ge
door gervenj Apr 2, 2007 om 18:49
Geldzaken & recht

Scheiding

Hallo ik ja scheide van mijn vrouw. ik heb veel schulden kan ik dat op mijn naam laten zetten dat zij schuld vrij is want het is mijn schuld dat het zo ver is gekomen

668 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 2, 2007 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat kan als u dat overeenkomt met de andere partner. Of het slim is is een ander geval. Dat het een loyaal gebaar is tov van de andere partner is top ! te noemen. Zoiets moet je vast laten leggen bij de scheiding en dat u daar volledig mee goedkeuring geeft om het op uw naam alles te zetten kwa schulden. Nu de rest nog .............

labswans

ve
door verwijderd - Apr 2, 2007 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

overleg via uw en haar advocaat

ve
door verwijderd - Apr 2, 2007 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Hier kun je meer informatie vinden;

---Het kan zijn dat u schulden op beider naam bent aangegaan, hetgeen tot gevolg heeft dat deze crediteuren hun toestemming moeten geven als na de scheiding een van uw beide de schulden wenst over te nemen.Echtscheidingswinkel.nl ------

------Wat gebeurt er met eventuele schulden na een echtscheiding?

Aansprakelijkheid voor schulden na een scheiding geldt in ieder geval voor gewone huishoudelijke schulden. Beide partners blijven hiervoor ook na de scheiding aansprakelijk. Een huishoudelijke schuld is bijvoorbeeld een lopend krediet of een persoonlijke lening.
Bij een gemeenschap van goederen zijn beide partners bovendien beiden aansprakelijk voor alle schulden die door hen zijn gemaakt tijdens het huwelijk. Heeft uw ex-echtgenoot bijvoorbeeld tijdens uw huwelijk een auto afbetaling gekocht, dan kunnen zijn schuldeisers u na de scheiding daarop aanspreken.   Kennisring recht en regel

Succes,

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 08:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet waar je aan begin. Ik heb dat ook gedaan maar zit nu al 3 jaar lang in het gerechtsgebouw ivm alimentaie e.d. Dan pas heb je door dat je tegen de muur wordt gezet. En vogelvrij ben.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan de schulden via het echtscheidingsconvenant op je nemen. Maar dat convenant is een overeenkomst tussen de scheidende partijen. De schuldeisers zijn geen partij in deze overeenkomst en kunnen deze overeenkomst naast zich neer leggen. Zij hebben hier niets mee te maken.

Je kan alleen je ex vrijwaren van de schuldeisers als de schuldeisers schriftelijk instemmen met het feit dat jij de schuld op je neemt, zodat het uitsluitend jouw schuld wordt en je ex daar geen partij meer in is. Er is geen crediteur, die hiermee instemt, omdat ze dan nog maar 1 persoon hebben waarbij zij geld kunnen eisen. Ze willen uiteraard hun geld halen en daarbij laten ze geen enkele kans onbenut.

Je kan dus wel zo'n overeenkomst sluiten met je ex, maar op het moment dat jij niet betaalt, gaan ze het geld halen bij je ex, omdat de crediteuren niets met deze overeenkomst te maken hebben.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 4, 2007 om 00:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem even mijn pet af voor deze man. Hoe vaak gebeurt het niet dat we hier het omgekeerde lezen en verhalen krijgen van (voornamelijk vrouwen) die berooid achterblijven met schulden van hun exen!

Scheiding en verantwoordelijkheid op je nemen, chapeau!

Groet, C.