ef
door efdee Jul 20, 2015 om 16:29
Geldzaken & recht

Vermelding beide namen en/of rekening

Wij hebben een en/of rekening (bijv: op naam van "Piet en/of Marie") bij de SNS-bank maar bij een overschrijving naar een andere rekening ziet de ontvanger uitsluitend de eerste naam ("Piet") en niet de twee naam ("Marie"). Erg verwarrend en gebruikersonvriendelijk!

Vraag: welke andere banken laten in een overschrijving wel of niet beide namen ("Piet en/of Marie") aan de ontvangende partij zien?

Wij overwegen over te stappen naar een andere bank die wel de volledige tenaamstelling ("Piet en/of Marie") aan de ontvangende partij laat zien.

2257 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 20, 2015 om 16:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ING gebruikt de volledige tenaamstelling voor zover ik weet.
Lijkt me ook niet meer dan logisch.

jantje7
door jantje7 - Jul 20, 2015 om 16:41
1459 Antwoorden / 23 Vragen

ING gebruikt de volledige tenaamstelling zowel naar ING begunstigde als bv RABO bank begunstigde.

uwjurist
door uwjurist - Jul 20, 2015 om 17:22
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ligt dat niet ook aan de bank waar de ontvanger bankiert? Als de eigen bank het wel vermeldt is het misschien toch zo dat de bank van de ontvanger het niet compleet weergeeft.

di
door digioma - Jul 20, 2015 om 17:51
646 Antwoorden / 29 Vragen

Uitgaand in elk geval ING... beide namen worden vermeld

ef
door efdee - Jul 20, 2015 om 18:47
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=uwjurist schreef op maandag 20 jul 2015, 17:22]Ligt dat niet ook aan de bank waar de ontvanger bankiert? Als de eigen bank het wel vermeldt is het misschien toch zo dat de bank van de ontvanger het niet compleet weergeeft.

ef
door efdee - Jul 20, 2015 om 18:53
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=uwjurist schreef op maandag 20 jul 2015, 17:22]Ligt dat niet ook aan de bank waar de ontvanger bankiert? Als de eigen bank het wel vermeldt is het misschien toch zo dat de bank van de ontvanger het niet compleet weergeeft.

Toen ik dit probleem bemerkte (door verwarde reacties van begunstigden) heb ik het gedrag zelf meermalen getest door zowel met internetbankieren als via mijn mobiel-app een bedragje over te maken van mijn en/of-rekening bij de SNS naar mijn rekening bij de ING. In alle gevallen trad dit probleem op.

De SNSbank heeft het probleem bevestigd (klacht 2015-76897) en gezegd dat ze er voorlopig niets aan (kunnen) doen.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 21, 2015 om 18:25
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Bij SNS doen ze sowieso niets met klachten/opmerkingen/vragen.

ge
door gerboe - Jul 22, 2015 om 13:56
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 21 jul 2015, 18:25]Bij SNS doen ze sowieso niets met klachten/opmerkingen/vragen.

Dit is er een uit de categorie losse flodders.
Zo zit het echt.