an
door anoniemt May 15, 2014 om 21:48
Geldzaken & recht

Onacceptabel gedrag van werkgever

Ik ben 15 jaar en sinds een aantal maanden ben ik vakkenvuller bij Dirk van den Broek. Ik heb ondertussen al heel wat klachten over de werkgever bij Dirk gehoord en ben het hier zelf ook mee eens. Vaak zeurt mijn baas dat ik te sloom werk terwijl ik echt m'n best doe maar zo snel werken als dat hij wilt lukt gewoon niet.

Maar even dit terzijde. Waar ik het hier over wil hebben is wat pas geleden gebeurt is.
Ik begon met werken en mijn baas was bezig met het verdelen van de containers over de werknemers. Terwijl hij dit deed merkte hij op dat een van mijn collega's geen naamkaartje op had. Toen hij de jongen hierop aansprak zei ik dat ik ook geen naamkaartje heb. Deze heb ik nooit gekregen en ook nooit is tegen mij gezegd dat ik een naamkaartje op moest hebben of die ergens moest aanvragen ofzoiets. Mijn baas zei dat we naar het kantoor moesten en daar een naamkaartje moesten regelen. Daar aangekomen en de naamkaartje gezien te hebben kwam ik tot de conclusie dat er geen kaartje was met mijn naam. Deze is wel besteld en word over onbekende tijd geleverd. Toen ik eenmaal terug aangekomen was bij mijn baas werd hij woest. Hij liep te schreeuwen: Ik ben het spuigzat dat iedereen altijd maar geen naamkaartje heeft. Als je de volgende keer geen naamkaartje op hebt betaal je me 5 euro. En elke andere keer dat je deze niet op hebt betaal je weer 5 euro. Ik legde toen rustig uit dat ik er nooit een heb gekregen en er ook nog niet iets over gehoord heb. Hij werd nog bozer en zei dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn outfit en het zelf moet regelen.
Mijn baas word wel vaker om niks boos en heeft een machtspositie waardoor we dus niks tegen hem in kunnen brengen. Ik vind het werk bij Dirk top maar mijn werkgever belemmerd het vaak voor mij. Ik ben niet de enige aangezien ik veel van mijn collega's ook hoor klagen.

Kan mijn baas dit zomaar maken? Kan hij dreigen 5 euro te betalen en mag hij mij ook daadwerkelijk 5 euro laten betalen voor een naamkaartje dat ik niet op heb. De 5 euro staat uiteraard niet in mijn contract.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt!

11680 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 15, 2014 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, je hoeft geen 5 euro te betalen. En als dat naamkaartje er niet is, dan is het er niet. Het lijkt me een overspannen persoon, die zijn emoties niet onder controle heeft.
Omdat die wildebras waarschijnlijk gaat over het verlengen van je contract, kun je hem misschien nog tegemoet komen door zelf zolang op een kartonnetje je naam te schrijven en dat met een veiligheidsspeld op je werkkleding te spelden.

Misschien kun je bij een ander filiaal gaan solliciteren/vragen of je daar terecht kunt? Zo'n kerel verpest de hele sfeer daar.

(Begint zijn voornaam soms met een P? En zijn achternaam met een W?)

ve
door verwijderd - May 15, 2014 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op donderdag 15 mei 2014, 21:58: Nee, je hoeft geen 5 euro te betalen. En als dat naamkaartje er niet is, dan is het er niet. Het lijkt me een overspannen persoon, die zijn emoties niet onder controle heeft.
Omdat die wildebras waarschijnlijk gaat over het verlengen van je contract, kun je hem misschien nog tegemoet komen door zelf zolang op een kartonnetje je naam te schrijven en dat met een veiligheidsspeld op je werkkleding te spelden.

Misschien kun je bij een ander filiaal gaan solliciteren/vragen of je daar terecht kunt? Zo'n kerel verpest de hele sfeer daar.

(Begint zijn voornaam soms met een P? En zijn achternaam met een W?)

