qu
door quota Jan 22, 2011 om 19:46
Geldzaken & recht

T-mobile and Lindorff

Geachte lezers; Bij deze wil ik vragen of iemand enig advies kan geven mbt de volgende kwestie:
Mijn dochter kreeg een, redelijk onverklaarbare, rekening van t-mobile van even 700 euro. Deze kon zij niet betalen en deed dat dus ook niet. In die tijd was zij zonder vatse woon of verblijfplaats maar haar postadres was bij ondergetekende (haar ouders). Begin 2010 stond ik op het punt te vertrekken naar het buitenland en kreeg een aanmaning van Lindorff op haar naam. De rekening van t-mobile was naar dit buro doorgeschoven. De 700 euro was na een half jaar opgelopen naar € 1199,58 en daar kwam nog € 178,50 buitengerechtelijke kosten bij. Mijn dochter die op dat moment nog steeds geen vaste woon- of verblijfplaats had kon dit niet betalen waarna ik veelvuldig contact met lindorff heb opgenomen. Hier was echt geen land mee te bezeilen. Totaal oninvoelbaar. Ik heb uiteindelijk 2 keer een mail en een brief gestuurd met het voorstel om de 1199,58 + wettelijke rente en € 50,- kosten te betalen in 1 keer. Op die manier zou mijn dochter zonder schulden zijn en kon ik rustig naar het buitenland vertrekken. Ik kreeg geen enkel antwoord op mijn pogingen en vertrok in Mei dat jaar.
Ondertussen komt ook het leven van mijn dochter in een rustiger vaarwater en woont zij in Den Haag. Daar viel opeens eind augustus 2010 een brief op de mat van Lindorf. Zij gaan akkoord met de 'door mij'voorsgestelde 1 malige afhandeling. Probleem was alleen dat ik niet meer in Nederland was. Mijn dochter heeft zelf contact opgenomen en de hele situatie uitgelegd. Aangegeven dat ze wat geld verdiend maar niet meer dan 75 euro per maan kan aflossen. Hier ging Lindorff mee akkoord waarna zij keurig iedere maand 75 euro betaalde.
Begin 2011 vroeg zij echter om een betalingsoverzicht bij Lindorf omdat ze het idee had dat iets niet klopte. Dit kreeg zij niet was het antwoord of ze moest er voor betalen ! Mondeling is het haar wel medegedeeld en uiteindelijk na lang aandringen heeft ze ook een mail gehad. Hieruit bleek dat ze 5 x 75 had betaald. Lindorff had echter over 2010 toch buitengerechtelijkekosten doorberekend plus de gehele som aan rente waardoor nog steeds een restschuld van € 1180,- open staat.
Ik vrees dat dit nooit goed gaat komen en kan mij al helemaal niet vinden in de manier waarop Lindorff hier mee om gaat. Is het in deze verstandig om de aflossingen te stoppen (behalve wettelijke rente) en de zaak voor te laten komen ? Lindorff zelf gaat in zijn geheel niet in op wat voor vragen dan ook en heeft maar 1 mededeling > Wie heeft een goed advies in deze ??

1605 3 Rapporteer

elenay
door elenay - Jan 22, 2011 om 20:06
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ik zou in eerste instantie gelijk een klacht hebben ingediend bij de Opta.

Klik hier voor het adres en meer informatie.

Daarnaast kunt u altijd een advies krijgen bij Jurofoon:

Direct actie ondernemen?
Bel 0900-1411 (80cpm max 40 euro) voor:
direct juridisch advies, en/of
gratis documenten consument & geld, en/of
10-50% korting op verdere rechtshulp

Klik hier voor het adres en telefoonnummer en meer informatie.

vanden bosch
door vanden bosch - Jan 22, 2011 om 23:14
252 Antwoorden / 1 Vragen

Uw dochter is niets aan Lindorff verschuldigd. Lindorff heeft namelijk geen rechtsgeldige vordering op uw dochter. Lindorff schermt met een 'Akte van Cessie', maar als die wordt overlegd blijkt dat deze Akte geen rechtskracht heeft op de vordering van uw dochter.

Mijn advies is om Lindorff te verzoeken de zaak, indien zij van mening zijn een rechtsgeldige vordering te hebben, aan de kantonrechter voor te leggen en verder geen aandacht te schenken aan deze lui.

Het zal naar alle waarschijnlijkheid tot een dagvaarding komen (zo dom zijn ze namelijk wel) en alles wat u dan hoeft te verzoeken aan de rechter is dat eiser (Lindorff) zijn vordering volledig onderbouwd(dat doen ze namelijk niet bij dagvaarding) en verzoekt u de rechter de vordering af te wijzen (dat doen ze namelijk niet bij dagvaarding).
Daarop zal Lindorff de vordering onderbouwen en een akte van cessie overleggen van een aantal jaar geleden.
Schriftelijk schrijft u dan een conclusie van dupliek aan de kantonrechter waarin u stelt dat de akte van cessie niet toeziet op de onderhavige vordering omdat:
A: de akte onbepaald is en uit deze akte niet blijkt dat de akte toeziet op de vordering;
B: de akte van cessie niet kan toezien op een toekomstige vordering en gegeven dat de akte dateert van voor de onderhavige vordering dus niet op de onderhavige vordering van toepassing kan zijn.
Met conclusie:
De vordering van Lindorff af te wijzen en Lindorff te veroordelen, bij vonnis zoveel mogelijk uitvoerbaar bij voorraad, tot de kosten van het geding.

De rechter wijst vervolgens de vordering af en veroordeeld Lindorff in de kosten.

Heel simpel en zo langzaamaan lopende band werk.

Tikt u op www.rechtspraak.nl in het zoekveld maar in 'Lindorff cessie' of 'Lindorff T-mobile' en u krijgt een vracht uitspraken.

Succes!

lindorff
door lindorff - Jan 24, 2011 om 09:32
3 Antwoorden / 0 Vragen

Goedendag Quota,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag zou ik hierover met u in contact komen.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mailbericht achter te laten op mevrouwbosch@lindorff.nl zodat ik uw vragen kan beantwoorden?

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wacht uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.