helma66
door helma66 Sep 17, 2008 om 12:56
Geldzaken & recht

Postbank blijkt al langer dan 5 jaar,pinbetalingen gewijzigd te hebben!!!

Hallo beste mensen,

Ik hoorde vanmorgen via mijn moeder dat de Postbank een ander beleid heeft.

Het volgende: mijn ouders gingen vanmorgen een auto bij de garage ophalen en wilde dit via pinbetaling regelen.

Opeens bleek het zo te zijn dat men maar tot een bedrag van €2.500 kan pinnen, nou u begrijpt ze voelde zich gigantisch voor l*l staan.

De medewerker van de garage ging toen bellen met de Postbank hoe dit kon, en er werd verteld dat dit is uit veiligheidsoverwegingen (op zich prima,maar zeg dat dan tegen je klanten beste postbank)

Ikzelf ben toen ook naar de Postbank gaan bellen en die vertelde me dit ook, volgens de mevrouw was dit i.d.d. al 5 jaar zo. En als men meer geld wilde betalen via pin je dan even contact moest opnemen met de Postbank.

Nou u begrijp dat ik als klant van de Postbank ook wel boos ben...Wel shitreclames sturen etc...ik heb nooit en te nimmer een brief mogen ontvangen over deze kwestie, en eerlijk is eerlijk ik maak altijd de post van de Postbank open want ja je weet maar nooit.

Ik vind dit te schandalig voor woorden en vraag me af hoeveel mensen dit NIET weten, over deze regeling. Op zich vindt ik het qua veiligheid prima i.v.m. pas stelen etc, maar informeer je klanten dan behoorlijk, en met respect want beste Postbank we willen gewoon kunnen beschikken over ons eigen geld, het is jullie voorrecht als bank om ons geld te beheren en doe het dan op een beschaafde manier, veranderingen prima maar laat het de mensen weten!

Vriendelijke groet, Helma

273 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 17, 2008 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze beperking geld voor vrijwel alle banken, de hoogte van de beperking verschilt nog wel eens. Het ligt zo tussen de € 1.000,-- en € 2.500,-- en is inderdaad een aantal jaren terug vastgesteld voor de veiligheid van de rekeninghouder. Daarvoor was het een paar keer goed mis gegaan en kon in 1x de hele rekening leeggehaald worden.

Heel veel mensen zijn zich niet altijd bewust van deze beperking, maar de banken mogen wel roepen dat het een "feit van algemene bekendheid is" dat er veiligheidsmaatregelen zijn. Op grond van de Algemene Voorwaarden van de Postbank mogen ze deze beperking ook inbouwen. De voorlichting hierover zal waarschijnlijk via een bankafschrift zijn gegaan of een foldertje dat daar bij meegestuurd is. Op zich is eenmalig daarop wijzen voldoende.

Maar goed: de wijze les is dus: vraag tijdig een tijdelijke opheffing aan of maak het geld over op de rekenig van in dit geval de garagehouder.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2008 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Helma

Te schandalig voor woorden, informeer je klanten .....

Ik denk dat u iets gemist heeft. Als je een nieuw pasje krijgt, die zit vastgeplakt op een begeleidend papier, en daarop staat toch echt:

Betalen: Bij winkels, tankstations, etc. met een betaalautomaat met het PIN-logo maximaal €2500,00 per dag.

Kijk maar eens na, op de achterkant staat: dd afgifte/je gironummer/pasnummer/en aan wie het gericht is.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2008 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het heeft ook jaren geleden in het Postbank Nieuws (o.i.d.) gestaan; in die tijd krijg je nl. nog zo'n nieuwsbrief in de bus. Of ze hebben het niet gelezen of ze zijn het allang vergeten.

Begrijp niet waarom iemand zich hierdoor voor l*l voelt staan; in mijn ogen geen enkele reden voor.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2008 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is bij de Rabobank ook zo en volgens mij bij alle banken, want dat komt de veiligheid van de klant zeker ten goede.
Het punt is vaak dat er wel eens schrijven van de bank komt en het toevallig geen afschrift is, dat het dat direkt naar de papierbak verdwijnt en niet naar wordt gekeken, dus het is ook mede eigen schuld dat je dat niet weet, want er zal in het verleden vast wel iets over bekend gemaakt zijn of het staat in de voorwaarden van de rekening.
En er was maar een die voor l*l stond, dat was de autoverkoper, want dit is toch niet de eerste auto die hij verkoopt, die had het zeker ook moeten weten.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2008 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hier een schrijven van de postbank voor mij liggen gedateerd op 07-02-2007 waar dit in staat.

En telkens als je pinpas wordt vervangen krijg je zo'n bericht.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2008 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Helma.

Er is nog een manier om te betalen als ja naar het postkantoor gaat dan kan je dus contant geld opnemen als je dus een dag eerder even zeg dat je morgen ******eutos nodig hebt dan kan je mits je je kan indentificeren opnemen hoeveel je wilt dat doe ik dus ook bij zulke gevallen.

Groet Valerius

ve
door verwijderd - Sep 25, 2008 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Helma,

Het is inderdaad zo dat het bedrag dat je met je pinpas kunt betalen bij ALLE BANKEN gemaximaliseerd is. Je kan dus inderdaad maar max E 2500,-  PER PAS EN PER DAG betalen. Dat er een maximum is is niet van de laatste 5 jaar maar is altiijd al geweest. Bij de overgang van gulden naar euro hebben de banken al hun klanten geinformeerd over de nieuwe maxima (omzetten van gulden naar euro). Er zijn echter enkele banken waar je dat limiet eenmalig kunt laten verhogen.  Helaas kent de Postbank deze mogelijkheid niet.

groetjes Criticus