va
door vanderhaven Jul 21, 2010 om 15:05
Geldzaken & recht

Vooraf reparatiekosten laptop betalen?

Onlangs is mijn laptop gevallen en moest mijn beeldscherm vervangen worden. Fabrikant Acer eiste van mij dat ik de reparatiekosten vooraf zou voldoen, anders werd er niets gerepareerd. Ik vind dit erg vreemd en vraag me af of dat wel mag/verplicht is.

3523 17 Rapporteer

soepkiep
door soepkiep - Jul 21, 2010 om 15:10
529 Antwoorden / 75 Vragen

voor uit betalen?
dat vind ik raar
maar ja wat moet je je staan met je rug tegen de muur je moet wel anders helpen ze jou niet
maar ik vind het maar raar
heb je dat wel goed verstaan?
wand als je die belt nou een knappe die hun kan verstaan
ze hebben een raar taaltje en ze begrijpen jou amper

va
door vanderhaven - Jul 21, 2010 om 15:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een raar antwoord. Ja ik vind het ook raar en ja natuurlijk heb ik het goed verstaan!

vr1944
door vr1944 - Jul 23, 2010 om 12:44
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo ,

Ik weet niet hoe oud je laptop is,of hoe hoog de reparatiekosten zijn.Het kan ook nog wel meer gaan kosten dan wat vooruit betaald moet worden.Gezien de kosten en de door het laten vallen van de laptop is het slimmer een nieuwe te kopen.Heb je de laptop op een monitor aangesloten om te kijken of er nog andere schade is ontstaan door de val?

koekeloer
door koekeloer - Jul 23, 2010 om 13:36
562 Antwoorden / 19 Vragen

ze zullen wel ervaring hebben met uitgevoerde reparaties die achteraf zo duur waren dat de klant de laptop niet meer kwam ophalen.
Misschien kan je met een creditcard een borg afgeven, die dan door de reparateur gebruikt kan worden als jij het achteraf te duur vindt.

tucker
door tucker - Jul 23, 2010 om 15:32
136 Antwoorden / 10 Vragen

Je wilt niet weten hoeveel mensen iets ter reparatie aanbieden en dan gaan kijken wat een nieuw of goed tweedehands exemplaar kost, en dan vervolgens het gerepareerde artikel nooit meer op komen halen. Ik kan me wel voorstellen dat men dat risico niet wil lopen en daarom betaling vooraf vraagt. Voordeel is wel dat je dan achteraf niet voor verrassingen komt te staan want je wist de prijs van tevoren, en betalen moet je toch. Dus wat maakt het eigenlijk uit...

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 23, 2010 om 15:36
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Kennis van mij had een Acer, beeldscherm kapot, kostte hem 350 euro voor een nieuwe.
Kun je inderdaad beter een nieuwe kopen.
Ik denk ook dat omdat het hier om een relatief hoog bedrag gaat dat je vantevoren moet betalen zodat zij zekerheid hebben dat ze hun geld krijgen en jij ze niet met de laptop laat zitten.

Hoeveel moet je betalen?

va
door vanderhaven - Jul 23, 2010 om 16:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heel leuk hoor al die opmerkingen en vragen aan mij, maar daar heb ik natuurlijk niet zoveel aan. Tuurlijk weeg ik eerst zelf af of mn laptop het nog wel waard is om te laten maken, anders begin ik er niet aan.
Ik vroeg me alleen af of die fabrikant dat wel mag. Ik kan dat namelijk juridisch nergens terugvinden. Jammer dat niemand daar een antwoord op heeft.
Ik betaal wel gewoon, want ik wil mn laptop gerepareerd terug!

vr1944
door vr1944 - Jul 23, 2010 om 17:35
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Vervelend he dat het door jou gewenste antwoord er niet bij staat.Het was overigens maar een advies hoor want voor 400 euro heb je een aardige nieuwe Acer,Maar vooruit betalen is normaal bij Acer ,want voor Acer heeft die gevallen laptop geen enkele borg waarde voor het geval dat je die ruim 400 euro reparatiekosten niet betaald'en meestal is er meer schade door de val ..(Zie ook de opmerking van Tucker)

=vanderhaven schreef op vrijdag 23 jul 2010, 16:26: Heel leuk hoor al die opmerkingen en vragen aan mij, maar daar heb ik natuurlijk niet zoveel aan. Tuurlijk weeg ik eerst zelf af of mn laptop het nog wel waard is om te laten maken, anders begin ik er niet aan.
Ik vroeg me alleen af of die fabrikant dat wel mag. Ik kan dat namelijk juridisch nergens terugvinden. Jammer dat niemand daar een antwoord op heeft.
Ik betaal wel gewoon, want ik wil mn laptop gerepareerd terug!