Bedankt voor je snelle reactie. Zijn voornaam begint niet met een P en eindigt ook niet met een W.

ve
door verwijderd - May 15, 2014 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klinkt inderdaad als een overspannen filiaalmanager. Is er geen afdeling personeelszaken waar je contact mee kan opnemen?

Een opsteker. Een van mijn eerste baantjes was ook vakkenvullen, ruim 25 jaar geleden, ook toen waren de filiaalmanagers al overspannen.

ve
door verwijderd - May 15, 2014 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Elke keer 5,00 EURO betalen dat hoeft niet en als hij dat kort op je salaris dan is hij in overtreding.

Lijkt me ook de taak van de filiaalmanager dat hij ervoor zorgt dat zijn personeel bedrijfskleding (incl. naamplaatje) krijgt, hij is niet voor niets filiaalmanager.

Klinkt inderdaad als een overspannen filiaalmanager.

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een bullebak, die baas van jou. Hij voelde zich vast in zijn hemd gezet toen bleek dat jij er niets aan kon doen dat je voorlopig nog geen naamkaartje hebt. Nou lees ik dat je collega's ook klachten over hem hebben. Zou het een idee zijn om gezamenlijk een gesprek met hem te hebben? Dan weet hij hoe de kaarten liggen. De kans is groot dat hij dan helemaal ontploft, maar dan hebben jullie toch precies gedaan wat de Arbeidsinspectie voorschrijft wanneer werknemers een klacht hebben over hun baas. Als hij niet bijtrekt, kunnen jullie het hogerop zoeken bij het hoofdkantoor van Dirk vdB en als ook dat niets oplevert kunnen jullie een klacht indienen bij het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Dat kunnen jullie on line doen klik hier Maar dit zal vast niet nodig zijn. Je kunt je klacht zelfs anoniem indienen, Anoniemt.
Maar bedenk: samen met je collega's sta je sterker. En oh ja, natuurlijk mag hij niet zomaar 5 euro van je salaris inhouden. Ik neem aan dat zoïets ook niet in je arbeidsovereenkomst staat.

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

boppe1943 schreef op vrijdag 16 mei 2014, 09:28: Wat een bullebak, die baas van jou. Hij voelde zich vast in zijn hemd gezet toen bleek dat jij er niets aan kon doen dat je voorlopig nog geen naamkaartje hebt. Nou lees ik dat je collega's ook klachten over hem hebben. Zou het een idee zijn om gezamenlijk een gesprek met hem te hebben? Dan weet hij hoe de kaarten liggen. De kans is groot dat hij dan helemaal ontploft, maar dan hebben jullie toch precies gedaan wat de Arbeidsinspectie voorschrijft wanneer werknemers een klacht hebben over hun baas. Als hij niet bijtrekt, kunnen jullie het hogerop zoeken bij het hoofdkantoor van Dirk vdB en als ook dat niets oplevert kunnen jullie een klacht indienen bij het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Dat kunnen jullie on line doen klik hier Maar dit zal vast niet nodig zijn. Je kunt je klacht zelfs anoniem indienen, Anoniemt.
Maar bedenk: samen met je collega's sta je sterker. En oh ja, natuurlijk mag hij niet zomaar 5 euro van je salaris inhouden. Ik neem aan dat zoïets ook niet in je arbeidsovereenkomst staat.

Theoretische praat Boppe.
Als die jongens lastig worden, worden ze per direct of per indirect getreiter en andere ongein gewoon afgeserveerd...
Klaar, voor deze jongen 10 anderen, en dat is de realiteit.
De reactie van Zoekster vind ik de meest realistische..

zoekster schreef op donderdag 15 mei 2014, 21:58:
Omdat die wildebras waarschijnlijk gaat over het verlengen van je contract, kun je hem misschien nog tegemoet komen door zelf zolang op een kartonnetje je naam te schrijven en dat met een veiligheidsspeld op je werkkleding te spelden.

