po
door postduiven Nov 29, 2004 om 18:57
Geldzaken & recht

Waarom zo duur

Ik vraag mij nog steeds af waarom de winkels toch de gulden hebben omgedraait en er euro van heeft gemaakt? jullie denken of zeggen misschien van daar is er weer een die zeurt en de gulden niet kan vergeten maar ik kan het best wel vergeten maar in dertyd is mijn loon door de euro gehalveert maar de prijzen in de winkel zijn dan omhoog gegaan met ja soms 100% .

Denk maar eens goed na bij boodschappen doen wat je er eerder voor hebt betaald en nu in euros

een oplossing ??laat eens horen

723 2 Rapporteer

cats
door cats - Nov 29, 2004 om 19:09
153 Antwoorden / 16 Vragen

U heeft volkomen gelijk! Hoewel, niet voor alle soort winkels. Om de paar weken b.v. ga ik naar de Aldi, voor een vast pakket aan boodschappen, meteen na de Euro heeft de Aldi een pagina-grote advertentie uitgebracht met de prijzen van toen, en daar na de Euro-prijzen,naar beneden afgerond. Die advertentie heb ik nog steeds, en er is niets (behalve sommige verse-groente/eieren- producten , die wel eens wisselen) duurder geworden, integendeel, sommige producten zijn zelf blijvend in prijs verlaagd. Maar neem je nu de horeca, dan verbaas ik me over een glaasje cola of een tostie gezond. Dat zijn inderdaad Europrijzen, die vroegen in guldens werden geleverd. Ook boeken zijn enorm verhoogd. Mijn stelling is:

Niet kopen- of veel minder kopen / behalve als het echt nodig is.

Ze komen er vanzelf wel achter!!

jo
door joosjoos - Nov 29, 2004 om 19:18
14 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik ben het helemaal met u eens! vroeger deden wij boodschappen voor zo'n 60-75 gulden per week. nu is dat in euro's!!! kijk ook eens naar kleding. kocht je vroeger een tshirt voor 15 gulden, voor 15 euro krijg je tegenwoordig niet eens meer een fatsoenlijk shirt........ een oplossing? toch maar goed de uitgaven in de gaten houden........... groet