di
door dier1 Feb 6, 2015 om 12:11
Geldzaken & recht

Staatsloterij en Stichting loterijverlies

Staatsloterij blijkt dus vergeten te melden dat onverkochte loten ook meedoen in een trekking. Nu hoor ik veel over stichting loterijverlies die deelnemers van 2000-2007 zoekt om een grote claim in te dienen. Maar ik vraag me af.. wat valt er te claimen? Er gebeuren toch wel vaker misleidende reclameboodschappen? Een kwestie van rectificeren door Staatsloterij lijkt mij. Hoezo geld terug claimen? Ze hebben toch niets foutief gemeld? Ze hebben alleen iets vergeten te melden.. Is het verstandig om 35 euro aan loterijverlies uit te geven? Ik heb geen diee wat je daarmee terug kunt verdienen

4290 10 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 6, 2015 om 12:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U bent al de zoveelste die hier dat komt vragen. En daar zijn al vele antwoorden op geweest. Zoek u maar eens in het hokje rechts boven in met de functie staatsloterij en u kan voorlopig aan de gang om de reactie's te lezen.

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2015 om 13:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aan die club meedoen, is hetzelfde als een lot kopen. Ook zeer grote kans op een niet.

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2015 om 13:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dier1,

.....Is het verstandig om 35 euro aan loterijverlies uit te geven? Ik heb geen diee wat je daarmee terug kunt verdienen....
Als ik alles duidelijk in m'n glazen bol kon zien .....
Wat ik wel met zekerheid weet is dat die gehaaide jongens/meisjes van Loterijverlies er beter van worden.
Denk dat je zelf weinig tot geen kans op enig succes hebt.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Feb 6, 2015 om 16:08
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@dier1, zie het zo: u betaalt eenmalig €35,00 en speelt (voor de loten die u normaal koopt) even niet mee. Winnen is sowieso al redelijk tot zeer klein, dus of u dit geld nu verliest aan de Staatsloterij of aan Loterijverlies: ook daar is dat ienie miene kansje dat het wel gehonoreerd zal worden, wie weet. Natuurlijk is in deze Loterijverlies de grootste winnaar, maar dat zijn alle "gok" handelingen. Succes met uw beslissing.

hutch
door hutch - Feb 6, 2015 om 17:50
4517 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=dier1 schreef op vrijdag 6 feb 2015, 12:11]Is het verstandig om 35 euro aan loterijverlies uit te geven?
Lees eerst * * eens. Van daaruit wordt u ook weer door gelinkt.

Ik noem dat geld weggooien. Die eigenaar zal het wel leuk vinden.

kapiteinjan
door kapiteinjan - Feb 16, 2015 om 01:10
9 Antwoorden / 0 Vragen

De Staatsloterij heeft in haar reclame-uitingen foutieve informatie verschaft die mogelijk consumenten een onjuist idee heeft gegeven over het aantal grote prijzen dat per trekking daadwerkelijk aan deelnemers uitgekeerd werd. Het gaat daarbij over de periode van 2000 tot 2008. Het totaal uitgekeerde percentage van de inleg, dat wettelijk is vastgesteld op 60% werd ook in die periode wel gehaald, derhalve is er geen schade geleden door de deelnemers dus is het niet waarschijnlijk dat een rechter tot toekenning van vergoeding van schade zal overgaan.
Stichting Loterijverlies heeft gesteld dat er trekkingen waren waarbij dat percentage niet gehaald werd, maar de rechters van de Hoge Raad hebben die vordering afgewezen en vastgesteld dat het voldoende is als dat percentage als gemiddelde over een langere termijn wordt gehaald. Daarmee lijkt iedere kans op een succesvolle schadeclaim verkeken.
Stichting Loterijverlies blijft in haar reclame-uitingen nog steeds suggereren dat een schadeclaim kansrijk is en roept deelnemers op geld aan hen te doneren, maar dat is gelet op het bovenstaande ook misleiding te noemen, maar dan wel met opgelopen schade door de onfortuinlijke donateurs in deze stichting.
Ik adviseer alle donateurs die zich pas na de uitspraak van de Hoge Raad bij de stichting hebben aangemeld te storneren nu het nog kan.(kan alleen binnen een maand)

hutch
door hutch - Feb 16, 2015 om 09:33
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Raar woord 'donateur'......

Storneren kan alléén als men opdracht/toestemming heeft gegeven aan een bepaalde instantie/bedrijf om een bepaald bedrag van zijn/haar rekening af te halen.

Indien men zelf overgemaakt heeft valt er ook niets (meer) te storneren.
In dat geval: pech gehad.

kapiteinjan
door kapiteinjan - Feb 16, 2015 om 10:45
9 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de voorwaarden leest van de overeenkomst die met Loterijverlies wordt gesloten zal je kunnen lezen dat het een donatie wordt genoemd. Bij donaties heb je een bedenktijd van 1 maand, dat is wettelijk vastgelegd. Aangezien machtiging een van de betalingsmogelijkheden is kunnen alle donateurs die die mogelijkheid hebben gekozen binnen een maand storneren.
De donateurs die via ideal hebben betaald kunnen naar de centen fluiten, hoewel ze wettelijk het recht hebben de donatie terug te eisen en de aanmelding dus ongedaan te maken denk ik niet dat er veel zijn die voor dat bedrag procedures zullen aanspannen.
Je snapt het al, wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

av
door avgpech - May 18, 2015 om 22:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kapiteinjan schreef op maandag 16 feb 2015, 01:10]De Staatsloterij heeft in haar reclame-uitingen foutieve informatie verschaft die mogelijk consumenten een onjuist idee heeft gegeven over het aantal grote prijzen dat per trekking daadwerkelijk aan deelnemers uitgekeerd werd. Het gaat daarbij over de periode van 2000 tot 2008. Het totaal uitgekeerde percentage van de inleg, dat wettelijk is vastgesteld op 60% werd ook in die periode wel gehaald, derhalve is er geen schade geleden door de deelnemers dus is het niet waarschijnlijk dat een rechter tot toekenning van vergoeding van schade zal overgaan.
Stichting Loterijverlies heeft gesteld dat er trekkingen waren waarbij dat percentage niet gehaald werd, maar de rechters van de Hoge Raad hebben die vordering afgewezen en vastgesteld dat het voldoende is als dat percentage als gemiddelde over een langere termijn wordt gehaald. Daarmee lijkt iedere kans op een succesvolle schadeclaim verkeken.
Stichting Loterijverlies blijft in haar reclame-uitingen nog steeds suggereren dat een schadeclaim kansrijk is en roept deelnemers op geld aan hen te doneren, maar dat is gelet op het bovenstaande ook misleiding te noemen, maar dan wel met opgelopen schade door de onfortuinlijke donateurs in deze stichting.
Ik adviseer alle donateurs die zich pas na de uitspraak van de Hoge Raad bij de stichting hebben aangemeld te storneren nu het nog kan.(kan alleen binnen een maand)

tenormin
door tenormin - May 18, 2015 om 22:41
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@avgpech, u kunt ook reageren in het blanco witte veld met: @kapiteinjan en dan uw mening schrijven. Wat gemakkelijker misschien? Of achter uw antwoord: dan heeft u twee vliegen in klap. Succes.