po
door posthuma Jun 18, 2013 om 22:54
Geldzaken & recht

Valsheid in geschrifte?

kan en mag de bezorger een handtekening voor ontvangst zelf fabriceren, zonder dat er een haan naar kraait? Via track en trace van post.nl zie ik dat een zending is afgeleverd aan mij met een mij volkomen onbekende handtekening, en de naam die onder de zogenaamde handtekening staat ken ik ook niet.Noch ik noch mijn buren hebben ergens voor getekend.

1495 14 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 18, 2013 om 23:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, natuurlijk mag dat niet. Onmiddellijk een klacht indienen.

tijger1
door tijger1 - Jun 18, 2013 om 23:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe kunt u nu veronderstellen dat dat zou mogen? U bent toch geen kind?

tenormin
door tenormin - Jun 18, 2013 om 23:06
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Een geluk bij "valsheid in geschrifte", om een variant te gebruiken, u heeft de zending wel ontvangen? Dat is dan het gelukje; uiteraard mag niemand een handtekening vervalsen.

tijger1
door tijger1 - Jun 18, 2013 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Ts zal wel niets ontvangen hebben. Waarom zou hij anders nog op track and trace kijken?

tenormin
door tenormin - Jun 18, 2013 om 23:55
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Omdat ik alleen de klacht lees over valse handtekening. En niet over dat het niet ontvangen is. Dat track & trace bekijk ik zelf ook nog wel eens als iets is afgeleverd, voor het te deleten.

@ posthuma, voor de duidelijkheid: heeft u wel of niet iets ontvangen? Losstaand van het feit van de valse handtekening. Zou het waarderen als u dit nog even wilt toelichten, waarbij bij voorbaat dank.

worst
door worst - Jun 19, 2013 om 01:22
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 18 jun 2013, 23:55]Omdat ik alleen de klacht lees over valse handtekening. En niet over dat het niet ontvangen is.

Waarom zal iemand klagen over een valse handtekening als hij het pakket ontvangen heeft? Dat zal hem dan toch wel "worst" wezen? Los daarvan, als hij het pakket ontvangen heeft, dan zal hij dus zelf die valse handtekening gezet hebben. Kan je het nog volgen?

wendy-claire
door wendy-claire - Jun 19, 2013 om 01:54
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 18 jun 2013, 23:06]Een geluk bij "valsheid in geschrifte", om een variant te gebruiken, u heeft de zending wel ontvangen? Dat is dan het gelukje; uiteraard mag niemand een handtekening vervalsen.

Ts heeft het pakketje nog niet ontvangen terwijl er voor is getekend voor ontvangst, voor ts een onbekende handtekening van wie dan ook en verdenkt de postbezorger ervan de handtekening zelf te hebben geplaatst.

po
door posthuma - Jun 19, 2013 om 09:55
15 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb het pakket inderdaad ontvangen. op het pakket staat oa: Handtekening voor ontvangst, alleen huisadres. Maar waarom tekent zo'n bezorger zelf? als ik hiermee akkoord ga kan zo iemand alles achteroverdrukken wat hij wil, ant ik heb niet gereageerd op de handtekening die niet van mij is. Post.nl laat in zijn website weten dat als er iets niet in order is je contact op moet nemen met de afzender.......

empyria
door empyria - Jun 19, 2013 om 10:14
504 Antwoorden / 3 Vragen

De oorzaak ligt bij postnl zelf! En het is heel krom!!!

Pakketbezorgers worden alleen betaald voor afgeleverde pakketten.
Zodra ze een pakket bij het postkantoor moeten afgeven zodat de ontvanger deze zelf moet ophalen, krijgen ze voor het afleveren niet betaald!

Vraag maar na bij de pakketbezorger.
Ik heb dit al van 3 verschillende bezorgers gehoord, dus het is geen fabel.

Zodoende is het verleidelijk voor pakketbezorgers om gewoon zelf te tekenen voor het pakket en het achter te laten bij buren of zo.

Ik wil het niet goed praten, maar ik kan het wel begrijpen.

po
door posthuma - Jun 19, 2013 om 10:32
15 Antwoorden / 9 Vragen

Het is inderdaad zo dat de bezorger niets betaald krijgt als hij of zij langs gaat en er is niemand thuis, ze niets betaald krijgen. Maar ik was thuis, (op zolder) en er heeft niemand aangebeld, dus........Ik heb al vele klachten gehad over tnt-post en post.nl, en ik wil gewoon voorkomen dat de handtekening die nu voor ontvangst is gezet het archief in gaat als de mijne, want als ik dan eens een keertje niets ontvang en er is getekend met dezelfde handtekening heb ik geen poot om op te staan.

tenormin
door tenormin - Jun 19, 2013 om 11:17
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@@@tijger1, worst, wendy-claire. Gelukkig geeft posthuma nu OOK duidelijk aan het pakketje wel in zijn bezit te hebben; wat ik alleen maar dacht en ben blij dat de TS dit ook schrijft, kunnen jullie je eigen zekerheid van jullie antwoord ook veranderen.
@posthuma, de bezorger is gewoon "blij" dat hij van het pakket af is: ben bang voor U dat ze aan de valse handtekening toch niets gaan doen. Zie de vele klachten op deze en andere fora.

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2013 om 11:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Ik kan zelf lezen hoor. Daar heb ik geen tekstverklaring van u voor nodig.

zoekster
door zoekster - Jun 19, 2013 om 11:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je moet het melden. Dit is wat anders dan het niet aankomen van je pakket, dit gaat over een handtekening vervalsing.
Ook al worden de bezorgers betaalt per pakket, als men zo begripvol gaat zijn dan is het eind zoek en heeft de ontvanger en verzender geen enkele zekerheid meer over wat er met het pakket gebeurt.

OT.
Niet zo zuur tijger1, tenormin is aan alle kanten aangevallen en dat ze nu even haar gram gaat halen, kan ik wel begrijpen. Zo begripvol van ik dan weer wel ;-)

Nana-na-nana....

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2013 om 11:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Zo aangevallen is Tenormin niet hoor. Uit de vraag van Ts bleek helemaal niet dat hij het pakje had. En ik zou niet weten hoe dit moet "kunnen jullie je eigen zekerheid van jullie antwoord ook veranderen" ;-)