haarp
door haarp Apr 24, 2014 om 16:50
Geldzaken & recht

Rechtsgeldig

Ik heb een order geplaatst in een webshop. Na twee dagen heb ik een mail gestuurd dat ik van het product en aankoop af wil. Nu krijg ik een reactie dat mijn mail niet rechtsgeldig is en we zijn nu al 14 dagen in geschil. Het product heb ik nog niet ontvangen.

Wat kan ik hiermee ... Kan een rechtsbijstand dit voor mij afhandelen of moet ik niets meer doen. Ze beweren dat ik het product heb ontvangen via de brievenbus. Ik woon in een flat waar regelmatig de post in het verkeerd nummer wordt geduwd.

270 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Apr 24, 2014 om 17:27
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Het is misschien handig om de website te noemen, zodat er meer duidelijk wordt.
U beweert het product niet ontvangen te hebben.
De verzender beweert het product als brievenbuspakje te hebben verzonden.
De verzender zal moeten bewijzen dat het ook verzonden is.
U stelt dat er veel fout bezorgd wordt.
Dat zou kunnen, maar komt wel erg goed uit met uw canceling van de order.
Daarom, wat staat er in de voorwaarden van deze shop.
Om welk bedrag/artikel gaat het?

tenormin
door tenormin - Apr 24, 2014 om 17:49
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

Je hebt toch sowieso recht op bedenktijd bij koop op afstand? Begrijp dan niet waarom u niet gewacht heeft tot het ontvangen is en dan terugsturen. Nu geeft u ze aanleiding te zeggen dat ze het al verstuurd hebben. Niet dat dit uitmaakt, ze moeten wel bewijzen dat het verzonden is.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 24, 2014 om 18:12
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Als er regelmatig post en pakjes zoek raken nooit meer iets thuis laten bezorgen.

Bij ouders, familie of collega waar het wel goed gaat laten bezorgen want je zit met het probleem van wel verstuurde maar nooit ontvangen product.

Bij mij als werkgever zit op de bezorguren altijd iemand dus vele werknemers misbruiken mijn onderneming voor bezorgen...
Naast mijn eigen personeel ook diverse vrienden van en familie die niet thuis wil blijven maar mijn eigen personeel moet het dan wel afhalen.....

Dus er zijn alternatieven en enkele pakketdiensten bieden afhaal service aan in de in jou buurt aanwezige winkel.
Je moet denken aan DHL of Kiala, maar er zijn er meerdere.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Apr 24, 2014 om 18:59
937 Antwoorden / 2 Vragen
0

Staat er niets in de AV over opzeggen??

Overigens dacht ik dat mails helemaal geen rechtsgeldigheid hebben, alleen briefpost ( aangetekend ) en een exploot ofzo :P

ro
door ron530 - Apr 24, 2014 om 19:11
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Normaliter wordt een bestelling via een webshop binnen twee werkdagen verzonden, pas na aflevering gaat de termijn "koop op afstand" in. Dus eerst ontvangen en dan weigeren of retour sturen. U is een beetje dom geweest om het hele proces die de webshop in gang heeft gebracht na twee dagen helemaal om te gooien omdat u zich bedacht heeft!!!! Triest diep triest.

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2014 om 19:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Die mail om de bestelling af te zeggen, heeft er eigenlijk helemaal niets mee te maken. Of die nu rechtsgeldig is of niet. Onzin argument wat er bijgesleept wordt.

Schijnbaar is de bestelling verzonden, maar niet aangekomen, dus de leverancier moet het opnieuw sturen, maar omdat hij weet dat u het niet wilt hebben, kan hij beter meteen het geld teruggeven. De bezorging is zijn risico.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer