re
door renate1985 Oct 14, 2014 om 10:09
Geldzaken & recht

Verkeerd geadresseerde post/facturen Esprit

Ik heb nu al 2 maal "post" ontvangen van Esprit Duitsland, met vermoedelijk facturen of aanmaningen.
Deze post is niet op mijn naam geadresseerd, en er wordt ook een verkeerde postcode op gecorrespondeerd.
Deze post gaat bij mij ongeopend "Retour Afzender" met de opmerking erop dat deze persoon niet bekend is op dit adres en dat de postcode ook fout is.
Zijn er meer mensen die ongewenste facturen/aanmaningen van Eprit ontvangen?
Hoe moet ik hiermee mee omgaan, uiteraard al Google ten rade geslagen, en de post die ik ontvang zijn waarschijnlijk facturen en/of aanmaningen.
Ook heb ik nooit een pakket ontvangen.
In de verhalen die op internet lees, komt uiteindelijk esprit met een deurwaarder of dagvaarding op de proppen.
Deze mensen hebben de post wel op hun naam gekregen en ook geopend.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt, of weet wat ik hiermee aanmoet?

2663 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 14, 2014 om 11:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niet druk om maken. Naast de naam klopt ook de postcode niet. Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Post retour afzender blijven sturen. Persoonlijk zou ik er voor het terugsturen steeds even een foto van maken, heb je een soort van dossiertje.

me
door mein33 - Oct 14, 2014 om 13:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De poststukken kunnen wel voor de genoemde persoon zijn die mogelijk ook nog eens in de genoemde postcode en het opgegeven huisnummer woont, maar is er alleen een verkeerde straat vermeld.
Vreemd is de bezorging door postnl want zij bezorgen nl. op postcode en huisnummer.
Een mogelijkheid is om deze poststukken door te sturen naar de opgegeven postcode en huisnummer, een sticker met postcode en huisnummer is voor postnl voldoende informatie.

re
door renate1985 - Oct 14, 2014 om 14:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mein33 schreef op dinsdag 14 okt 2014, 13:08]De poststukken kunnen wel voor de genoemde persoon zijn die mogelijk ook nog eens in de genoemde postcode en het opgegeven huisnummer woont, maar is er alleen een verkeerde straat vermeld.
Vreemd is de bezorging door postnl want zij bezorgen nl. op postcode en huisnummer.
Een mogelijkheid is om deze poststukken door te sturen naar de opgegeven postcode en huisnummer, een sticker met postcode en huisnummer is voor postnl voldoende informatie.

Daar had ik inderdaad ook al naar gekeken.
Helaas woon ik zo'n klein dorp, dat deze postcode hier niet bestaat en deze persoon ook niet

valerius-2
door valerius-2 - Oct 14, 2014 om 15:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zolang u weet dat u totaal geen zaken met deze firma heeft gedaan en nooit iets van hun hebben gekocht moeten hun dan maar eens bewijzen hoe dit wel kan.

me
door mein33 - Oct 14, 2014 om 15:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=renate1985 schreef op dinsdag 14 okt 2014, 14:44][quote=mein33 schreef op dinsdag 14 okt 2014, 13:08]De poststukken kunnen wel voor de genoemde persoon zijn die mogelijk ook nog eens in de genoemde postcode en het opgegeven huisnummer woont, maar is er alleen een verkeerde straat vermeld.
Vreemd is de bezorging door postnl want zij bezorgen nl. op postcode en huisnummer.
Een mogelijkheid is om deze poststukken door te sturen naar de opgegeven postcode en huisnummer, een sticker met postcode en huisnummer is voor postnl voldoende informatie.

Daar had ik inderdaad ook al naar gekeken.
Helaas woon ik zo'n klein dorp, dat deze postcode hier niet bestaat en deze persoon ook niet

De volgende mogelijkheid die ik u kan adviseren is:
Doe de laatst ontvangen post(stukken) in een enveloppe doen met daarbij een briefje ( zonder uw adres en persoonlijke gegevens en zonder handtekening) dat de persoon en de adresgegevens niet kloppen en dit de laatste keer is dat u reageert.
Vervolgens (ongefrankeerd) retour afzender sturen.
Maak kopieën van het poststuk, het briefje en de geadresseerde enveloppe die u verzend.
Bewaar ook eventuele poststukken die u nog ontvangt, voor het geval van je kan niet weten.
Verder niets meer ondernemen.

sw
door swat1500 - Oct 14, 2014 om 23:21
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Controleer ook even bij de gemeente of niet iemand zich ingeschreven heeft op uw adres of wellicht nog ingeschreven staat op uw adres.
Verder niets toe te voegen aan de eerdere adviezen.

door 1953 - Oct 15, 2014 om 03:24
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Absender zurück! Adressat ist an dieser Adresse unbekannt!

ma
door mailman - Oct 15, 2014 om 15:17
84 Antwoorden / 9 Vragen

Je hoeft hier helemaal niet op te reageren. Als jij niet degene bent aan wie de post is gericht, kan niemand je iets maken. Zelfs terugsturen is niet nodig.