mathijs_b
door mathijs_b Dec 10, 2016 om 02:26
Geldzaken & recht

Waar vind ik bericht "mijn overheid"?

ik krijg steeds de volgende mail:

Er is een nieuw bericht in uw Berichtenbox op MijnOverheid. Ga naar MijnOverheid om dit te lezen.

Met vriendelijke groet,
MijnOverheid

Als ik inlog zie ik een aantal rubrieken met veel berichten. Alles napluizen is een onmogelijke opgave. Hoe kan ik snel vinden welk bericht voor mij bedoeld is?

6417 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 10, 2016 om 03:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

ALLE berichten in jouw overheid zijn natuurlijk voor jou bestemd. Onder het kopje Berichtenbox staan al je berichten. Uitleg over MijnOverheid  https://mijn.overheid.nl/help/vragen/over/Algemeen

jantje7
door jantje7 - Dec 10, 2016 om 06:51
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Al die berichten die u noemt zijn mededelingen van instellingen die ook gebruik maken van ''Mijn overheid'' om u een mededeling te doen. Onder aan deze eerste site kunt u aanvinken voor gezien en daarna verder gaan aanklikken. Dan kunt u uw nieuwe berichten aanklikken. Dat zijn er in het algemeen maar enkele, behalve de allereerste keer.

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2016 om 09:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u als eerste ziet, als u inlogt, is de pagina waarop vermeld staat welke instanties allemaal meedoen met mijn berichtenbox, en het aantal dat daarvoor staat.

Dus als voorbeeld : 10 waterschappen, 12 pensioenfondsen en ga maar door.

U hoeft onderaan alleen maar op ja  te klikken, dat u het goed vindt dat als een van die instanties u een bericht stuurt, dat bericht ook in uw berichtenbox komt.

En dan klikt u rechts op de knop : ga verder naar mijn overheid.

En u bent in uw berichtenbox.

edrick3
door edrick3 - Dec 10, 2016 om 10:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Alles napluizen is een onmogelijke opgave.

Hoezo? Een bericht aanklikken en lezen.

tijger1
door tijger1 Dec 10, 2016 om 11:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts was nog niet verder gekomen dan de eerste bladzijde met instanties.:-)

Cookies
door Cookies Dec 10, 2016 om 12:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maar blijkbaar ook nog niet toegekomen aan even lezen wat er staat.

tijger1
door tijger1 Dec 10, 2016 om 14:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarschijnlijk geschrokken van de cijfers.:-))

te
door teun perdijk - Dec 11, 2016 om 10:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Na inloggen staat bovenin mijn berichten als je daar opklikt krijg je je bericht te zien, aanklikken berichten zien en klaar is kees. succes Teun

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 11, 2016 om 20:54
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Alles napluizen zoals al gezegd alle anderen: alle berichten zijn voor u bestemd en ook uitsluitend voor u!

tijger1
door tijger1 Dec 11, 2016 om 20:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts zit nog helemaal niet in zijn berichtenbox. Hij kijkt naar het blauwe overzicht met de instanties en denkt die allemaal te moeten bekijken.

li
door lisette12 - Dec 12, 2016 om 15:21
9 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mathijs,
Als je goed kijkt dan zie je dat in het Onderwerp van de mail in het kort staat waar het nieuwe bericht in de Berichtenbox afkomstig van is (b.v. SVB of UWV).
In de feitelijke inhoud van de mail staat alleen dat er een nieuw bericht is, maar er staat niet bij waar het bericht over gaat of van wie het bericht afkomstig is.

Ma
door Marimelda - Dec 12, 2016 om 23:32
58 Antwoorden / 11 Vragen

Vandaag had ik moeite met het vinden van een bericht, sterker nog ik heb het nog niet gevonden, terwijl ik de vorige keer daar geen last van had.
Ik vraag me af of ze de website veranderd hebben. Dat gebeurt ook wel eens op andere websites. Dan moet je opnieuw leren waar je wat kan vinden.
Het is net als met de vernieuwing van winkels. Je zoekt je de rambam de hele tijd. De winkel is prachtig geworden, maar ik kan nog steeds niet alles vinden. Het wordt je als klant niet meer echt gemakkelijk gemaakt. De klant is koning? "KoningKlant", was vroeger meen ik een programma van de VARA. Kassa is daar zeker nog een uitvloeisel daarvan, vermoed ik. Klopt dat?

gerbera
door gerbera Sep 15, 2017 om 15:43
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Er is niets veranderd. Als u onderaan het bericht, welke instanties deelnemen, op doorgaan klikt komt u op de startpagina. Daar staat bovenaan Berichtenbox en daaronder "naar berichtenbox" daar vindt u alle berichten bijeen voor u.

sira
door sira Sep 15, 2017 om 20:00
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Vorige week had ik ook moeite om mijn inbox te vinden.
Als iemand in Limburg woont, waarom zou die geinteresseerd zijn in de mededeling dat het Waterschap Bakovensmee (Groningen) er ook gebruik van maakt.

marita5
door marita5 Sep 15, 2017 om 20:13
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Sira , maar dit kunt u toch uitvinken ., als u de inbox niet kunt vinden , kunt u dit toch vastpinnen aan startscherm / of opslaan als bladwijzer . ik heb Windows 8.1 en heb berichtenbox vastgepint aan startscherm hoef ik niet te zoeken .

tijger1
door tijger1 Sep 15, 2017 om 20:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@maria5. Op het blauwe scherm staat een regel over waterschappen en daar zet je een vinkje voor, dat is gewoon alles.