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

anoniemt schreef op donderdag 15 mei 2014, 21:48: Vaak zeurt mijn baas dat ik te sloom werk terwijl ik echt m'n best doe maar zo snel werken als dat hij wilt lukt gewoon niet.

@anoniem,
Waarschijnlijk is dit het onderliggende probleem waar je baas mee kampt en is het naamplaatje en de dreiging tot het inhouden van salaris de bewuste stok om mee te slaan. Des te minder je probeert te reageren hoe beter het is. Maak, zoals @zoekster ook al aangeeft, even zelf een naamplaatje, op de computer is dat makkelijk en netjes te realiseren.

Kan mijn baas dit zomaar maken? Kan hij dreigen 5 euro te betalen en mag hij mij ook daadwerkelijk 5 euro laten betalen voor een naamkaartje dat ik niet op heb. De 5 euro staat uiteraard niet in mijn contract.

Nee, dit mag niet, geldelijke boetes zijn door een werkgever niet op te leggen.
Wel kan hij het e.e.a. vastleggen in een functioneringsgesprek en afspraken met je maken hoe hij verwacht dat jij je bedrijfskleding draagt. Hij moet dan echter zelf zorgen dat je daarvoor wel de juiste uitrustingstukken in je bezit krijgt.

Het gaan lopen schreeuwen dat iedereen maar wat doet is een brevet van onvermogen.
Deze leidinggevende mist klaarblijkelijk de capaciteit om zijn personeel naar de bedrijfsregels te laten functioneren, wordt daar waarschijnlijk door zijn leidinggevende op aan gesproken en reageert dan maar door angst onder het personeel te zaaien d.m.v. het uiten van bedreigingen.
Helaas zal je dit soort situaties vaker in je loopbaan tegenkomen.

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gompy2:
Als die jongens lastig worden, worden ze per direct of per indirect getreiter en andere ongein gewoon afgeserveerd...
Klaar, voor deze jongen 10 anderen, en dat is de realiteit.
De reactie van Zoekster vind ik de meest realistische..

Anoniemt heeft het over veel klachten, niet alleen van hem/haarzelf, maar ook van collega's. Zo'n filiaalhouder bederft de werksfeer. Als zij gezamenlijk een klacht indienen bij het hoofdkantoor zit het er dik in dat die filiaalchef zich zal moeten verantwoorden en dan moet ik nog zien of hij het lef heeft om die jongens eruit te werken. Hij zal eerder bezorgd moeten zijn voor zijn eigen baan.

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste anoniemt,

Als lezer ben ik me rot geschrokken van je verhaal.

Ik heb de telefoon gepakt en de klantenservice gebeld. 0251-278799

Het verhaal uitlegelegd, gemeld waar het verhaal te vinden is op deze website.

De reactie van de klantenservice is éénduidig: Dit gedrag kan niet geaccepteerd worden.
Ik heb met klantenservice afgesproken dat ik mijn bel actie en de reactie van klantenservice zal melden in het topic.

Ik heb gezien dat je je verhaal op een heel kundige manier geschreven hebt, zonder rare sneren, maar een keurig neutraal verhaal.

Klantenservice is ten volle bereid om je te helpen om het probleem te tackelen, zonder dat wie dan ook onderuitgeschoffeld wordt.

Succes met je actie!

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Boppe1943.
We gaan er maar geen discussie over houden, dat wordt een welles nietes gedoe, met alle respect.

Als de chef van de topicstarter er ook maar even lucht van krijgt dat er rebellie dreigt bij zijn "vakkenvullers" (met alle respect!), en dat hij daar onderwerp van gaat worden en waarbij zijn gezag aangetast gaat worden, staat topicstarter binnen de kortst mogelijke keer met zijn broodtrommeltje in zijn hand....
Buiten!

Gaan we het nog niet eens hebben over solidariteit onder werknemers onder elkaar, en al helemaal op die leeftijd.

