sn
door snahedlo Mar 17, 2015 om 21:28
Geldzaken & recht

Overplaatsing na klokkenluiden

Mijn manager wil mij uit het team halen, nadat ik aangegeven heb dat er gesjoemeld wordt door de roosteraars. Er werden uren ingezet, zonder dat deze collega's ze daadwerkelijk gewerkt hadden. Ik ben er op afgerekend door bepaalde collega's, ze treiteren en roosteren zich zo in dat ze niet meer met mij werken, en nemen er een andere collega in mee. De sfeer is ver te zoeken en hij wil mij daarom overplaatsen, terwijl ik niet boventallig ben en er al nieuwe vacatures voor mijn functie zijn geplaatst. Hij zegt het is makkelijker om jou eruit te halen, dan dat ik er meerdere uit moet halen. Er zijn collega's op de hoogte van de misstanden maar durven niet hun mond open te doen, omdat ze ervaren wat ze mij aandoen en bang zijn hetzelfde te overkomen. Kan dit zomaar? Ik heb al een klachtmail gestuurd en een vertrouwenspersoon in de arm genomen. Wat is verstandig? Ik weet dat het geen optie is om met dit team verder te gaan, maar om mij eruit te halen, voelt zo oneerlijk, ze treiteren nu ook andere collega's. Zij gaan alsnog volgende week ook naar de vertrouwenspersoon.
Het is me allemaal teveel geworden en zit nu ziek thuis, totaal afgebrand. Er zijn verscheidene collega's en flexers die ervaren dat zij oneerlijk bezig zijn en intimideren. Ook zijn er ouders van cliënten op de hoogte, maar niemand durft aan de bel te trekken.

892 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit uw relaas dat er meer uren gedeclareerd worden dan er werkelijk gedraaid worden. Dat is fraude.

U moet derhalve niet op dit forum uw betoog neerleggen, maar bij de politie. Klaarblijkelijk moet het bedrijf de omzet opkrikken en doet dat met valse facturen op basis van een frauduleus werkrooster.

Ik zou zeggen: als de gesmeerde bliksem naar het politie bureau.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik veronderstel dat u in de zorg werkt.

Tik op Google : Klokkenluider in en dan zult u een aantal sites zien. Wellicht staat dasr iets bij tot wasr u zich kunt wenden.

Zeker als u bij de overheid werkt.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2015 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 22:30: Uit uw relaas dat er meer uren gedeclareerd worden dan er werkelijk gedraaid worden. Dat is fraude.

U moet derhalve niet op dit forum uw betoog neerleggen, maar bij de politie. Klaarblijkelijk moet het bedrijf de omzet opkrikken en doet dat met valse facturen op basis van een frauduleus werkrooster.

Ik zou zeggen: als de gesmeerde bliksem naar het politie bureau.

Ts. heeft vooralsnog helemaal niets bij de politie te zoeken.
Ts. heeft de werkgever van de misstand(en) op de hoogte gesteld en het is aan de werkgever om te bepalen of hier intern onderzoek naar wordt gedaan en/of dit onderzoek voldoende informatie oplevert om hiervan aangifte te gaan doen.
Vooralsnog, zoals blijkt uit het verhaal van Ts., kiest de werkgever voor de weg van de minste weerstand en slachtoffert, zoals zo vaak, de brenger van het slechte nieuws.
Hoewel het voor Ts. zeer onbevredigend zal klinken lijkt overplaatsing naar een ander team wellicht voor hem/haar de beste oplossing.
De huidige situatie proberen los te laten, want die zijn nu het probleem van de werkgever geworden, Ts. moet zich daar nu afzijdig van houden.
Ts. zou nu moeten proberen de draad weer op te pakken in een ander team en zijn/haar eigenbelang voorop te stellen en daarbij zijn/haar eigen belang voorop stellen.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2015 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u lid bent van een vakbond zou ik het verhaal daar aankaarten en ondersteuning vragen. Sterkte en succes.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2015 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een rotstreek. In plaats van de sjoemelaars aan te pakken, het probleem op te lossen, wordt de klokkenluider de dupe. Uw leidinggever laat zijn relatie met de overige werknemers prevaleren, waarschijnlijk uit onmacht en tekort aan vaardigheden en durf de fraude aan te pakken. Ik wens je veel sterkte