s1
door s1403842 May 31, 2005 om 12:55
Geldzaken & recht

Op straat

Een vriendin van mij heeft een huurcontract getekent waarin staat dat er max 2 mensen in de woning mochten wonen. Het bemiddelingsbureau dat namens de huurbaas bemiddelde heeft gezegd dat het niet uitmaakt hoeveel mensen er wonen omdat de gemeente er toch niet ahcterkomt als er maar 2 mensen staan ingeschreven. Daarom hebben mijn vriendin en haar huisgenoot nog 3 mensen in onderhuur genomen. De huurbaas is hiervan op de hoogte gekomen en nu moeten ze binnen 1 week het huis uit. Kan dit zomaar? Het bemiddelingsbureau zei immers dat het wel mocht?

543 6 Rapporteer

wo
door wolkie - May 31, 2005 om 13:16
49 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft je vriendin het antwoord van het bemiddelingsburo ook schriftelijk gekregen?  Ik neem aan van niet! Het klinkt een beetje malafide wat het bemiddelingsburo heeft gezegd. Maar er blijkt ook duidelijk uit dat je kan weten dat je een risico loopt als je meer mensen in huis neemt. Het argument "daar komt de gemeente toch nooit achter" is natuurlijk flauwekul en daar had je vriendin direct uit kunnen afleiden dat het niet klopt. In haar huurcontract staat dat je er niet meer meer dan 2 mensen mag wonen en zij heeft daarvoor getekend en als je het dan toch doet is dat natuurlijk geheel je eigen risico dus ik neem aan dat het gerechtvaardigd is dat ze het huis wordt uitgezet, ook die voorwaarde zal er wel in staan. En verhaal halen bij het bemiddelingsburo lijkt mij ook lastig want volgens mij ontkennen die in alle toonaarden.

user123
door user123 - May 31, 2005 om 20:09
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Zeg nu zelf: uw vriendin maakt een hele duidelijke afspraak met de huurbaas: maximaal 2 personen. Daar is toch geen woord Spaans bij ?

Ik neem aan dat de huurbaas iedereen het huis uitzet en niet alleen de onderhuurders ?!

Uw vriendin zou eventueel nog een verzoek kunnen doen om in ruil van medewerking van haar kant meer tijd te krijgen om iets anders te vinden. Hoeveel tijd zij nodig heeft is aan haar, maar in rechte staat zij zwak. Een huurbaas zit echter niet op een rechtzaak te wachten en alle kosten van dien. Overigens bestaat het risico dat wanneer uw vriendin het op een zaak laat uitdraaien er door de huurbaas huurderving wordt geclaimd.

so
door sol - Jun 7, 2005 om 19:56
11 Antwoorden / 6 Vragen

lik op stuk beleid. Hebben we zelf voor gestemd.

Als je een kamer met weed volzet is dat ook een verlichting in de maandelijkse portomonee. Als de huis baas er niet achter komt is er niks aan de hand. Komt ie er wel achter dan moet je je huis uit. Dat is het risico.

Ik kan er geen medelijden mee hebben. Eigen schuld dikke bult, en ik geloof ook niet dat ze van niks wist. Gewoon de pineut!!!!

so
door sol - Jun 7, 2005 om 19:56
11 Antwoorden / 6 Vragen

lik op stuk beleid. Hebben we zelf voor gestemd.

Als je een kamer met weed volzet is dat ook een verlichting in de maandelijkse portomonee. Als de huis baas er niet achter komt is er niks aan de hand. Komt ie er wel achter dan moet je je huis uit. Dat is het risico.

Ik kan er geen medelijden mee hebben. Eigen schuld dikke bult, en ik geloof ook niet dat ze van niks wist. Gewoon de pineut!!!!

sk
door skyjack - Jun 27, 2005 om 18:11
121 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent ten allen tijde verantwoordelijk voor je eigen daden. Het maakt dus niet uit wat het bemiddelingsbureau heeft gezegd. En daarbij het bemiddelings bureau heeft gezegd dat ze er waarschijnlijk toch niet achter komen. Dat is niet een volmondig 'Ja hoor dat mag gewoon'.

In het contract staat maximaal 2 mensen. Dat wist ze en ondanks dat feit heeft ze mensen in onderhuur genomen. Meestal is het in een huurcontract überhaupt al verboden om delen in onderhuur te doen, dit resulteerd dan vaak in een ontbinding van het huurcontract en dan sta je op straat. Dan heb ik het nog niet over het overschrijden van het maximaal aantal personen.

Dus helaas niets meer aan te doen lijkt mij.

vladja
door vladja - Jun 27, 2005 om 18:53
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Quote: ik denk dat daar niets meer aan te doen is.

Het is bijna vier weken later. Ik denk dus ook dat er niets meer aan te doen is. Beetje mosterd na de maaltijd.

Vladja