Realiteitszin, dat is in deze het sleutelwoord.

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gompy2, net wat u zegt: we gaan er maar geen discussie over voeren. Wij delen elkaars mening niet. Opvallend dat u na de actie van jugendstil er toch nog op doorgaat.

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

boppe1943 schreef op vrijdag 16 mei 2014, 13:48: Gompy2, net wat u zegt: we gaan er maar geen discussie over voeren. Wij delen elkaars mening niet. Opvallend dat u na de actie van jugendstil er toch nog op doorgaat.

Omdat ik bezig was met typen.
Let op de tijd van plaatsing bericht.

Het bericht en de daad van jugendstil is een nobele daad in deze.
Of het handig is in deze durf ik te betwijfelen.

Dirk v/d Broek heeft 102 filialen.
Geloven jullie nu echt dat alle filiaal-managers op het matje worden geroepen of een schrijven krijgen waarin gemeld wordt dat er een "vakkenvuller" ( nogmaals, is niet denigrerend bedoeld!) zich onheus bejegend voelt en zijn zielig verhaal op een forum heeft gepost?
En stel dat men alle filiaalhouders een link zouden toesturen over dit bericht, dan wordt hier een situatie beschreven waarin de filiaalhouder of directe chef niet bij naam wordt genoemd, maar waar die persoon de situatie zich wel zal herkennen en herinneren.
Gevolg, topicstarter wordt met gejuich begroet de eerstvolgende keer dat ie de winkel binnenkomt waar hij werkt?
Niet echt dacht ik..

Ik zie hier zeer weinig reactie's van mensen die echte "werkvloer" ervaring hebben, en dat is jammer, alhoewel een "werkvloer" zich op allerlei niveaus kan afspelen en het onderling benaderen heel verschillend is.

Topicstarter heeft zijn levensweg te gaan, net als ieder ander heeft gemoeten, en daar behoort ook dit soort ervaringen met de grote boze wereld toe, en ik weet al bij voorbaat dat het niet de enige negatieve ervaring zal zijn die hem zal overkomen.
Dit is realiteitszin...

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op vrijdag 16 mei 2014, 12:52: Beste anoniemt,

Als lezer ben ik me rot geschrokken van je verhaal.

Ik heb de telefoon gepakt en de klantenservice gebeld. 0251-278799

Het verhaal uitlegelegd, gemeld waar het verhaal te vinden is op deze website.

De reactie van de klantenservice is éénduidig: Dit gedrag kan niet geaccepteerd worden.
Ik heb met klantenservice afgesproken dat ik mijn bel actie en de reactie van klantenservice zal melden in het topic.

Ik heb gezien dat je je verhaal op een heel kundige manier geschreven hebt, zonder rare sneren, maar een keurig neutraal verhaal.

Klantenservice is ten volle bereid om je te helpen om het probleem te tackelen, zonder dat wie dan ook onderuitgeschoffeld wordt.

Succes met je actie!

[/quote

@jugendstil,

Gelukkig is @anoniemt anoniem in zijn/haar verhaal en heeft hij/zij ook de vestigingsplaats en het filiaal niet genoemd in het topic.
En mocht de klantenservice van Dirk, na uw waarschijnlijk goedbedoelde bemoeienis, hier reageren dan is het advies aan @nanoniemt om dan vooral niet te reageren, het zou het alleen maar van kwaad naar ontslag leiden en dat zal niet het doel van zijn/haar topic zijn.

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je wordT niet heel toevallig zeer binnenkort 16?

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je het filiaal nummer, liever geen adres vermelde kan het hoofdkantoor deze foute persoon eens flink aanpakken...

Dus het nummer, te vinden op elke kassa bon en de letters van deze persoon zijn meestal voldoende.
Hij bedoelde het goed, maar een 15 jarige kan en mag wel eens iets trager zijn dan iemand met volwassen loon.....

Verder is een goede sfeer personeel ook beter voor de klanten dus gaat het vaak om matig draaiende winkels die rommelig worden.
Als je vakken moet vullen en zo snel mogelijk heb je geen tijd om nog even een lege doos elders te pakken of een klant te vertellen waar het product zou moeten liggen...
Ja, ook die functie is belangrijk en als ze beter personeel krijgen door goede leidinggevende houden ze personeel ook langer vast.
Nu lopen ze vaak weg naar andere winkel of doen niets tegen winkeldiefstal want ze werken voor het geld en niet voor Dirk.

Dus als Anoniemt nog even filiaal nr vermelde.....
Ze lezen vermoedelijk mee en mogen zelfs reageren....

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit de uiteindelijke bedrijfsleider of de persoon die de vakkenvullers e.d. aanstuurt. Indie het laatste moet je het eens bij de bedrijfsleider aankaarten.

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de onnadenkenden onder ons.
Verander het woord Blokker in Dirk v/d Broek, en het woord Facebook in Kassa-Vara en je krijgt een verhaal te lezen wat hier ook het gevolg kan worden van een bericht, geplaatst door een zich van geen kwaadbewuste, onwetende jongen van 15 jaar en het onnozel handelen van volwassen onnadenkende mensen zoals nu in dit topic gaande is...

Quote:
Een medewerker van Blokker is terecht ontslagen, omdat hij zich op Facebook negatief uitliet over zijn werkgever. Dat zegt de kantonrechter in Arnhem. Een collega van de man kon meelezen met de beledigingen op Facebook.

De magazijnmedewerker had zich diverse keren beledigend uitgelaten over zijn meerdere en zijn werkgever Blokker, zo blijkt uit de uitspraak. Zo noemde hij zijn chef een 'gore achter de ellebogen nijmegseple nep wout' en liet hij zich negatief uit over het bedrijf in het algemeen. De man was daarvoor al een keer gewaarschuwd wegens een negatief bericht op Facebook. Een collega in de Facebook-lijst van vrienden van de man had de berichten doorgespeeld.

De rechter oordeelde dat Blokker de uitlatingen niet hoeft te accepteren en dat het ontslag dus terecht is. "Met vrijheid van meningsuiting heeft dit niets te maken. Als goed werknemer had [werknemer] dit bericht niet behoren te plaatsen. Terecht is dan ook door de gemachtigde van Blokker betoogd dat [werknemer] aldus gehandeld heeft in strijd met de uit artikel 7:611 BW voortvloeiende verplichting zich als een goed werknemer te gedragen."

De man verweerde zich door te zeggen dat Facebook een afgesloten omgeving is. Volgens de rechter speelt dit geen rol. "Zo hebben ook anderen van de uitlating van [werknemer] kennis kunnen nemen. [werknemer] miskent bovendien dat met het plaatsen van het bericht op Facebook er het risico van re-tweten is, welk risico met zich meebrengt dat ook anderen dan de 'vrienden' van [werknemer] kennis kunnen nemen van het bericht in kwestie." De rechter bedoelt met 're-tweten' waarschijnlijk het herplaatsen of delen van iemands Facebook-post.

Het is voor zover bekend een bijzonderheid dat iemand wordt ontslagen in Nederland wegens uitlatingen op een niet-openbare plek op het internet. Volgens internetjurist Arnoud Engelfriet speelt mee dat het ging om Facebook en geen echt privégesprek. "Had hij dit via MSN of Ping aan zijn vriendin gestuurd, en had die (of een meelezende schoonmoeder) het naar de baas doorgestuurd dan kan ik me de uitkomst een stuk moeilijker voorstellen."

Omdat de uitspraak is gedaan door een kantonrechter, is het onduidelijk hoe groot de precedentwerking precies is. Engelfriet zegt dat kantonrechters bij ontslagzaken meer precedentwerking hebben, omdat zelden hoger beroep wordt ingesteld. Daardoor buigen hogere rechters zich niet vaak over ontslagzaken.

