ri
door riley Jun 19, 2014 om 12:29
Geldzaken & recht

Parkmobile onredelijke oplichters

Op 15 mei ging ik zoals elke donderdag naar mijn balletles om 21.00 tot 22.15 waarvoor ik maximaal 1,5 uur hoef te parkeren in het centrum van Amsterdam (valckeniersstraat) na mijn les heb ik mijn Parkmobile parkeerapp keurig afgemeld waarbij de tijd stopte en de app werd afgesloten. (wanneer de app nog loopt staat er een icoontje op het beeldscherm van mijn telefoon).

De volgende dag 16 mei om 23.50 kreeg ik een sms bericht dat mijn parkeeractie het maximum had bereikt en ik zou worden afgemeld. Tot mijn grote schrik stond ik nog aangemeld (inmiddels 26 uur) ondanks ik mij na mijn balletles toch echt heb afgemeld en naar huis ben gereden.

Direct heb ik via twitter een bericht naar Parkmobile gestuurd en via het contactformulier waarop ik geen reactie ontving en ik twee weken later een factuur ontving van 47,90,- euro betreft mijn parkeer actie van 15 op 16 mei. Na voor de tweede maal contact opgenomen te hebben met Parkmobile ben ik tweemaal geholpen door [edit - red. naam verwijderd] van Customer Support Parkmobile omdat ik kennelijk als een vervelende klant ben gezien werd ik voor de derde keer afgescheept door [edit - red.] Teamleader Customer Support (of iemand die zichzelf zo noemt) waarna ik mij nog steeds niet geholpen en mijn reactie naar hem reageerde. In de reactie die erop volgde werd voor de vierde maal afgescheept door [edit - red.] weer van Customer Support.

De volgende dag heb ik de hele dag in Amsterdam Buitenveldert gestaan waar meerdere malen per dag door het gemeente bedrijf Cition wordt gecontroleerd waar ik tevens netjes een vergunning voor heb. Ik heb een bewijs opgevraagd dat ik vrijdag 16 mei ben gescand door een controle auto en tevens dus niet meer in de stad stond geparkeerd.

Ik heb meerdere malen contact gehad met Parkmobile waarin zij mij op geen enkele wijze tegemoet komen, er geen storingen in hun systeem staan vermeld en ik de factuur gewoonweg moet betalen of anders het incassobureau wordt ingeschakeld...

Ik ben een oprecht persoon en zou totaal geen moeite hebben met het betalen van de rekening als ik was vergeten de parkmobile parkeer app uit te zetten. Tevens heb ik als tegemoetkoming aangeboden 2 uur van het parkeertarief te betalen i.p.v. de 1,5 uur dat ik werkelijk heb geparkeerd wat uitkomt op 7,- euro i.p.v. de rekening van 47,90,-! Daarnaast heb ik meerdere malen gewezen in mijn parkeergeschiedenis te kijken betreft die zelfde zone elke donderdag waar zij gewoonweg niet op reageren en mij laten stikken. Ik voel mij volkomen in een hoekje geduwd en behandeld als een oneerlijk persoon, terwijl ik altijd keurig mijn rekeningen betaal.

Bedankt voor het nemen van tijd om mijn bericht te lezen en ik hoop dat iemand mij wellicht kunnen helpen in het staan in mijn recht als eerlijke burger.

Het bedrag is op vandaag afgeboekt welke ik direct heb gestorneerd.

Heeft iemand wellicht nog tips?

14612 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 19, 2014 om 12:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Heeft iemand wellicht nog tips?.....
Stornering ongedaan maken. Door te storneren haal je je nog meer ellende op je hals!

Zet alles nog eens op een rijtje en stuur dit in naar Parkmobile:

Parkmobile Group
Postbus 109
1110 AC Diemen

Meld ook dat je dit op de Kassasite hebt geplaatst.

Suc6

ri
door riley - Jun 19, 2014 om 14:25
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ga ik direct doen dank je wel!

boppe1943
door boppe1943 - Jun 19, 2014 om 21:51
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Tik op Google eens in: Klacht Parkmobile. Je verkeert in goed gezelschap!

OM
door OMPI65 - Jun 20, 2014 om 14:00
23 Antwoorden / 0 Vragen

Gisteren parkeerde mijn vriendin in Amsterdam met Parkmobile. Wij parkeerden even na 15.30 en de bedoeling was dat wij daar tot ongeveer 2
0.30 zouden staan.
Halverwege de parkeertijd ontving mijn vriendin een SMS-je van Parkmobile dat de teller nog liep. Of de teller niet vergeten was uit te zetten.

Heeft U niet zo' n SMS gehad?

ri
door riley - Jun 20, 2014 om 15:53
3 Antwoorden / 2 Vragen

hoi dank je wel voor je reactie, ja die kreeg ik een dag later...

wimmi20
door wimmi20 - Jun 21, 2014 om 01:32
2154 Antwoorden / 7 Vragen

U kunt ook naar het kantoor van die lui gaan en aan de balie stampei maken.
Park Mob. (mob is Amerikaans voor gangster)
Wisselwerking 40
Diemen.

ne
door nezezaj - Aug 19, 2014 om 17:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Riley,

Hoe is het afgelopen met parkmobile? Heb je je geld terug gekregen? Ik heb namelijk nu hetzelfde. Ben niet van plan om te betalen, terwijl ik daar maar een uurtje stond, gaan ze me de hele volgende dag ook in rekening brengen. Ik zag bevestiging op mijn telefoon dat de parking op 22:59uur die avong afgelopen was, rekenen ze nog tot volgende dag 18:20uur door, rekening 42,25 niet normaal dit.. Maarja hoe kan ik het bewijzen? Dit is schandalig gewoon! Parkmobile, van mij hoeft het niet meer, heb de account gelijk opgezegd. Oh ja, verder zag ik nog kleine bedragen van 5euro , 1,75 van mijn rekening afgeschreven zonder enige specificatie op mijnprakmobile.nl geen factuur ervan niets.

gr.

ri
door riley - Aug 19, 2014 om 19:12
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi,

Dat is heel vervelend! Ik heb een brief naar het hoofdkantoor gestuurd en de factuur heb ik gestorneerd. Een maand later is een factuur afgeschreven met het eerlijk geparkeerde bedrag. Verder zonder excuus of wat dan ook niet geheel netjes vind ik maar goed. Laat je niks wijsmaken. De andere afschrijvingen hebben denk ik te maken met je instellingen die moet je uitvinken in je gebruikersprofiel.

Veel succes ermee!

Groetjes, Riley