ma
door manonkorevaar May 29, 2015 om 10:44
Geldzaken & recht

Waardeoverdracht Pensioen

Helaas is bij mij de wettelijke termijn van 6 maanden verlopen voor de aanvraag van waardeoverdracht.
Nu heb ik contact opgenomen met mijn huidige pensioenverstrekker, Zwitserleven en deze staan hiervoor open. Helaas ligt het bij de vorige pensioenverstrekker REAAL Levensverzekeringen anders. REAAL staat er niet voor open om mee te werken aan waardeoverdracht na de wettelijke termijn. Als reden zeggen ze dat het niet meewerkt aan een overzichtelijke financiele markt omdat er dan teveel opties zijn. In het verleden heeft REAAL het wel gedaan maar het beleid is veranderd.

Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand hoe hier mee om te gaan? Graag zou ik toch tot waardeoverdracht overgaan ondanks dat de pensioen maatschappijen hiertoe niet verplicht zijn.

Daarnaast is de wetgeving veranderd en kun je verzoeken tot waardeoverdracht in blijven dienen, zelfs na 6 maanden zolang je in dienst bent getreden na 1/1/15.
Ik heb er moeite mee dat het na 1/1/15 wel kan en daarvoor niet. Wat zijn hier de grote verschillen in?

Hopelijk heeft iemand advies of meer kennis over dit onderwerp.

Alvast bedankt,

1272 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - May 29, 2015 om 10:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar als de maatschappij er niet toe verplicht is en de maatschappij wil niet meewerken, dan houdt het toch op?

ma
door manonkorevaar - May 29, 2015 om 11:17
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Er zijn meerdere van deze situaties en een aantal zijn er alsnog in geslaagd om de waardeoverdracht in werking te zetten. Als het echt niet kan dan houdt het op ja, maar kan het zeer zeker proberen. En ondanks ze niet verplicht zijn tot waardeoverdracht is het een uiterst klantonvriendelijke aanpak die ze bij REAAL Levensverzekeringen hanteren, de meeste maatschappijen werken wel mee.

http://vraagde2ekamer.nl/waardeoverdracht-pensioenen/

reaal webcare
door reaal webcare - May 29, 2015 om 16:14
17 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Manon,

We hebben jouw bericht gelezen, en begrijpen dat je behoefte hebt aan meer informatie. Logisch, aangezien het een pittig onderwerp betreft. Graag helpen we jou verder.

Het is ons nog niet helemaal duidelijk of het in jouw schrijven gaat over stamrecht, pensioen of lijfrente. We moeten eerst voor onszelf de situatie helder hebben, voordat we een goed antwoord kunnen geven.

Zou jij een e-mail naar ons willen sturen? Als je hierin jouw NAW-gegevens, het polisnummer, en de link van de kassa-website vermeld? Dan zoeken we het voor jou uit. Je mag de e-mail sturen naar webcare@reaal.nl.

We zien jouw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Arjen
Reaal Webcare

reaal webcare
door reaal webcare - Jun 9, 2015 om 10:58
17 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Manon,

We hebben het laten uitzoeken door een behandelaar. Je hebt inmiddels een e-mail ontvangen met de afhandeling. We hopen dat je tevreden bent met de geboden oplossing.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

Met vriendelijke groet,
Marco
Reaal Webcare

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer