zi
door zigster123 Jun 22, 2013 om 14:34
Geldzaken & recht

Postcodeloterij

Wees gewaarschuwd. Ik ben zojuist gebeld op mijn pre paid door de postcodeloterij met een hele mooie aanbieding. Dit nummer heb ik niet in het belmenietregister staan (ga ik nu wel doen) omdat niemand het nummer kent. Schijnbaar werken ze nu met een nummer generator die "random" nummer belt en wacht tot er opgenomen word. Ik ben trouwens nog nooit lid geweest van de Postcodeloterij en ben ook niet ingegaan op de aanbieding. Ik heb wel bij de beller aangegeven ik het wel vreemd vinden dat ze nu ook al pre paid nummers gaan bellen. Daar wist ze geen antwoord op.

1028 10 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Jun 22, 2013 om 14:58
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Daar zeg je mij wat. Onlangs kreeg ik per mail de ongevraagde bevestiging deelnemer te zijn van een opwaardeerclub waarvan ik de exacte naam vergeten ben. Daarop rezen bij mij een aantal vragen:

Ik telefoneer niet mobiel alleen in noodgevalllen en prepaid.
Waar heeft men mijn mobiele nummer vandaan?
Wie heeft de deelname in gang gezet?

Dit mailde ik de organisatie en de reactie was dat ik de aanmelding mocht vergeten.

Wellicht heeft een soort Willie Wortel een gat in de markt voor zich weten te vinden?

Een nare tendens is dit.

Zwemmer

me
door mein33 - Jun 22, 2013 om 15:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Elke mob.tel. kan door iedereen gebeld worden, het maakt niet uit of het om een mob.tel met prepaid of met een abonnement gaat.
Inkomende gesprekken kosten u immers niets.
Elk nummer dat uitgegeven is is bekend en kan dus gebeld worden als ze niet in het bel me niet register staan, m.u.v. klanten van het bedrijf of de organisatie.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 22, 2013 om 17:20
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het is geen verplichting om u aan te melden, ik zou hier geoon niet op reageren.Maar toch in het belmeniet register op laten nemen.

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2013 om 23:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom moeten we daarvoor gewaarschuwd worden? Met een vriendelijk, nee dank u wel, geen belangstelling. En dan op gesprek beëindigen drukken , is het toch klaar?

Waar heeft men eigenlijk een telefoon voor? Toch om te bellen en gebeld te worden?

U kunt toch gewoon NEE zeggen?

wendy-claire
door wendy-claire - Jun 23, 2013 om 03:09
619 Antwoorden / 29 Vragen

Heb ook een prepaid T-Mobile doch nimmer door de NPL gebeld.

Ergens in het verleden dit nummer van iemand anders geweest en waagde men wederom een poging van 'wie hapt zit weer aan ons vast'?!

me
door mein33 - Jun 23, 2013 om 10:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=wendy-claire schreef op zondag 23 jun 2013, 03:09]Heb ook een prepaid T-Mobile doch nimmer door de NPL gebeld.

Ergens in het verleden dit nummer van iemand anders geweest en waagde men wederom een poging van 'wie hapt zit weer aan ons vast'?!

Op een mob.tel gebeld worden heeft helemaal niets van doen met prepaid of een abonnement.

worst
door worst - Jun 23, 2013 om 12:47
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zigster123 schreef op zaterdag 22 jun 2013, 14:34]Ik heb wel bij de beller aangegeven ik het wel vreemd vinden dat ze nu ook al pre paid nummers gaan bellen. Daar wist ze geen antwoord op.

Ze bellen een nummer. Hoe moeten zij nu weten dat het prepaid is?

wendy-claire
door wendy-claire - Jun 24, 2013 om 15:01
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=mein33 schreef op zondag 23 jun 2013, 10:18][quote=wendy-claire schreef op zondag 23 jun 2013, 03:09]Heb ook een prepaid T-Mobile doch nimmer door de NPL gebeld.

Ergens in het verleden dit nummer van iemand anders geweest en waagde men wederom een poging van 'wie hapt zit weer aan ons vast'?!

Op een mob.tel gebeld worden heeft helemaal niets van doen met prepaid of een abonnement.

Het feit is dat er nimmer is gebeld door wie dan ook!

me
door mein33 - Jun 24, 2013 om 16:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=wendy-claire schreef op maandag 24 jun 2013, 15:01][quote=mein33 schreef op zondag 23 jun 2013, 10:18][quote=wendy-claire schreef op zondag 23 jun 2013, 03:09]Heb ook een prepaid T-Mobile doch nimmer door de NPL gebeld.

Ergens in het verleden dit nummer van iemand anders geweest en waagde men wederom een poging van 'wie hapt zit weer aan ons vast'?!

Op een mob.tel gebeld worden heeft helemaal niets van doen met prepaid of een abonnement.

Het feit is dat er nimmer is gebeld door wie dan ook!

Ik weet niet of het voor u prettig is of niet als er nooit iemand naar u belt, maar als u wel gebeld zou worden heeft het er niets te maken of u zelf belt met prepaid of een abonnement.

postcodeloterij
door postcodeloterij - Jun 27, 2013 om 16:14
9 Antwoorden / 0 Vragen

Beste zigster123,

We zoeken het graag voor je uit; daarvoor hebben we echter wel het telefoonnummer waarop je gebeld bent en je volledige naam nodig. Wil je deze gegevens laten weten aan ons? Dit kan je (privé) doen door contact met ons op te nemen via Facebook (https://www.facebook.com/postcodeloterij), Twitter (https://twitter.com/PostcodeLoterij), het contactformulier op onze website (http://bit.ly/wtm49C) of je kan je voorkeuren voor het ontvangen van informatie op de volgende pagina aangegeven: http://bit.ly/XRzWpT

Wij maken overigens geen gebruik van een nummergenerator. We horen graag van je!

Vriendelijke groeten, Webcare Team Postcode Loterij