wz
door wzwarts Aug 3, 2012 om 12:01
Geldzaken & recht

Oplichtings praktijken

British National Lottery.
Via google kunt U lezen wat voor oplichtingsbende zich huis houd ook in Nederland.Ik was benaderd omdat mijn mailadres was gekoppeld aan een prijs die ik had gewonnen.
Ik zou 1000.000,00 pounds hebben gewonnen. Heb gereageert om te zien hoe ver ik kon gaan.Er moest wel eerst 950,00 pounds vooraf betaald worden want dat zou zo te moeten.UIteraard ben ik via mijn Bank er achter gekomen dat dit niet goed zit.(had er rekening mee gehouden) Alles werd ingevuld door ene hr.Bommel een Nederlander aldaar.
Dit ging heel ver ik moest voor as 5e augustus het geld storten en dan werd het op mijn rekening gezet. Misschien is het wat voor een uitzending om het maar even goed aan de mensen te latene weten dat men gewaarschuwd word.

840 6 Rapporteer

di
door digioma - Aug 3, 2012 om 12:23
646 Antwoorden / 29 Vragen

Dit verhaal is al zo oud als de bekende "Weg naar Rome.."
Daar trap toch niemand meer in; denk even na: waarom zou uitgerekend JIJ ettelijke duizenden ponden krijgen terwijl je daarvoor helemaal niets hebt gedaan. Geen prijsvraag, geen slagzin, geen uitvinding enz.
Zo'n beetje half Nederland krijgt enkele malen per jaar een soortgelijk mailtje.

Oh ja... fake- banken (ABN-AMRO, ING en alle anderen) vragen ook steeds om je gegevens om hun systeem te up-daten/optimaliseren. NOOIT doen; banken benaderen je niet via E-mail. Alleen al dat je toch gegevens gaat invullen is niet slim; zo komen ze heel wat te weten over je.

Verder geen auto's kopen/verkopen in en naar het buitenland en niet klakkeloos van alles bestellen via Internet/Marktplaats.
Je een beetje verdiepen in de digitale snelweg kan geen kwaad; veel mensen zijn te goed van vertrouwen en daar maken anderen misbruik van!

Je vraag over een extra uitzending heeft geen enkele zin; de mensen die daar iets aan zouden hebben kijken toch niet en de rest weet het al.

tdehond
door tdehond - Aug 3, 2012 om 12:24
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als u niet mee gedaan heeft aan iets kunt u ook geen prijs winnen.
Als u moet betalen om een prijs in ontvangst te kunnen nemen dan weet u zeker dat u geflest wordt als u dit daadwerkelijk zou doen.

Het is een bekend probleem.
voorbeelden: klik op Hier

jo
door jorisw - Aug 3, 2012 om 12:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=digioma schreef op vrijdag 3 aug 2012, 12:23]
Je een beetje verdiepen in de digitale snelweg kan geen kwaad; veel mensen zijn te goed van vertrouwen en daar maken anderen misbruik van!

Ik vraag me altijd af of mensen hier ook in zouden trappen als ze een foldertje in de bus kregen of op straat worden aangesproken.

Zo ja, dan heeft verdiepen in de digitale snelweg geen zin, want dan zit het probleem ergens anders.

Zo nee, waarom zou je er dan wel intrappen zodra het via elektronische weg binnenkomt?

wz
door wzwarts - Aug 3, 2012 om 13:25
6 Antwoorden / 1 Vragen

De vraag is niet waarom ik het zover liet komen maar de waarschuwing voor dit soort praktijken.Voor mij was dit even nieuw in het soort van hoever wil ik gaan om hun uit te tent te lokken.Een gewaarschuwd mens teld voor twee.En alle goed bedoelde opmerkingen neem ik ter harte ben niet gek.Uit de tent lokken die bende
zodat wij hier erop kunnen reageren meer niet. En of dit al zo oud is als de bekende weg tja Rome is een mooie plaats.

wz
door wzwarts - Aug 3, 2012 om 15:08
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jorisw schreef op vrijdag 3 aug 2012, 12:31][quote=digioma schreef op vrijdag 3 aug 2012, 12:23]
Je een beetje verdiepen in de digitale snelweg kan geen kwaad; veel mensen zijn te goed van vertrouwen en daar maken anderen misbruik van!

Ik vraag me altijd af of mensen hier ook in zouden trappen als ze een foldertje in de bus kregen of op straat worden aangesproken.

Zo ja, dan heeft verdiepen in de digitale snelweg geen zin, want dan zit het probleem ergens anders.

Zo nee, waarom zou je er dan wel intrappen zodra het via elektronische weg binnenkomt?digitale snelweg is een product waar men gebruik van kan of wil maken,maar daar is niets vreemd aan het is het gemak meer niet.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 3, 2012 om 15:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zeg gewoon schiet het maar even voor dan krijg je het dubbele van terug.