ha
door harmes May 19, 2010 om 16:16
Geldzaken & recht

'verkopers niet welkom' helpt niet echt

Ondanks de sticker was ik nog steeds niet van de colporteurs af (vaak van energiebedrijven). Men heeft nu pasjes laten maken met 'adviseur'. Men vertelt dat de sticker dus niet op hén slaat. Hebt u ook dit soort lui aan de deur gehad, en hoe lost u dit op? Ik bezit helaas geen gevaarlijke hond. Wel heb ik de sticker aangevuld met een eigen, agressieve tekst en dit SCHIJNT te helpen... Er is wellicht een nieuwe versie van de sticker nodig?

1342 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 19, 2010 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee.

Als dat wel het geval is, zie dan:
Mijn tip: hier

Als ik geen tijd heb, zal ik meedelen dat ik geen zin of belangstelling heb. Hen een prettige dag wensen en verzoeken mij nooit meer lastig te vallen met een advies :)

ve
door verwijderd - May 19, 2010 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie geleerd heeft opdringerig te moeten zijn doet dat. Daar verandert U met geen sticker iets aan.

ve
door verwijderd - May 19, 2010 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat doe ik dus al: wijzen op de sticker en informeren naar de leesvaardigheid, doch, lachend houdt men dan het identiteitskaartje voor m'n neus en zegt dat dit geen colportage is, maar advies. En slechts een onbeschofte reactie van mij doet hen vertrekken. (Één keer liepen twee 'heren' -net uit de luiers- boos weg). En de tekst onderop mijn sticker helpt tot nu toe ook, lijkt het. Toch belachelijk dat dat niet op een beleefde wijze lukt. Maar ben ik nou de enige die hier last van heeft? Het waren, geloof ik, Eneco, Essent, Eon en Nuon. Zeker weet ik het niet, en ik heb ook geen zin om moeite te doen bij die bedrijven, dat is toch niet aan mij?

ve
door verwijderd - May 19, 2010 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

harmes

De enige manier om deze onbeschofte lui bij je deur kwijt te raken is, door zelf net een tikkeltje meer onbeschoft te zijn. Dat werkt meestal voortreffelijk en bovendien heb ik altijd nog een rottweiler achter de hand.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 19, 2010 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, het ligt ook aan je uitstraling. Op straat spreken colporteurs mij tegenwoordig zelden aan. Anders gewoon nee schudden als ze toch op je af komen.
Verhuizen gaat wat ver haha maar hier komen ze zelden.

ve
door verwijderd - May 20, 2010 om 01:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus dat worden dan stickers met "hier geen adviseurs aan bellen a.u.b."

Zijn ze natuurlijk weer in één keer adviseur af, smile.....>>

En hoe ik dat doe.

Wel ik heb de draad uit mijn bel getrokken, dus nergens meer last van. Toch handig die mobieltjes van tegenwoordig, smile

Mocht ik eens een pakket verwachten doe ik de draad er zo weer in, heerlijk rustig zo.

In die tijd dat ze wel aanbelde nam ik altijd zo'n houding aan dat ze snel weg waren. Zij mogen hierop dan getraind worden, maar door hun houding, wordt die van mij vanzelf daarop aangepast.

ve
door verwijderd - May 20, 2010 om 02:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zolang er massaal mensen zijn die niet capabel zijn zelf te oordelen dat alles wat aan je deur verschijnt niet op de koffie komt heeft geen enkele sticker zin. Diezelfde massa,incluis mezelf, gaat wel naar de supermarkt/of elke ander verkooporganisatie en koopt daar nooit bedachtte producten en of duurder dan plan. In de commerciele economie is dat al in oeroude tijden uitvoerig beschreven.

En wat je deur betreft. We blijven open doen en geven aan de collectebus of sponsorloop van locaal bekende kinderen. Niet vanwege onze kennis dat het geld ook daar komt als bedoeld maar omdat we niet als goede buur willen falen. Het voelt goed iets te geven maar80% van de gift komt nooit waar het voor bedoeld is.

Nogmaals ben net zo schuldig maar poog wel elk contact aan deur of hoe dan ook te negeren.

ve
door verwijderd - May 20, 2010 om 09:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

harmes woensdag 19 mei 2010, 20:00
Dat doe ik dus al: wijzen op de sticker en informeren naar de leesvaardigheid, doch, lachend houdt men dan het identiteitskaartje voor m'n neus en zegt dat dit geen colportage is, maar advies

Mijn deur gaat open met gebruik v.e. kierstandhouder. De colporteurs zijn al op mij afgeknapt, na mijn vragen om een identiteitsbewijs en een vergunning door de kier ter lezing aan te reiken. :)

Uiteraard blijf ik ijzingwekkend beleefd. :)

ve
door verwijderd - May 20, 2010 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ben ik blij dat ik 1 hoog woon, als ze aanbellen hang ik over het balkon zeg 'geen interesse'en ga weer naar binnen. Doordat ik boven woon krijg ik toch al weinig mensen aan de deur (collecteurs), ik denk dat ze geen zin hebben om trap te lopen.

ve
door verwijderd - May 20, 2010 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

LOL @ Tdehond :)
Wel handig zo`n kiestandhouder, anders even oefenen voor de spiegel Harmes. Boos kijken, nee schudden en "nee geen belangstelling" of "nee dank U" zeggen.
PS. Ik heb ook de bel uitstaan.

ve
door verwijderd - May 20, 2010 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de deurbel gaat, en je ziet dat het een colporteur o.i.d. is, kan je ook gewoon niet open doen en doorgaan met waarmee je bezig was. De meeste voordeuren hebben wel een ruitje of spionnetje, je hoeft niet open te doen om te zien wie er staat........