ho
door homeopaat Jul 10, 2015 om 09:33
Geldzaken & recht

Veen Media

Krijg opeens een email van Veen Media dat mijn bestelling onderweg is met een tracknr van DHLParcel erbi en iets over lezersservice.j. Ik heb nooit iets bij Veen Media besteld dus wat is dit voor een wilde email. Gelukkig hebben ze niet mijn naam maar iets wat erop lijkt gebruikt. Maar is dit normaal bij Veen Media . Ik vind op internet redelijk veel klachten over Veen Media. Misschien heb ik een quiz op internet gedaan en is dit het gevolg.Wie heeft dit ook ?

1835 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2015 om 09:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat zegt Veen nadat u daar informeerde?

zw
door zwaardvis - Jul 10, 2015 om 09:45
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ook ontvangen gisteravond. Op mijn 2 belangrijkste emailadressen. En wel met mijn echte naam bij geachte.... Ik ken het bedrijf niet en nooit iets besteld. Het trackingnummer is ook onvolledig.
Ik ga er maar van uit dat het bedrijf legaal is, maar door een blunderende ICT-er het hele klantenbestand een verkeerde mail is gestuurd. In ieder geval nergens op klikken.

zw
door zwaardvis - Jul 10, 2015 om 09:46
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Uhhh, klantenbestand? wellicht een overgenomen/gekocht adressenbestand bedoel ik.

hansje klein
door hansje klein - Jul 10, 2015 om 09:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Heb ook een mail met een trackingtrace............en wacht eerst even af wat daar geleverd gaat worden. Had ooit een abo op het tijdschrift Maarten met vier nummers, dat daarna automatisch beëindigd werd.

In de mail worden overigens geen gegevens vermeld als bestelnummer, aantal producten, besteldatum enz. maar de titel heet: uw bestelling! De afzender is eenduidig van Veen Media en heeft met het éénmalige tijdeljke abonnement te maken.

Wordt vervolgd!

zw
door zwaardvis - Jul 10, 2015 om 10:06
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Mijn ruim 3 jaar geleden overleden moeder, heeft ook een bestelling gedaan zie ik. Keurig op haar naam. Hier is dus gebruik gemaakt van een oud email bestand uit 2008 of zo dat Veen ergens op de kop getikt heeft.

reflecs
door reflecs - Jul 10, 2015 om 10:24
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Verklaring van de site zelf:
http://www.veenmedia.nl/index.html
...Afgelopen nacht zijn er ten onrechte automatisch e-mailberichten verzonden naar veel abonnees en oud abonnees.
In deze mail werd een bestelling bij Veen Media bevestigd.
Dit probleem is ontstaan vanwege een fout in de database en u kunt de e-mail als niet verzonden beschouwen.
Het probleem is inmiddels verholpen. Als u geen bestelling geplaatst heeft, dan kunt u er vanuit gaan dat u geen order of factuur ontvangt...

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2015 om 10:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... Misschien heb ik een quiz op internet gedaan en is dit het gevolg......
Dat weet je toch zelf wel?

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2015 om 10:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou, kijk eens aan.
reflecs heeft de verklaring al gevonden.
Komt dus helemaal goed.

Met vr.gr.

ho
door homeopaat - Jul 10, 2015 om 10:40
30 Antwoorden / 16 Vragen

Wel typisch is dat ik NOOIT abonnee ben geweest , dus wat voor database hebben ze daar ????

ru
door rucola - Jul 10, 2015 om 10:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=homeopaat schreef op vrijdag 10 jul 2015, 09:33]Krijg opeens een email van Veen Media dat mijn bestelling onderweg is met een tracknr van DHLParcel erbi en iets over lezersservice.j. Ik heb nooit iets bij Veen Media besteld dus wat is dit voor een wilde email. Gelukkig hebben ze niet mijn naam maar iets wat erop lijkt gebruikt. Maar is dit normaal bij Veen Media . Ik vind op internet redelijk veel klachten over Veen Media. Misschien heb ik een quiz op internet gedaan en is dit het gevolg.Wie heeft dit ook ?

ru
door rucola - Jul 10, 2015 om 10:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Per ongeluk op het verkeerde knopje gedrukt, waardoor er een quote van iemand anders onder mijn naam is vermeld.

Gisteren (9 juli 2015) heb ik een bericht ontvangen van Veen Media, "Bevestiging uw bestelling is onderweg". Ik heb echter niets bij Veen Media besteld. Ik heb het bericht niet geopend omdat ik het niet vertrouwde.
Via het Klachtencompas en Kassa Vara heb ik ondervonden dat er ondertussen behoorlijk veel mensen hetzelfde bericht hebben ontvangen.

reflecs
door reflecs - Jul 10, 2015 om 11:38
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Klachtenkompas loopt inderdaad behoorlijk vol. Het is normaal dat er een rectificatie volgt op een foutieve mail. Al is het maar "het is mogelijk dat enz. ...".
Blijkbaar kan dat nu (nog) niet?

diumenge
door diumenge - Jul 11, 2015 om 09:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb die mail ook ontvangen en ook een mail met excuses gisterenmiddag. Daarbij stond het ook al op hun website.

fl
door flessebon - Jul 19, 2015 om 23:25
418 Antwoorden / 7 Vragen

Heel veel mensen hebben die e-mail ontvangen.
Zie Tweakers en het Viva forum. Maar het heeft de kranten niet gehaald.