El
door Elibertus Nov 28, 2023 om 15:18
Geldzaken & recht

Opzeggen ivm overlijden

Hallo, Mijn moeder is op 8 oktober overleden. Nu wil ik (dochter) haar abonnement stoppen bij Simyo. Dit lukt niet.
Ik heb alles opgestuurd, ook akte van overlijden, alle gegevens doorgegeven, en er wordt gezegd dat het niet kan omdat haar abonnement op haar roepnaam staat. Ze heet A.J. Kaspers-Reukema en haar abonnement staat op Bep Kaspers.
Ze hebben nu al twee keer het abonnementsgeld weer afgeschreven, ik heb gemaild, gebeld, gechat en alles nog een keer doorgegeven.
Wat moet ik hiermee aan? Ik weet het niet meer.

Met vriendelijke groet,

Debbie Kaspers

5403 9 Rapporteer
wi
door wilhelmina59 - Nov 28, 2023 om 15:24
525 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst gecondoleerd met het verlies van uw moeder.
Er wordt geind vanaf een betaalrekening en die staat meestal op de officiele tenaamstelling.
Zou het abonnement daarop opzeggen en stuur nogmaals een kopie akte van overlijden mee.

vd
door vdlieuw - Nov 28, 2023 om 15:52
213 Antwoorden / 6 Vragen

Het zal misschien wel volgens de regels gaan naar oh, wat zijn we weer klantvriendelijkheid bezig. Afsluiten van abonnementen e.d. is digitaal in een split second gedaan maar als er eens een vraag is  een defect of zoals nu een opzegging door overlijden, dan zijn de meeste bedrijven niet thuis. Ik vind het schandelijk en Simyo krijgt van mij onderin de zak van zwarte piet, bbbbbrrrrrr

hereistom
door hereistom - Nov 28, 2023 om 16:37
743 Antwoorden / 1 Vragen

Gecondoleerd. Mijn advies als ze het echt niet stop willen zetten is ten eerste stoneren en de incasso laten blokkeren door de bank.

mahadma
door mahadma - Nov 28, 2023 om 17:03
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Gecondoleerd, stuur ze nog één keer uw verhaal met gegevens van het abo en een kopie overlijdensacte enz met de medeling dat u per datum van nu de afschrijving blokkeert bij uw bank. Één keer per brief en één keer per email(gelijke uiteraard). Blokkerern kunt u zelf bij de bank.

wi
door wilhelmina59 Nov 28, 2023 om 19:32
525 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is een MOI?

mahadma
door mahadma Nov 29, 2023 om 22:35
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Een MOI is langer terug, na de storneer tijd.

sw
door swat1500 - Nov 29, 2023 om 21:31
3800 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad gecondoleerd. Dit lijkt mij nu echt een item voor de Belbus dus mail eens naar de belbus en vergeet uw eigen telefoonnummer niet.

Ga
door Gargamel1900 - Dec 1, 2023 om 12:50
11 Antwoorden / 2 Vragen

wij hebben dat ook meegemaakt met opzeggen.
Ons werd verteld dat de overledene het abonnement zelf moet opzeggen.
Hoe dom zijn ze daar.
Het is net Odido daar hebben ze ook van die domme antwoorden.

Ja
door JannyBoe Dec 1, 2023 om 15:02
531 Antwoorden / Vragen

Nee dat heeft niemand gezegd.
Dat maakt u er zelf van.

Ga
door Gargamel1900 Dec 11, 2023 om 15:18
11 Antwoorden / 2 Vragen

hoe kun jij weten wat iemand gezegd heeft????
we hebben het zo met dit bedrijf meegemaakt

mo
door mof - Dec 1, 2023 om 13:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als het van uw moeders bankrekening wordt geincasseerd dan gewoon storneren en tzt de bankrekening opzeggen. U heeft gedaan wat u moet doen. Basta.
Als het van uw bankrekening wordt geincasseerd dan kunt u de machtiging intrekken. Gewoon een aangetekende brief dat u de machtiging intrekt. Daar kunnen ze niet omheen, ze maken zich strafbaar als ze dan nog blijven incasseren.

agapon1951
door agapon1951 - Dec 2, 2023 om 10:59
175 Antwoorden / Vragen

zoals anderen ook aangaven, stoneren van de bedragen en blokkeren. Zou tevens de bank benaderen en deze van op de hoogte brengen dat er illigaal bedragen worden afgeschreven van de rekening, zonder toestemming van de erfgenamen. Weiger verdere betalingen. Kijk ook in hoeverre de noatris hier invlod op kan hebben. Gecondeleerde en sterkte toegewenst.

Gr
door Grunn1 - Dec 2, 2023 om 15:23
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Allereerst gecondoleerd.

welke naam staat er op het id van je moeder?
Een telefoon abonnement moet worden afgesloten volgens de tenaamstelling op je id en hier is vaak veel oneindigheid over omdat bij getrouwde vrouwen het abonnement wordt afgesloten op de meisjesnaam.
Staat op het id Bep of een voornaam met AJ? Staat daar geen Bep dan klopt de naam op het abonnement niet en dan gewoon storneren want Bep is iemand anders.