in
door inez14 Dec 10, 2014 om 13:50
Geldzaken & recht

Uitbetalen Vermogenspolis

Beste Lezer;
Ooit heb ik gespaard middels de spaarloonregeling en ben indertijd benadert door een medewerker van de SNS Bank om dit over te zetten naar een lijfrente dat heb ik toen gedaan.
Totaal niet te beseffen dat dat wel eens gevolgen zou kunnen hebben i.v.m. uitbetalen.
Wat blijkt nu:1/3/15 komt dat geld vrij €4.452.67 (tegen die tijd w.s. iets meer!)
Maar ik kan niet "zomaar" over dat geld beschikken omdat ik een soort examen moet afleggen kosten hiervoor € 175.- slaag ik daar niet voor dan moet ik een Adviseur in de armen nemen kosten: 850.- ik dacht nog dit is een grap!
Nee het is de realiteit en ik moet dus eerst betalen om over dat geld te kunnen beschikken,
Ik ben zo boos hierover dat ik daarom dit probleem bij u neerleg.
Ik hoef het geld niet ineens uitgekeerd te krijgen maandelijks een bedrag van zo`n € 100.- vind ik prima (als aanvulling op mijn pensioen, daar was het ook voor bedoeld?)
In de hoop van u meer duidelijkheid te krijgen.
Vriendelijke groet;
Inez Keizer

1468 7 Rapporteer

ge
door gerboe - Dec 10, 2014 om 14:01
806 Antwoorden / 0 Vragen

U begrijpt niet helemaal wat voor product hebt denk ik. U kunt inderdaad niet zo maar over dat bedrag beschikken. Omdat het een lijfrenteproduct is. U koopt een lijfrente van uw geld en dat wordt in termijnen aan u uitgekeerd. Zo is dat nu eenmaal fiscaal geregeld.
U kunt het bedrag op 1 maar 2015 het beste over laten boeken naar een bankspaarrekening.
Aan het afsluiten van zo'n rekening zijn inderdaad kosten verbonden, geen 'examen'. Kijk eens op www.moneywise.nl waar u de producten kunt vergelijken.
Als u uw keuze gemaakt hebt dan kunt u het beste even informeren wanneer -nooit voor uw 65e verjaardag- u uw lijfrente laat ingaan en in hoeveel termijnen u dit het beste kunt en mag laten uitkeren. Overigens u betaalt over die uitkeringen belastingen omdat u ook met fiscaal voordeel gespaard hebt.

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2014 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u volgend jaar 65 wordt, is het verstandiger die uitkering van de bankspaar lijfrente pas een jaar later in te laten gaan. Dan vallen de uitkeringen in ieder geval in het lagere Belastingtarief, uiteraard afhankelijk van uw totale inkomen. U moet er ook nog premie ZVW over betalen en die inkomsten hebben ook nog invloed op eventuele toeslagen.

De uitkeringen moeten in ieder geval 5 jaar duren. Kijk ook nog op 123-lijfrente naast Moneywise. U bent in ieder geval ca. € 160 kwijt aan kosten via deze sites, maar bij een verzekeraar kost het veel meer.

Ik ga er hierbij van uit dat u toentertijd de premie ook nog in mindering hebt gebracht op uw inkomen. Dus zogenaamd twee keer voordeel waar toen mee geschermd werd.

U kunt de bedragen ook vaak per kwartaal of per jaar laten uitkeren en € 100,00 per maand gaat niet lukken.

snsbank webcare
door snsbank webcare - Dec 11, 2014 om 11:48
54 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Inez,

Ik kan me voorstellen dat je vragen hebt over de uitbetaling van je lijfrentepolis.
Als je dit wilt, laat ik een specialist contact met je opnemen om jouw situatie te bespreken. Kun je in dat geval een toelichting samen met je contact- en rekeninggegevens mailen naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Kassa Lijfrentepolis'?

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Groet,

Tibor
SNS Webcare

tijger1
door tijger1 - Dec 11, 2014 om 11:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@snsbank webcare

Zonder kosten?

zoekster
door zoekster - Dec 11, 2014 om 12:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 11 dec 2014, 11:54]@snsbank webcare

Zonder kosten?
Yeah sure!

snsbank webcare
door snsbank webcare - Dec 11, 2014 om 13:12
54 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 11 dec 2014, 11:54]@snsbank webcare

Zonder kosten?

@Tijger1 Dat klopt. We zien je gegevens graag tegemoet Inez. Een collega belt je dan, om alles rustig te bespreken.

Groet,

Kirsty
SNS Webcare

tijger1
door tijger1 - Dec 11, 2014 om 13:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=snsbank webcare schreef op donderdag 11 dec 2014, 13:12][quote=tijger1 schreef op donderdag 11 dec 2014, 11:54]@snsbank webcare

Zonder kosten?

@Tijger1 Dat klopt. We zien je gegevens graag tegemoet Inez. Een collega belt je dan, om alles rustig te bespreken.

Groet,

Kirsty
SNS Webcare

Raar dat dat alleen via het Kassa forum kan.