fr
door freewilly Nov 9, 2004 om 17:13
Geldzaken & recht

Sociale Zaken

Hallo,

Wie is de minister van sociale zaken? Wie heeft het adres van deze persoon? Ivm met eenmalige uitkering.

328 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 9, 2004 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

De minister heet Aart Jan de Geus en u kunt het adres van het ministerie vinden op:

http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=7&subrubriek_id=704

of via de website www.szw.nl naar de link bovenin op de site organisatie/adres en route.

Om welke eenmalige uitkering gaat het als ik vragen mag omdat de meeste uitkeringen via het UWV of de gemeente worden verstrekt?

Vr. gr.

Aldert

ve
door verwijderd - Nov 9, 2004 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt hem rechtstreeks een e-mail sturen via onderstaande site:

http://www.parlement.com/9291000/biof/02393

Maar zoals Aldert al zegt houdt de Geus zich niet met eenmalige
uitkeringen bezig en moet u daarvoor bij genoemde instanties zijn.

Groeten - PML

ve
door verwijderd - Nov 9, 2004 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u niet zou weten, hoe je zo'n adres selecteert en plakt, kunt u ook klikken op ministeriesocialezaken , dan moet het  ook goed komen.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2004 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een service zeg !  ;-))

ve
door verwijderd - Nov 9, 2004 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja user123, zo zijn we hier toch. Een grote service dienst! En dat alles belangeloos.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2004 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een uitkering voor mensen die langer dan 5 jaar een bijstands uitkering hebben, je mag geen inkomen uit werk hebben ontvangen, maar nu is het zo, ik heb gewerkt en mijn vrouw ook. dit is met ons beide 150 euro per maand, maar dit bedrag wordt gekort op de uitkering zodat we met net zoveel loon als een bijstands uitkering hebben. dus wij krijgen de eenmalige uitkering niet is ons gezegt, maar er zijn mensen die ook wat werken met een uitkering en die krijgen het wel. ik zei toen tegen mvr. knapen dat meten met 2 maten. maar zij zei dat zij af te toe wel eens een uitzondering maakte. mijn vraag is nu, kan dit zomaar.  de regering heeft ook gezegt dat de gemeentes wat soepeler moeten zijn voor deze mensen. heb ik nou recht op deze eenmalige-uitkering en hoe moet ik dan handelen.

William

ve
door verwijderd - Nov 10, 2004 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo William, Het is helaas een vreemde regel. Ik heb een familielid
met al jaren een bijstandsuitkering en, gedwongen door Sociale Zaken,
is zij als stagière werkzaam geweest bij een of andere instelling. De stagevergoeding, dus geen salaris,
die zij heeft gekregen is op haar uitkering ingehouden dus zij heeft
per saldo geen (extra) inkomen gehad. Gevolg was dat zij geen eenmalige
uitkering krijgt. Maar volgens mij is het zo dat je bij inkomsten uit werk een deel mag houden.
Is dat in jouw geval dan niet zo ? Alsl het wel zo is denk ik dat
beroep nauwelijks zin heeft maar als je alle verdiensten hebt kunnen
inleveren zou ik zeker beroep aantekenen. Mijn familielid heeft dit ook
gedaan en dit beroep komt nu in maart 2005
voor bij het beroepscollege van onze gemeente. Lekker vlot dus. Kijk
nog maar eens na of je werkelijk alles hebt moeten inleveren en dan zou
ik zeker in beroep gaan. En meten met twee maten is zeker uit den boze
! Groeten - PML

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb af en toe het idee dat de medewerkers van de sociale diensten zelf door de bomen het bos niet meer zien .Elk voor zich hun eigen wetjes maken .Geen interesse hebben in hun werk .En net doen alsof zij uit eigen zak de uitkeringen betalen. Het is al walgelijk genoeg dat je je hand moet ophouden voor een verzekering waarvoor je jaren betaald heb.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

De GSD vooert de WWB uit, dat is een uitkering die je krijgt "om niet"
Voor een WWB, heeft niemand premie betaald, het wordt betaald uit de
algemene middelen. NAV de caseload die een gemeente in het basisjaar
heeft wordt een lump sumb bedrag uitgekeerd aan een gemeente. De
gemeente moet hiervervolgens de WWB mee uitvoeren. Dat niet iedere
gemeente de zaken juist op orde heeft klopt, maar het WWB bestand is
ook wel een heel lastig bestand, waar veel tijd in gestopt moet worden
om deze te activeren. Het is echter mijn belastinggeld dat wordt
uitgekeerd en er is ZEKER nooit premie voor betaald.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Chong, Iedere GSD moet de WWB volgens de regels uitvoeren en dat het jouw belastinggeld is en dat er nooit premie voor betaald is doet daar niets aan af. Ik begrijp dus niet van deze opmerking. PML

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allen.

Ik bezoek deze site nog niet zo lang maar ik vind het wel interessant op welke manier de antwoorden tot stand komen. Er wordt een vraag gesteld. Die is inmiddels beantwoord en ik stel een wedervraag omtrent het soort uitkering.

Vervolgens zie ik allerhande afkortingen, veronderstellingen etc voorbij komen die met de oorspronkelijke vraag niet zoveel meer van doen hebben.

Dat doet mij denken aan een verhaal verteld door Jan Blaasser en dat gaat als volgt en begint met:

De commandant van een kazerne roept alle manschappen bij elkaar en verteld dat er de komende nacht een maansverduistering zal plaatsvinden. Hij verteld erbij: Zegt het voort.

Na veel omzwervingen verteld de laatste soldaat tegen zijn maatje. Ik heb gehoord dat op last van de commandant er vannacht om twaalf uur een maansverduistering zal plaatsvinden op het exercitieterrein.

Ik bedoel maar..

Vr. gr.

Aldert

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het maakt veel verschil omdat de vorige spreekster haar frustratie uit,
zij voelt zich in haar recht om deze frustratie te uitten. omdat zij
aanneemt premie ergens voor te betalen, maar voor een uitkering
uitgevoerd door een GSD is nooit premie betaald. Dus dat argument raakt
kant noch wal.

Verder is de essentie van de WWB dat de gemeentes hem lokaal mogen
inrichten naar eigen goeddunken. er is een rijksnorm die wordt gegeven.
Dat is echter zo'n beetje het enige wat de rijksoverheid oplegt. Het
bedrag wat een gemeente krijgt mag ze zelf inzetten voor het betalen
van de uitkeringen, en voor het inzetten van de weg naar arbeid. Dat
laatste heeft inderdaad niets meer met de vraag te maken, maar omdat je
schreef dat een gemeente de regeld heeft uit te voeren... dat is dus in
de wwb niet meer. deze regeld stelt de gemeente zelf samen.