mariegh
door mariegh Mar 10, 2010 om 14:20
Geldzaken & recht

Prijsgarantie SRC niets waard

De reis die ik bij SRC wilde boeken was op de site alleen nog 'op aanvraag' beschikbaar. De medewerker die ik belde gaf dezelfde prijs op als op de site vermeld stond, maar volgens hem was het minimaal aantal gereserveerde vliegtuigstoelen inmiddels op en moest er worden gekeken of er nog bij gereserveerd kon worden. Vandaar 'op aanvraag'. Ik ging akkoord met de boeking en maakte dezelfde dag nog voor mezelf een printje van de webpagina met details en prijs. Na 2 dagen belde er een andere medewerkster van SRC met de mededeling dat de hotelier voor extra kamers nog eens € 55 bovenop de afgesproken prijs wilde hebben. Maar... in de algemene voorwaarden in de reisgids meldt SRC dat ze een 'unieke prijsgarantie' hebben: de prijs op de site op moment van boeken geldt 'zodat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan.' Pas bijna 2 weken na mijn klacht kwam er een antwoordmail: Ze moesten nu eenmaal de verhoging van de hotelier doorberekenen, met die prijsgarantie werd vooral de prijsverhoging door vliegtarieven enz. bedoeld (maar dat staat er niet expliciet) en verder staat er op de site een mededeling dat de prijzen kunnen afwijken van wat er op de site staat. Dus wat de medewerker me ook bij de boeking als prijs doorgaf, en wat er ook volgens de algemene voorwaarden over prijsgarantie staat, ze kunnen gewoon daarvan afwijken en de 'unieke prijsgarantie' is wel erg uniek en de garantie geen cent waard. Kan ik hier nog iets aan doen?

463 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2010 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mariegh

Je schrijft: Kan ik hier nog iets aan doen?

In principe hoort een verkoper te leveren voor de prijs die bij het produkt staat. Maar als de verkoper dat niet (meer) wil, dan kun je hem wel in rechte betrekken (dagvaarden), maar dat schiet niet op omda5t de baten niet tegen de kosten opwegen (als je al gelijk krijgt).

Advies: zoek een leuke andere reis en stuur SRC een leuk vakantiekaartje met uiteraard daarop een passende tekst.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer