po
door posthuma Jul 14, 2011 om 23:47
Geldzaken & recht

Post.nl heeft bewust een zending aan een postbusnummer niet bezorgd, in hoeverre kan ik meer schade claimen dan de door post.nl geboden € 50,00?

Post.nl heeft een aangetekende zending bewust niet aan een door mij opgegeven postbus afgeleverd, omdat ze dachten te weten dat de geadresseerde (Avero Achmea) aan het verhuizen was. Avero Achmea te Amersfoort is inderdaad aan het verhuizen, maar ze hebben de postbusnummers (waaronder de door mij opgegeven postbus) niet veranderd omdat dat nog niet aan de orde is. Post.nl zou de zending "ëlders" afleveren, en sindsdien heeft de zending bij trackentrace.nl de status "zending niet gevonden", hij is dus gewoon zoek. Kan ik meer claimen dan het door post.nl geboden maximale bedrag van € 50,00? Het lijkt me niet een fout, maar grove nalatigheid. De zending bevatte originele verzekeringspolissen en eenmalig verstrekte belastingdocumenten. (heb hier wel kopieën van) MVG Paul

1301 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

jaapje_1
door jaapje_1 - Jul 15, 2011 om 10:12
315 Antwoorden / 0 Vragen
0

post.nl is gehouden aan bezorging en is gewoon aansprakelijk voor de volledige schade, hoe je de schade in dit geval moet berekenen is vrees ik aan de rechter aangezien je er geen standaard waardebepaling aan kunt hangen.

Overigens heb je bewijzen dat post.nl de zending ergens anders wilde afleveren? Dit mag sowieso niet aangezien ze gewoon het adres moeten gebruiken wat opgegeven wordt en als daar niet bezorgd kan worden moet het retour gezonden worden, wijzigen van adressen kan alleen in het geval van de verhuisservice.

po
door posthuma - Jul 20, 2011 om 16:33
15 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=jaapje schreef op vrijdag 15 jul 2011, 10:12]post.nl is gehouden aan bezorging en is gewoon aansprakelijk voor de volledige schade, hoe je de schade in dit geval moet berekenen is vrees ik aan de rechter aangezien je er geen standaard waardebepaling aan kunt hangen.

Overigens heb je bewijzen dat post.nl de zending ergens anders wilde afleveren? Dit mag sowieso niet aangezien ze gewoon het adres moeten gebruiken wat opgegeven wordt en als daar niet bezorgd kan worden moet het retour gezonden worden, wijzigen van adressen kan alleen in het geval van de verhuisservice.
Post.nl heeft eigenhandig, zonder mij of de ontvanger in kennis te stellen het postbusnummer veranderd, en daarmee ook de postcode. Daardoor was de zending niet meer traceerbaar. Post.nl heeft me een nieuwe postcode gegeven en met behulp hiervan weet ik dat de zending is afgeleverd, maar ik weet nog steeds niet wie ervoor getekend heeft. Via de verzekeringsmij. heb ik vernomen dat de zending inderdaad is aangekomen, dat er geen verhuisservice op hun postbus ziet en dat post.nl dus verschrikkelijk heeft zitten knoeien, Eind goed al goed, maar post.nl is mij kwijt als klant.

Ook bedankt voor uw antwoord, Jaapje, ik weet niet hoe de slechte beoordeling van uw antwoord erin is geslopen, MVG Posthuma

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer