he
door hennie heijnen May 2, 2014 om 12:18
Geldzaken & recht

Salderen zonnepanelen op de tocht?

Gelezen:

De salderingsregeling is een regeling die van toepassing is tot en met 2017. Het houdt in dat u uw eigen verbruik kunt verrekenen met opgewekte zonne-energie. Als de zon schijnt levert u terug en als het donker is gebruikt u diezelfde stroom. Dat wordt dan tegen elkaar weggestreept. Na 2017 is het nog uiterst onzeker wat er met die regeling gaat gebeuren. Het zou best eens kunnen zijn dat de salderingsregeling wordt afgeschaft of beperkt. Minister Kamp heeft dit al op 13 november 2013 aangegeven in zijn rapport aan het parlement. Daarbij is aangegeven dat lokale opwekking gestimuleerd moet blijven, maar dat de salderingsregeling op de lange termijn niet houdbaar is. In dat geval krijgt u geen of minder geld oor teruggeleverde kilowatturen op zonnige dagen. En dan kunt u beter een analoge meter hebben die terug kan tellen. Er kan dan door de netbeheerder namelijk niet precies geregistreerd worden of en wanneer er elektriciteit teruggeleverd wordt en later weer verbruikt is. Ze weten immers alleen de meterstanden die u zelf doorgeeft. En zodoende kunt u met een analoge meter altijd blijven salderen, ook als de salderingsregeling is afgeschaft!

geen of minder geld!!!!! Als dat de toekomst is dan is terugverdienen van de installatie een kwestie van jaren en jaren, dus dan loont het niet meer! Bezint eer ge begint, dat had ik graag eerder geweten!

568 1 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 2, 2014 om 15:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is toch compleet logisch. U levert overdag stroom, maar 's nachts gebruikt u ook. Dus dan moet er wel opgewekt blijven worden. En dat wordt in verhouding steeds duurder.

Het is toch met alles zo, dat als het gemeengoed wordt de regelingen afgeschaft worden.