ri
door rick050989 Feb 9, 2015 om 18:04
Geldzaken & recht

Verplichting tot opname vakantie-uren bij overname uitzendbureau

Momenteel ben ik in dienst van een uitzendbureau voor een groot telecombedrijf. Nu gaat het uitzendbureau de teugels overdragen aan een ander uitzendbureau. Alles kan worden meegenomen behalve mijn opgebouwde vakantie-uren. Ik wordt verplicht deze uit te laten betalen of deze te gebruiken als aanvulling van mijn gewerkte uren per week. Hoe dan ook, over een maand ben ik gewoon alle uren kwijt en mag ik weer overnieuw beginnen met sparen. Dat gaat dus ook betekenen dat ik in de zomervakantie geen 3 weken vrij kan vragen in ruil voor ingezette vakantie-uren. Mag dit zomaar?

4361 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 9, 2015 om 18:59
16859 Antwoorden / 108 Vragen

lees hier . Maar om een duidelijk(er) antwoord te krijgen, vraag/schrijf het eens aan vraag daar . Men is daar beter op de hoogte en de vraag is gratis. Succes.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 9, 2015 om 19:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat mag als ze de vakantie uren geld uit betalen, alleen zal de nieuwe eigenaar u ruimte moeten geven om ook daad werkelijk dit weer om te zeten naar een gelegenheid om ook dit te kunnen gebruiken om hier mee ook de vakantie te maken met dit gegeven wat u natuurlijk bij de afrekening kan aan tonen.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2015 om 19:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u het geld apart houdt, kunt u van de zomer toch onbetaald verlof nemen, en er dan op vakantie van gaan?

ri
door rick050989 - Feb 9, 2015 om 21:12
3 Antwoorden / 2 Vragen

@tenormin: dat was de eerste link die ik ook vond ;). Maar bedankt voor de tweede link!

@Tijger: natuurlijk kan dat ook wel, maar dit is meer een principekwestie. Dit wordt mij en andere medewerkers gewoon door de neus geboord en daar ben ik niet zo van gediend.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2015 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er wordt u helemaal niets doir de neus geboord. U komt er niets aan te kort hoor.

Anders zou het huidige uitzendbureau van iedereen een opstelling moeten maken wat zijn tegoed aan dagen is met de daarbij nog behorende kosten voor sociale lasten en dergelijke en dat totaal bedrag moeten overdragen aan het nieuwe uitzendbureau.

Als zij u en uw collega's uitbetalen, dan is het voor de salarisafdeling afgewikkeld.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2015 om 21:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En verder is het simpel. Zij werkt niet meer voor dat uitzendbureau, dus ze mogen afrekenen.

door 1953 - Feb 10, 2015 om 03:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Rechtsopvolging! Edoch niet voor de opgebouwde vakantieuren.

Is ook vaak geregeld in de CAO voor de uitzendbranche.

ri
door rick050989 - Feb 10, 2015 om 17:39
3 Antwoorden / 2 Vragen

@Tijger: Ik snap jouw punten. Maar het is zo ik heb maar een maand om mijn uren als gewerkte uren uit te laten keren tot een maximum van totaal 40 gewerkte uren per week. Alles wat daar van over blijft moet ik uit laten keren met een flinke inhouding door de belasting. Ik verlies hier gewoon geld door.

Ben ondertussen de contractsvoorwaarden aan het doornemen en heb mij vraag gedeponeerd bij de rechtswinkel, ben benieuwd wat daar uit komt. Ik laat het jullie weten. Alvast erg bedankt allemaal voor de respons :)

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2015 om 17:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U verliest hier helemaal geen geld door. Eventueel teveel ingehouden loonheffing, omdat op die uitbetaalde uren geen loonheffingskorting word toegepast, krijgt u, als u volgend jaar aangifte doet voor de inkomstenbelasting gewoon weer terug.

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2015 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zou het zelfs met een voorlopige aanslag al dit jaar kunnen laten uitkeren.