edwardus
door edwardus - Jul 23, 2010 om 19:16
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=vr1944 schreef op vrijdag 23 jul 2010, 17:35]...want voor 400 euro heb je een aardige nieuwe Acer

Wat een super advies! Jij zou dus aanraden om nóg een keer van dat merk iets te kopen?

tucker
door tucker - Jul 23, 2010 om 19:33
136 Antwoorden / 10 Vragen

Topicstarter wil dus een kort en bondig advies? Dat kan: lees de reparatievoorwaarden van de leverancier, dan weet je het antwoord. Als in hun voorwaarden staat dat je vooruit dient te betalen dan mag dat. Ben je het daar niet mee eens, dan laat je hem niet of elders repareren. Zo goed? En had je dat zelf niet kunnen bedenken c.q. Googlen? Zo, dat is er weer uit...

vr1944
door vr1944 - Jul 23, 2010 om 19:35
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Beter lezen puinguin ik geef nergens een advies om een Acer te kopen,neemt niet weg dat Acer goede laptops verkoopt maar je moet er niet mee gaan gooien.Daar zijn die dingen niet voor gemaakt.Geen fan van Acer zeker?

=edwardus schreef op vrijdag 23 jul 2010, 19:16:
=vr1944 schreef op vrijdag 23 jul 2010, 17:35: ...want voor 400 euro heb je een aardige nieuwe Acer

Wat een super advies! Jij zou dus aanraden om nóg een keer van dat merk iets te kopen?

edwardus
door edwardus - Jul 23, 2010 om 19:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nee boot, absoluut geen fan van Acer, omdat ze ook zonder gooien altijd na 14 maanden stuk gaan (buiten garantie dus) en een slechte service reputatie hebben. Goedkoop = duurkoop.

vr1944
door vr1944 - Jul 23, 2010 om 20:42
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dus jouw advies is dat je bij aankoop van een Acer extra garantie moet bijkopen.Maar ik heb goed nieuws voor je er zijn ook Acers die langer meegaan dan 14 maanden.De mijne b.v.Ook bij Acer doen ze aan produkt verbetering maar daar ging het hier niet om Want vanderhaven schijnt wel tevreden te zijn over zijn Acer.Ik ook.

=edwardus schreef op vrijdag 23 jul 2010, 19:48: Nee boot, absoluut geen fan van Acer, omdat ze ook zonder gooien altijd na 14 maanden stuk gaan (buiten garantie dus) en een slechte service reputatie hebben. Goedkoop = duurkoop.

edwardus
door edwardus - Jul 23, 2010 om 20:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=vr1944 schreef op vrijdag 23 jul 2010, 20:42]Dus jouw advies is dat je bij aankoop van een Acer extra garantie moet bijkopen.

En jij durft tegen mij te zeggen dat ík beter moet lezen ....
Waar heb je mij horen zeggen dat je extra garantie moet bijkopen?
Ik zeg gewoon: laten liggen die rommel.

Nu graag terug naar de echte vraag. Die is door Tucker uitstekend beantwoord.

li
door lieske54 - Jul 23, 2010 om 21:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb tot nu toe (na ruim 2 jaar) nog nooit een probleem gehad met mijn Acer, laat ik het afkloppen! Ben zeer tevreden over mijn (goedkope) laptop. Een vriend van mij heeft nl een HP Pavillion die 3 maal zo duur was als de mijne en heeft al vaker het apparaat ter reparatie naar de zaak terug moeten brengen (al 3 keer, hoe toevallig) in bijna 3 jaar tijd. Ik weet niet of het volgens de wet mag om reparaties vooraf te laten betalen, maar begrijpelijk is het wel, want een laptop die na reparatie niet wordt afgehaald en betaald is voor hun verlies. Als jij je laptop wil behouden: What's the problem? Betalen moet je toch!

wx
door wxndy41278 - Jul 26, 2010 om 09:24
3 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - off-topic- de redactie]

@vanderhaven als in hun voorwaarden staat dat de klant een reparatie voor uit moet betalen dan mag dat gewoon. Juridisch is daar ook niets op tegen. Veel succes met keuze tussen een reparatie of een nieuwe laptop!

Groetjes Wxndy

Redacteur
door Redacteur - Jul 26, 2010 om 09:26
1063 Antwoorden / 62 Vragen

Beste experts,

Wij hebben diverse reactie verwijderd, omdat deze off-topic waren. Wij willen jullie verzoeken om voortaan alleen on-topic te reageren.

Met vriendelijke groet,

Kassa-online