ch
door cheesy Sep 12, 2018 om 00:55
Geldzaken & recht

Rolluiken hangen aan appartement

Ik heb een vraag over een besluit van de Vve over het hangen van rolluiken aan het appartement . Bij de bouw konden we bij het meer en minderwerk kiezen voor de voorbereiding van rolluiken kosten 424 euro (draden en schakelaars) . Wij hebben dit laten doen en zijn er toen vanuit gegaan dat er rolluiken mochten worden gehangen. Nu hebben we gisteren 11-9 een vergadering gehad van de vve en is er bij stemming besloten dat er geen rolluiken mogen worden gehangen. Nu is het volgende aan de hand er zijn bewoners die screens op hebben gehangen zonder toestemming te vragen aan de vve en die mogen wel blijven hangen. Dit vindt ik onrechtvaardig. Nu is mijn vraag wat gebeurt er als ik nu toch rolluiken laat hangen. Kan ik dan verplicht worden om ze te verwijderen. Of wat kan ik nu nog doen om toch rolluiken te mogen hangen. Ik vindt namelijk dat mij onrecht is

5970 8 Rapporteer

lo
door lovewinnie - Sep 12, 2018 om 09:16
1212 Antwoorden / 1 Vragen

Zoiets was laatst bij de rijdende rechter. Volgens mijn was conclusie alles eraf wat er hangt of allemaal mogen ze zonnescherm of rolluik hangen.  Geen onderscheidt.
Aangezien er bij de bouw optie was om te kiezen voor voorbereiding om rolluiken op te hangen en hiervoor betaald is lijkt me dit een soort van toestemming dat er okk rolluiken gehangen mogen worden. Waarom anders kopers hiervoor laten betalen en ze deze optie geven? . Ik zou langs juridisch loket gaan. Is gratis. Zij geven u advies hoe u dit kunt aanpakken. Ik denk dat u sterk staat

Gr
door Grunn1 Sep 12, 2018 om 09:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je was me net voor. Zat net ook al te denken dat er zoiets was geweest bij de rijdende rechter maar dat ging over het ophangen van schilderijtjes e.d. aan of naast de voordeur in het gebouw. Maar inderdaad ga eens langs het juridisch loket.

nala1
door nala1 Sep 14, 2018 om 12:12
25 Antwoorden / 1 Vragen

Wat staat er in de akte en het huishoudelijk reglement?

Heb je in de vergadering zelf wel voor gestemd voor de plaatsing van rolluiken?

je hebt 30 dagen de tijd om naar de rechter te stappen om een besluit aan te "vechten".

tijger1
door tijger1 - Sep 12, 2018 om 09:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat onderwerp van de rolluiken stond toch op de agenda van de vergadering? Waarom niet er voor gezorgd dat er ook wat voorstemmers aanwezig waren?

Ka
door Kassagebruiker - Sep 12, 2018 om 09:30
683 Antwoorden / 5 Vragen

Typisch gevalletje Rijdende Rechter, de vve is een orgaan wat veel kan beslissen. Maar u kunt m.i. bij een vergadering inbrengen dat u een voorstel heeft wat in de vergadering besproken wil hebben. De vergadering kan dus dan stemmen en besluiten. Het lijkt mij dat iets wat zonder toestemming geplaatst is illegaal is. Dat nieuwe niet meer mogen is dan vreemd. Je zou zelfs een 'not done' woord kunnen denken wat met een D begint.

Ik zou een email + brief naar het bestuur sturen en het verzoek doen om een vergadering te beleggen met als onderwerp het rolluik en de gelijke monniken, gelijke kappen norm. Wel zou ik erbij stellen dat er voor 1 uniforme kleur/soort/model oid gekozen moet worden.

panter22
door panter22 Sep 12, 2018 om 10:06
6599 Antwoorden / Vragen

De vergadering was gisteren.

Ka
door Kassagebruiker Sep 12, 2018 om 10:09
683 Antwoorden / 5 Vragen

Dan opnieuw een vergadering beleggen OF de de Rijdende Rechter bestellen! In mijn visie rammelt dit beslsuit.

panter22
door panter22 - Sep 12, 2018 om 10:05
6599 Antwoorden / Vragen

Toen je het appartement kocht, zal er iets in het reglement van splitsing staan over deze rolluiken.
De voorbereiding voor de rolluiken kon je bij de koop als meerwerk laten plaatsen.
Daar moet dan iets over geregeld zijn. Breedte rolluik , soort, kleur. Moesten alle rolluiken niet gelijk zijn?
Want voorbereiding zonder rolluiken te mogen plaatsen, daar heb je niets aan.
Er hangen al rolluiken. Waarom was hier extra toestemming van (het bestuur van)de VVE voor nodig?
In de vergadering zal toch besproken zijn waarom de rolluiken die er hangen, mogen blijven en er geen nieuwe geplaatst mogen worden.
Je kunt naar de kantonrechter als je het niet eens bent met het besluit van de VVE. Je moet een verzoekschrift indienen binnen 1 maand. Je was bij de vergadering, dan gaat op die datum de termijn lopen.
http://www.101vvevragen.nl/conflicten-de-rechtbank/termijn-vernietiging-besluit-vve
Eerst maar eens de papieren bij elkaar zoeken en daarna advies inwinnen bij het juridisch loket.
https://www.juridischloket.nl/

gerbera
door gerbera - Sep 12, 2018 om 10:21
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Indien het gaat om een beneden appartement zou ik mij kunnen voorstellen dat u in het kader van inbraakpreventie rolluiken zou willen plaatsen. In dat geval zou u naast het juridisch loket ook kontakt op kunnen nemen met uw verzekering en vragen of het besluit rechtvaardig is. Zie ook het advies van @panter22.

me
door mein33 - Sep 12, 2018 om 12:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bij de bouw konden we bij het meer en minderwerk kiezen voor de voorbereiding van rolluiken kosten 424 euro (draden en schakelaars) .

Hadden de (gezamelijke) kopers al een VVE opgericht 'voor' er met de bouw van het complex werdt begonnen.
Zo ja, dan had dit meerwerk direct al voor de aanvang van de bouw moeten worden uitgesloten.
Zo nee, dan kon iedere individuele koper dit meerwerk laten uitvoeren en was de mogelijkheid tot het plaatsen van rolluiken reeds aanwezig "voor" de VVE werdt opgericht en zou het plaatsen van rolluiken niet verboden mogen/kunnen worden.
Ga nogmaals met de overige leden van de VVE in overleg, inventariseer de bezwaren en probeer deze te weerleggen.
Komt u met de VVE niet tot overeenstemming dan zou uw eerste gang, zoals reeds gemeld, naar het juridisch loket zijn om te bezien hoeveel kans u maakt om deze zaak aanhangig te maken.
Let wel !! laat het e.e.a. in goede harmonie verlopen aangezien u nog vele jaren naast/boven/onder elkaar zult (moeten) wonen. ;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 12, 2018 om 19:37
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Merkwaardige zaak. M.b.t.is besloten dat voorwerk mag plaats vinden en dat betekent n.i. niet meer en minder dat het voorwerk voor plaatsen van rolluiken gevolgd kon/kan worden door ook daadwerkelijj plaatsen.
Ik ben geen rechter maar kan mij niet voorstellen dat een rechter anders zou beslissen. (Wel a. besluiten en dan het logisch vervolg b. niet toestaan????)

Vraag ook advies bij de Ver. Eigen Huis.

jo
door jorisw - Sep 14, 2018 om 07:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waar is precies over gestemd? Kan je het agendapunt hier publiceren?