Bron, klik -> Rechter: Blokker-medewerker terecht ontslagen om Facebook-posts

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal wel om de bedrijfsleider gaan, aangezien bij de trefwoorden 'bedrijfsleider' staat.

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op vrijdag 16 mei 2014, 12:52: Beste anoniemt,

Als lezer ben ik me rot geschrokken van je verhaal.

Ik heb de telefoon gepakt en de klantenservice gebeld. 0251-278799

Het verhaal uitlegelegd, gemeld waar het verhaal te vinden is op deze website.

De reactie van de klantenservice is éénduidig: Dit gedrag kan niet geaccepteerd worden.
Ik heb met klantenservice afgesproken dat ik mijn bel actie en de reactie van klantenservice zal melden in het topic.

Ik heb gezien dat je je verhaal op een heel kundige manier geschreven hebt, zonder rare sneren, maar een keurig neutraal verhaal.

Klantenservice is ten volle bereid om je te helpen om het probleem te tackelen, zonder dat wie dan ook onderuitgeschoffeld wordt.

Succes met je actie!

Ik vind het erg aardig van u dat u heeft gebeld maar dit had niet gehoeven. Ik denk er nog over na zelf te bellen.

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op vrijdag 16 mei 2014, 15:18: Je wordT niet heel toevallig zeer binnenkort 16?

Deze zomervakantie word ik 16

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=anoniemt schreef op vrijdag 16 mei 2014, 18:05. Ik denk er nog over na zelf te bellen.

@anoniemt,

Blijkbaar heb je niet alle reacties (goed) gelezen.
Alleen een, op rustige toon gevoerd, goed gesprek met je direct leidinggevende zal de werkomstandigheden kunnen verbeteren. Soms is het beter een keer te slikken dan uiteindelijk te stikken.
Bellen naar de klantenservice is je reinste onzin want je bent geen klant maar een werknemer.

ve
door verwijderd - May 16, 2014 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste anoniemt,

wat goed dat van je dat je werkt bij Dirk van den Broek en knap hoe je je vraag hebt opgeschreven.
Ik neem aan dat je er met je ouders over gepraat hebt, dat zou ik sowieso doen.
Zoals anderen ook al aangeven is die € 5,- grote onzin.
Bepaal voor jezelf of je het nog wel of niet meer naar je zin hebt.
Hoe je bedrijfsleider zich gedraagt is compleet belachelijk.
Hoe goed de bedoelingen ook zijn het zal heel moeilijk, misschien zelfs onmogelijk, zijn om iets aan het gedrag van je bedrijfsleider te veranderen.

Mijn zoon heeft een paar jaar geleden bij een supermarkt gewerkt als vakkenvuller (niet Dirk van den Broek) waar van alles mis ging. Het werk vond hij leuk maar de inzet volgens het contract en betalingen klopten ook niet waardoor hij besloot er mee te stoppen.
Als ouder liep ik toen ook tegen een zeer onbeschofte en asociale bedrijfsleider aan. Het heeft mij behoorlijk wat tijd gekost maar uiteindelijk heeft mijn zoon alles netjes betaald gekregen. Excuses voor zijn gedrag heeft de bedrijfsleider en ook de directie van de supermarkt keten nooit aangeboden. Die bedrijfsleider spoorde blijkbaar niet en de directie vond dat allemaal prima.
Inmiddels werkt mijn zoon al weer 2 jaar bij een andere supermarkt (ook niet Dirk van den Broek) waar hij het erg naar zijn heeft en alles wel netjes geregeld is en men wel fatsoenlijk met hun personeel omgaat.
De les voor ons was in ieder geval dat het goed was dat mijn zoon gestopt was bij die supermarkt en nu werkt bij een supermarkt waar niet alleen het werken leuk is maar ook alles goed geregeld is. Gelukkig zijn niet alle supermarkten hetzelfde.

Hoop dat je iets hebt aan mijn reactie, praat er in ieder geval met je ouders over.