ot
door otis-sara Jan 10, 2019 om 19:34
Geldzaken & recht

Verplicht te betalen ondanks retour, wat te doen?

Beste forumleden,

Op 1 december 2018 heb ik een pakket retour gezonden naar Cluse (aangetekend en met verzekering). Cluse is een website voor o.a. horloges. Ongeveer op het moment dat ik het pakket retour stuurde ging het mis met Cluse. Het bedrijf is een rommeltje en is onbereikbaar (zie o.a. klachten op Trustpilot). De Duitse PostNL (Hermes) geeft aan dat mijn retour 'Deliverd' is maar Cluse weigert mijn retour te accepteren, volgens hen hebben zij mijn pakketje niet ontvangen ondanks dat de Duitse Track & Trace dit aangeeft. Dit omdat PostNL in de T&T laat zien dat het bij hen in het depot ligt. Omdat Cluse zowel telefonisch als via het klacht/klantformulier niet te bereiken is heb ik AfterPay ingeschakeld. Dit omdat ik de producten via AfterPay had besteld. AfterPay heeft met al mijn gegevens gevraagd of mijn retour nu gehonoreerd kan worden maar Cluse weigert dit en zegt dat ik verantwoordelijk ben en ik tóch moet betalen. PostNL is inmiddels een tweede onderzoek gestart ondanks dat de eerste uitkomst 'Deliverd' was.
Mijn vraag: wat moet ik nu doen? Wat zijn mijn rechten als consument?
Handig om te weten is dat ik nog geen Rechtsbijstandsverzekering heb.

2940 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Ge
door Genee - Jan 10, 2019 om 19:47
1509 Antwoorden / 1 Vragen
1

Is er niet getekend voor ontvangst?
Pakket was ook nog verzekerd, dus de verzekering maar inschakelen.

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2019 om 19:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Ik zou om te beginnen maar eens informeren bij Post.nl. Als hun T&T aangeeft dat ze het nog niet uitgeleverd hebben, hoe kan die Duitse dan anders zijn? En moest er niet getekend worden voor ontvangst?

ot
door otis-sara - Jan 10, 2019 om 21:05
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

Reactie op de twee reacties:
PostNL heeft al onderzoek gedaan en zegt (en dat is ook te zien op de Duitse website van de Duitse PostNL) dat de status 'Deliverd' is. 
Cluse blijft echter volhouden dat dit niet zo is.
De verzekering is bij PostNL afgesloten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 10, 2019 om 22:15
16887 Antwoorden / 202 Vragen
0

Dan claimen op basis van verzekering bij post.nl

ju
door juliomariner - Jan 11, 2019 om 00:12
1339 Antwoorden / 2 Vragen
0

Vreemd dat het in Dld door Hermes en niet door de Deutsche Post/DHL werd overgenomen. Bij mijn weten doet PostNl normaal geen zaken met Hermes

panter22
door panter22 - Jan 11, 2019 om 08:46
6599 Antwoorden / Vragen
1

Voordat het pakket overhandigd is aan een medewerker van Cluse, moet er voor getekend worden.
Heeft Postnl je een bewijs gestuurd van de handtekening.
In Nederland kun je de handtekening op T&T zien. Hoe zit dat bij Hermes? Heeft de ontvanger getekend?
Als er niet getekend is, dan kun je de verzekering inschakel. 
Is er wel getekend, Paypal.

jokeromy
door jokeromy Jan 11, 2019 om 13:28
32 Antwoorden / 3 Vragen

PayPal inschakelen kan alleen  als je met PayPal betaald heb

panter22
door panter22 Jan 11, 2019 om 17:32
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt gelijk. Het is afterpay en geen paypal.

jhogaarts
door jhogaarts - Jan 11, 2019 om 12:24
101 Antwoorden / 1 Vragen
0

misschien hebben ze het wel zo voor de deur gezet. Is hier normaal

jokeromy
door jokeromy - Jan 11, 2019 om 13:32
32 Antwoorden / 3 Vragen
0

Beste panter PayPal  kan alleen wat voor je doen als je ook met PayPal betaald  heb

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer