gu
door gul Mar 14, 2008 om 12:44
Geldzaken & recht

Primeline

Hoi, allemaal,


Februari 2007 heb ik een computer gekocht en gefinaceerd via primeline (uitgestelde betaling 12 mnd).


December 2007 een wasmachine gekoch en ook met uitgestelde betaling met 12 mnd.


Tot nu toe eigenlijk helemaal geen post van hun ontvangen (behalve dat ze me een goedkoop lening kunnen bieden)


In januari wilde ik mijn eerste aankoop afbetalen. Ik wis het totale bedrag niet meer helemaal, dus een aantal keer gebeld, (wegens drukte kunnen we geen telefoon aannemen bel later terug 75 ct p.g.) Toen een paar keer een mail gestuurd ook geen antwoord. Ik heb toen via internet op mijn-rekening gekeken. Daar stond een bedrag open van 883.95, ik dacht dan is de wasmachine nog niet in de computer geregistereed en heb die bedrag betaald.  Nu 14 maart gebeld omdat ik volgens computer nog steeds die bedrag open stond. (vandaag toevallig gelijk 1e telefoon aangenomen)


Nou blijkt dat ze 883.95 van de wasmachine hebben afschreven, en  mijn computer omgezet naar een doorlopend credit, vandaag een rente van bijna 100 euro omdat ik niet op tijd heb betaald. Uitleg gegeven, zij met haar baas gepraat, ze hebben de betaling wel afgeboekt van de 1e aankoop, maar ik moet nog stees een bedrag van 100 euro aan rente betalen. Ik had 906 euro moeten betalen maar heb 883.95 betaald, omdat de computer dat aangaf. Ik heb vandaag weer ingelogd en ik krijg nog steeds dezelfde melding.. OPENSTAANDE SALDO 883.95.


ZIJN ER MENSEN GEWEEST MET DEZELFEDE PROBLEMEN EN HOE IS HET BIJ JULLIE AFGEHANDELD?


WAT KAN IK DOEN, OM DIE RENTE NIET TE BETALEN. (immers niet mijn schuld).


Een ding weet ik zeker vandaag betaal ik alles ook de wasmachine en zeg gelijk prime-lime op!!!!!!!!!!!

223 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2008 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


Het probleem zal zijn dat je bij betaling niet (juist) hebt aangegeven wel product/financiering het betreft, dan boeken ze het bedrag dat je stort en wat gelijk was aan bedrag dat er stond dus tegen elkaar weg, logisch.


Heb je destijds geen papieren thuis gekregen met alle voorwaarden en gegevens ed dan ?

ve
door verwijderd - Mar 14, 2008 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag gul,


Je schrijft: Een ding weet ik zeker vandaag betaal ik alles ook de wasmachine en zeg gelijk prime-lime op!!!!!!!!!!!


Een wijs besluit, want primeline is naar mijn mening een ramp. Het gaat bij hen uitsluitend om het incasseren van de zeer hoge rente.


Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2008 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo.
Ik vind het een kwalijke zaak dat ze u bij aankoop van de desbetreffende produkten hierover niet hebben geïnformeerd. Ik heb gelukkig zelf nog nooit met dit bijltje gehakt, maar wat ik van deze en gene vernomen heb is deze tactiek, uitgestelde betaling, een valkuil waar een hoop mensen intuinen. Het klinkt heel mooi, maar er zit haast altijd een addertje onder het gras.
Het beste is gewoon direkt afrekenen, blijf je voor een hele hoop gedoe gespaard.

Succes, L.



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

Martijn van den Ham
Martijn van den Ham - May 7, 2024 om 18:46
Huishouden & energie

LOQED slim slot

Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt. ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer