am
door ambrinie Mar 12, 2012 om 21:35
Geldzaken & recht

Relatie beeindiging

anderhalf jaar geleden heb ik met mijn partner een huis gekocht, na een half jaar liep de relatie stuk.
Het huis was op 2 salarissen gekocht dus het was niet mogelijk dat 1 van ons het huis kon aanhouden.
Er moest een beslissing worden gemaakt wie er tot die tijd in het huis wilde wonen tot dat het verkocht zou zijn.
Aangezien mijn ex-partner totaal niet met geld kon omgaan en een half jaar helemaal niks had betaald (waarvan ik het niet wist en er met deurwaarder brieven achterkwam) leek het mij verstandig dat ik er in zou blijven wonen tot die tijd.
Met een hoop gedoe moest ik nood gedwongen het huis verlaten. We hadden mondeling de afspraak gemaakt dat wie in het huis bleef wonen de kosten zou betalen, zodat de ander weer een ander verblijf kon zoeken.
In 3 maanden tijd had ik alle achterstanden betaald.
dat was mogelijk omdat ik weer bij mijn ouders was ingetrokken.
Na de 3 maanden vond ik weer een andere woning en had ik er mijn eigen vasten lasten.
Er kwam kort erna een brief van zijn advocaat en eiste van mij een bedrag van 12.863,63.
Ik wist niet wat ik daar mee aan moest omdat hij helemaal niets betaald had afgelopen half jaar.
Noodgedwongen moest ik dus ook een advocaat nemen waar tot op heden nog steeds niets is uitgekomen (al 1 jaar bezig) kort na dat alles kwamen de deurwaarder brieven en telefoontjes over de betalingen van de koopwoning en een lening voor zijn auto waar ik de 2e handtekening voor had gezet.
Ik ben nu al een jaar bezig om regelingen te treffen met de
- ing ( hypotheek)
-ribank n.v. ( zijn autolening)
-vve
-advocaat ( die nu een jaar bezig is en nog geen resultaten heeft

Ik ben ten einde raad ik vraag bij alle instanties hulp maar het enige wat ik krijg zijn briefen waarin ze zeggen beslag te willen leggen op mijn spullen, salaris,
En de regelingen die hun willen zijn zo hoog dat ik het nooit kan bekostigen. Mijn ex-partner betaald nu een jaar niets heeft in de woning een jaar gratis gewoond.
De auto waar de lening voor is afgesloten is kort nadat wij uit elkaar zijn gegaan verkocht voor 12.000 het geld wat eigenlijk voor de ribank was bestemd omdat daar de lening voor is afgesloten, is er nooit terecht gekomen maar is uit het niets verdwenen. Mijn vragen op dit verhaal ...
-Wat kan een advocaat voor mij betekenen, is het normaal dat het zo lang duurt?
-Waarom willen de instanties alleen geld van mij en waarom blijft hij buiten schot? ( terwijl hij weer bij zijn ouders woont en geen vasten lasten heeft)
- En wat moet ik doen als ze beslag gaan leggen op mijn salaris? ( dan raak ik mijn huidige woning kwijt en sta ik weer op straat, En misschien ook mijn baan omdat ik met geld werk)
als iemand tips heeft of mij kan helpen laat het me alsjeblieft weten ik sta overal voor open en ben berijd om er alles aan te doen om dit probleem op te lossen.