ha
door happyme May 11, 2007 om 19:42
Geldzaken & recht

Rechten na scheiding

Graag wil ik weten wat mijn rechten zijn, nadat de echtscheding is uitgesproken.Getrouwd in gemeenschap van goederen en schulden.Ik ben vertrokken 2 jaar terug uit mijn relatie met 5 vuilniszakken(kleding).Nu een jaar gescheiden het enige wat ik nu heb is 5 vuilniszakken met schulden. Advocaat kosten die de pan uit rijzen omdat de ex en advocaat van ex niet thuis geven. Wil ik mijn deel van de inboedel hebben, waar kan ik dan terecht.Spullen met emotionle waarde.heb ik nog enig recht aan mijn kant.Is er iemand die daar antwoordt op heeft.Komt bij dat ik nu met een beslaglegging van een deurwaarder heb op mijn bank te goeden, die ik niet heb.Door verzaken van de belastingdienst met een huursubsidie, die aanvraag heeft 9 maanden geduurt heb ik geen betalingregeling kunnen treffen wegens te weinig inkomsten en dit is het gevolg.Kan iemand mij hierover een goede tipverschaffen.

523 1 Rapporteer

stacey
door stacey - May 11, 2007 om 21:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Beetje laat nu.......... al een jaar gescheiden als ik het goed begrijp ?

Is er destijds met/door je advocaat niets geregeld dan ? Wat is er destijds geregeld ? Of worden de afspraken na herhaalde verzoeken niet uitgevoerd/toegestaan door je ex ?

Boedelscheiding/verdeling goederen, schulden ed worden bij de scheiding geregeld. (Was het een flitsscheiding ? )

--Een convenant is een schriftelijke vastlegging van de afspraken, welke gelden na echtscheiding. In het convenant worden regelingen vastgelegd zoals alimentatie, de (koop-)woning, pensioenverdeling, verdeling van schulden en spaartegoeden, belastingrechten en -plichten en de inboedelverdeling.-------

Als u in gemeenschap van goederen getrouwd bent, heeft u in principe beiden recht op de helft van alle bezittingen en schulden---

echtscheidingswinkel.nl | gemeenschap van goederen

Heb je voor de kosten van de advocaat een tegemoetkoming aangevraagd ? Als je het niet kunt betalen kun je tegen speciaal tarief een advocaat krijgen, ik verwacht niet dat dit achteraf nog zal kunnen maar wel als je nog weer een advoocaat/rechtzaak nodig zal hebben om naleving van de gemaakte afspraken af te dwingen ( indien die er waren en niet nageleefd zijn). Dus informeer daar naar.

Ik weet niet helemaal wat de mogelijkheden zijn na zo`n verloop van tijd, dus laat je juridisch goed voorlichten over het hoe of wat, informeer bv bij het juridisch loket, zij zullen je dan wel verder op weg kunnen helpen

Het Juridisch Loket

Een kennis van mij heeft direkt na de scheiding onder politiebegeleiding (omdat haar ex haar toegang weigerde/bedreigde) haar deel van de boedel weg gehaald direct na de scheiding.

Maar een jaar na de scheiding..........

En heb je al hulp gezocht bij schuldhulpverlening voordat je er echt helemaal in vast komt te zitten ?