ma
door marianne_57 Feb 28, 2015 om 08:58
Geldzaken & recht

Pauzes berekenen

Wij hebben een nieuwe badkamer laten plaatsen ,maar na 10 maanden waren er wat tegels gebarsten. Oorzaak onbekend. Contact opgenomen met de leverancier die heeft de tegelzetter gestuurd en hij zei dat we alleen het werkloon hoefde te betalen,maar uiteindelijk moesten we de pauzes ook betalen wat vooraf niet is afgesproken. Het waren van de 6 gewerkte uren anderhalf uur als pauze. Uiteindelijk kregen we telefonisch toegezegd dat we voor 4,5 mochten betalen,maar wat doet die boef die stuurt ons weer een rekening met de daarbij behorende materialen zodat hij toch probeert om die pauzes terug te halen. Volgens ons kan dit niet zomaar. Iemand ervaringen met dit soort problemen of weet iemand hoe te handelen??

4543 27 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2015 om 09:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Anderhalf uur pauze op zes uur werk? Is hij ergens in een restaurant gaan lunchen of zo?

Maar u hebt afgesproken dat het werkloon betasld moest worden, een normale pauze hoort daar natuurlijk ook bij. Dat hij nu opeens ook de materialen in rekening brengt, klopt natuurlijk niet.

Zulke zaken moet men ook niet alleen telefonisch afspreken, maar ook schriftelijk bevestigen.

Stuur de leverancier een brief of mail en zet daarin wat u afgesproken heb en dat u dat alleen gaat betalen.

door 1953 - Feb 28, 2015 om 09:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Die even tussendoor ergens elders gaan bijklussen (zonder factuurboek).

pi
door pieterwolters - Feb 28, 2015 om 09:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op zaterdag 28 feb 2015, 09:39]Die even tussendoor ergens elders gaan bijklussen (zonder factuurboek).

Graag bewijzen voordat je mensen beschuldigd. Dit zuig je gewoon uit je duim.

ma
door marianne_57 - Feb 28, 2015 om 10:00
15 Antwoorden / 2 Vragen

Snap even niet waar je het over heb Pieterwolters en denk je nu echt dat dit uit de duim is gezogen? Dacht het niet..

ro
door ron530 - Feb 28, 2015 om 10:41
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Van de 6 uur 1,5 uur pauze lijkt mij stug het zal meer met de droogtijd van de muur en het aanmaken van de tegellijm van doen hebben. Waarschijnlijk is er geen pauze genomen maar kon de tegelzetter niet verder, het is eigenlijk vrij simpel de tegelzetter is op locatie bezig en kan niet ergens anders ingezet worden. U heeft nog mazzel dat de leverancier u 6 uur in rekening brengt want normaal gesproken wordt er een werkdag is 8 uur voor uitgetrokken. Dat u nu ook de materialen moet gaan betalen heeft u door op uw strepen te gaan staan een beetje in de hand gewerkt want de tegels opzich vallen onder de garantie maar het verwijderen en opnieuw zetten dan weer niet.

ma
door marianne_57 - Feb 28, 2015 om 10:45
15 Antwoorden / 2 Vragen

Tegels hebben we zelf betaald. Het geheel was ook daarvoor uitbesteed en het ging maar om 3 tegels..

ma
door marianne_57 - Feb 28, 2015 om 10:50
15 Antwoorden / 2 Vragen

Het is zowieso heel vreemd allemaal . De vorige badkamer heeft er 20 jaar gezeten en ook betegeld . Nu zijn er bij de nieuwe badkamer 3 tegels gescheurd. je kan je ook afvragen hoe dit is ontstaan.
In overleg hebben we de tegels zelf betaald en we hoefden alleen maar het werkloon te betalen en de tegelzetter de materialen.
We hebben zelf de uren bij gehouden. Hij heeft half uur gewerkt en toen half uur pauze. Daarna een uurtje en toen uur middagpauze. Hij heeft geen voorwaarden waarin staat dat ook de pauzes bij gerekend worden.
En dan later zegt hij telefonisch dat we de uren van de pauzes niet hoeven te betalen,maar dan krijg je een rekening en daarbij zet hij daarvoor zonder overleg de materiaalkosten bij.
Dit lijkt ons echt niet fair??

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2015 om 10:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Materiaalkosten voor drie tegels? Zal ook een euro zijn.

ph
door philip36 - Feb 28, 2015 om 10:57
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Er waren wat tegels gebarsten, hoeveel?
In die 4 uur kan hij de halve badkamer betegelen.
Ik ben wel benieuwd wat voor materialen hij in rekening gebracht heeft.
Een beetje cement en voegwit?

ge
door gerboe - Feb 28, 2015 om 11:02
806 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had er laatst ook een gesprek met een aannemer over n.a.v. een opmerking van mij dat de gecalculeerde uren keurig binnen de begroting waren gebleven. Daar dacht de aannemer geheel anders over. Hij was er naar eigen zeggen bij in geschoten bij de aangenomen klus. We gingen wat rekenen en kwamen tot de conclusie dat we verschillend over werktijden dachten. Ik ben niet anders gewend dan dat de meter pas gaat lopen als ik op mijn werk aangekomen ben. En dat een middagpauze voor eigen rekening is maar een koffie- en theebreak voor de werkgever. Bij de aannemer ging de meter al lopen als hij in zijn busje stapt en pauzes vielen onder werktijd omdat hij 'in die tijden niets anders kon doen'.
En zo was ik van mening dat hij fors onder de gecalculeerde uren was gebleven als het om pure werkuren gaat en de aannemer vond dat er eigenlijk geld bij moest.

ma
door marianne_57 - Feb 28, 2015 om 11:05
15 Antwoorden / 2 Vragen

Hier telde dus alle uren. En wat er nog bij kwam dat de man ook regelmatig prive aan het bellen was. Verder kon hij veel vertellen over zijn privé waar wij dus uiteindelijk voor moesten betalen.
Weet wel juridisch inmiddels dat vooraf de werkzaamheden duidelijk verteld moet worden dat pauzes ook werkuren zijn en dat is niet gebeurd. Het zijn gewoon boefjes!!

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 28, 2015 om 11:06
7225 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=marianne_57 schreef op zaterdag 28 feb 2015, 10:00]Snap even niet waar je het over heb Pieterwolters en denk je nu echt dat dit uit de duim is gezogen? Dacht het niet..

@marianne57,
Pieterwolters reageerde op het antwoord van @1953 van 9.39u.

diumenge
door diumenge - Feb 28, 2015 om 11:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat was het uurloon?

ph
door philip36 - Feb 28, 2015 om 11:07
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zie nu dat het om 3 tegels gaat.

Gewoon belachelijk dat daar 4,5 uur over gedaan wordt.
Dat is 1,5 uur per tegel,
Maar ja, wat doe je tegen zo'n firma, zeggen dat je reclame voor hem zult maken op Klachtenkompas.nl, 3 tegels vernieuwen voor, ik neem aan, €300.

ma
door marianne_57 - Feb 28, 2015 om 11:13
15 Antwoorden / 2 Vragen

Ja en er werden ook nog tegels beschadigd die wij dus ook moesten betalen.
Totaal geen coulance van de firma ,maar omdat we klaagden over de uren dacht hij die pak ik wel teug door materialen van €50,00 in rekening te brengen en dat mocht hij sowieso niet want van te voren was afgesproken dat we die niet hoefden te betalen. Tis gewoon iemand die probeert de boel te flaschen. Heb gewoon de gewerkte uren netjes betaald zoals hij telefonisch toegezegd had na veel geharrewar maar niet de materialen. Nu gaat hij dreigen met rechtzaak. Die verliest hij na ons inziens toch..
En zijn naam zal ook schade oplopen lijkt me

ph
door philip36 - Feb 28, 2015 om 15:32
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt het beste contact opnemen met de leverancier van de badkamer.
De tegelzetter zal wel voor deze leverancier het tegelwerk doen en deze zit niet te wachten op slechte ervaringen met zijn tegelzetter.
Misschien dat de leverancier iets voor u kan doen.

ma
door marianne_57 - Feb 28, 2015 om 16:06
15 Antwoorden / 2 Vragen

Die weet er uiteraard van ,maar die doet net of zijn neus bloed en geeft er geen replay op helaas!

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2015 om 16:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aan wie moet u betalen? Leverancier? Betaal 4,5 uur verder klaar.

ma
door marianne_57 - Feb 28, 2015 om 16:49
15 Antwoorden / 2 Vragen

Aan de tegelzetter zelf . De leverancier besteed dat allemaal uit. Ga ik ook doen. Vind afspraak is afspraak en hij moet niet ineens de materiaalkosten berekenen want dat was afgesproken dat hij die voor zijn rekening zou nemen .

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2015 om 17:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De leverancier heeft de tegelzetter ingehuurd, dus hij zoekt het maar met hem uit.

aurora1
door aurora1 - Feb 28, 2015 om 21:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op zich is het natuurlijk al vreemd dat binnen 10 maanden na installatie er schade aan tegels is. Heeft u al eens gekeken in de voorwaarden van de verkoper en dus ook de garantie?

ma
door marianne_57 - Mar 1, 2015 om 08:45
15 Antwoorden / 2 Vragen

De tegelzetter heeft geen voorwaarden,maar heb alleen de uren betaald dus ben benieuwd hoe ze reageren..
Iedereen bedankt!

tijger1
door tijger1 - Mar 1, 2015 om 09:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marianne.57

Aurora1 bedoelt te zeggen dat het wellicht helemaal een garantie kwestie had moeten zijn. Na 10 maanden al tegels gescheurd, betekent wellicht slecht werk.

ma
door marianne_57 - Mar 1, 2015 om 09:28
15 Antwoorden / 2 Vragen

Ze zeggen dat dit niet zomaar kan . Er zat ook een barst in de muur ,maar daarvoor gewoon 20 jaar tegels opgezeten en we wonen vrijstaand dus ook geen vrachtverkeerd ed. Anders had dat een oorzaak kunnen zijn maar je krijgt toch een welisnietis spelletje en daar hebben we geen zin in . Maar gaan geen pauzes betalen . Dit had hij van te voren aan moeten geven . De arbeider deed ook erg lang over de pauzes waarin hij zo mooi zijn prive verhalen vertelde en daar moeten wij voor betalen dat is ons grootste punt. En dan uiteindelijk hoeft het niet maar gaat hij €50,00 voor de materialen tellen en dat is niet fair..

tijger1
door tijger1 - Mar 1, 2015 om 09:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat een kwartiertje koffiepauze wordt genomen en ook wordt doorbetaald, is normaal, maar deze tegelzetter maakte het wel heel bont. Hij pauzeerde meer dan dat hij werkte. Dat doet hij maar op zijn vrije dag. ;-))

Ik kan mij voorstellen dat u geen zin had in die discussie, maar nu wilde men u ook nog een poot uitdraaien. Slechte zaak.

ro
door ron530 - Mar 1, 2015 om 10:09
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U gaat een conflict aan om 50 euro omdat de tegelzetter niet het aantal uren gewerkt heeft die gedeclareerd zijn!. Dan nog een volkomen vreemde tegelzetter gaat niet over zijn privé leven praten tenzij u er om vraagt. Zo te lezen heeft u van zijn verhalen genoten en hem daardoor van zijn eigenlijke werk afgehouden. Dat de man door uw toedoen langer nodig heeft gehad om de klus te klaren wentelt u nu af op de leverancier en dat is wel triest te noemen.

ma
door marianne_57 - Mar 1, 2015 om 10:28
15 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat erom Ron dat hij niet het materiaal gaat rekenen maar omdat we klaagden over anderhalf uur pauze die wij moesten betalen gaat hij ineens de materialen in rekening brengen en het gaat ook nog eens om materialen van 3 tegels dus lijm en voegsel en dat voor €50,00