Moeite om inbox te vinden? Als ik zo hier sommige reacties lees, lijkt het wel of zij een andere berichtenbox hebben.:-))

Cookies
door Cookies Sep 15, 2017 om 20:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: waarom zou ik alle gemeenten enz. moeten aanvinken? Zo moeilijk is het voor de BD niet om alleen de relevante instanties (dus meer op de persoon afgestemd) te laten zien. Ik heb begrepen dat die box waarschijnlijk toch op de schop gaat, kunnen ze dat mooi meenemen.

tijger1
door tijger1 Sep 15, 2017 om 21:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83.  Ik begrijp het probleem niet zo. Even bij iemand ingelogd, gemeente Dongen is nu ook aangesloten. Persoon woont niet in de gemeente Dongen, dus krijgt daar ook niets van toegestuurd, maar wat is het bezwaar om op het vinkje te klikken?
Persoonlijk klik ik normaal niet eens naast de geneenten of instanties. Als die niets voor mij hebben, sturen ze ook niets.

Afgezien daarvan is die box niet per se van de belastingdienst.

Cookies
door Cookies Sep 15, 2017 om 21:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat je laatste zin betreft: klopt natuurlijk wat je schrijft. Slip of the mind/pen/tongue enz. Gaat er om dat juist ook dat onderdeel veel mensen in verwarring schijnt te brengen en dat daar best een oplossing voor kan worden gevonden. Tenslotte is bij allerlei overheden / instanties bekend waar iemand woont.

tijger1
door tijger1 Sep 16, 2017 om 09:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83.
Ik ben het toch niet met u eens. Neem het hypothetische geval van die persoon die niet in Dongen woont, en uiteraard ook niet in heel veel andere plaatsen.
Als die persoon alleen zijn gemeente en waterschap en zo toestemming heeft gegeven om een bericht te sturen, zou hij, als hij gaat verhuizen in die lange lijsten van instanties zijn gemeente en dergelijke moeten opzoeken om die weer toestemming te geven. Als je gewoon alles en iedereen toestemming geeft, komt zeker te weten wat voor jou bestemd is binnen. Ook weten veel mensen niet meer precies bij welk pensioenfonds of zo zij vroeger aangesloten waren, of dat fonds heet tegenwoordig anders, dan zouden zij dat niet aanklikken, want onbekend. En dat voorkom je door gewoon totaal elke keer bij inloggen, als het blauwe scherm tevoorschijn komt omdat er iets nieuws is toegevoegd, toestemming te verlenen.

mathijs_b
door mathijs_b - Dec 13, 2016 om 13:38
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik ben er helaas geen 65 meer, en alles gaat wat stroever.

De programmeerjongens bij b.v. de overheid houden daar geen rekening mee.
Die gaan uit van gebruikers van hun eigen leeftijd en kunnen zich niet voorstellen dat er ook mensen zijn die niet meer zo flexibel als ze zelf zijn.
Daarom haken ouderen vaak af wat P.C. e.d. gebuik betreft.

De berichten heb ik inmiddels gevonden.

marita5
door marita5 Dec 13, 2016 om 15:56
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Mathijs-B , u zult niet de enige zijn met dit probleem , fijn om te horen dat u de berichten gevonden heeft , bedankt voor het terugmelden .

jo
door jorisw Sep 16, 2017 om 08:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ouderen haken helemaal niet af. Het aantal senioren dat slim gebruikt maakt van ict groeit alleen maar.

edrick3
door edrick3 - Dec 13, 2016 om 16:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De berichten heb ik inmiddels gevonden.

Mooi zo!
Bedankt voor het terugmelden.

pk49
door pk49 - Sep 15, 2017 om 12:47
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik gebruik mijn overheid al jaren en met sukses. Ik begrijp de problemen niet waar veel mensen mee zitten.Of je bent een volslagen digibeet. Je moet uiteraard een digid aanvragen. Vervolgens inloggen met deze digid en tegen je browser zeggen dat ie het moet onthouden, dus dan hoef je niet meer in te loggen de volgende keren. Bovendien krijg je een email als er een nieuw bericht in je Mijn oveheid zit. Als je berichten mist dan heb je duidelijk iets niet goed gedaan. bijvoorbeeld je email niet goed ingevuld bij een verhuizing of wisseling van provider. Oja, ik ben 68 en voor mij is het goed te volgen,dus met je leeftijd schermen is niet geloofwaardig.

marita5
door marita5 Sep 15, 2017 om 12:59
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@pk49 , Bovendien krijg je een email als er een nieuw bericht in je Mijn overheid zit., dan moet je dit wel aangevinkt hebben bij instellingen , ook als je een herinnering wilt krijgen bij een niet gelezen bericht moet je dit aanvinken , anders kun je nog lang wachten . .

tijger1
door tijger1 Sep 15, 2017 om 13:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En zeker niet tegen je browser zeggen dat hij je digid gebruikersnaam en wachtwoord moet onthouden.

Zo liggen al uw gegevens voor de grijp.

Cookies
door Cookies Sep 15, 2017 om 13:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: ik praat nooit tegen mijn browser, maar ik laat wel de DigiD inloggegevens bewaren. Voor de grijp voor wie?

Cookies
door Cookies Sep 15, 2017 om 13:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@pk49: ben het met je eens: heeft niets met de leeftijd te maken.

tijger1
door tijger1 Sep 15, 2017 om 17:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Wellicht maken ook anderen gebruik van de computer van PK 49.