curious
door curious Feb 13, 2010 om 11:16
Geldzaken & recht

Waarschuwing foute mail

Dear Sir/Madam,
Geachte Mijn Postbank gebruiker,

Onlangs heeft ons beveiligingssysteem een aantal buitenlandse inlog pogingen geconstateerd. Alle pogingen voortvloeiend uit deze acties zijn mislukt. Het is onze plicht om ervoor te zorgen dat uw online gebruik van uw Mijn Postbank rekening veilig is.

Het heeft ons verdacht gemaakt dat uw Mijn Postbank rekening informatie door malafide praktijken van het internet is gehaald, dit heet 'phising'.

Wij verzekeren u dat alle ongeautoriseerde overschrijvingen vergoed worden. Wij raden u aan om alle beveiligingsupdates van het Beveiligings-Team te gebruiken.
Voor restrictie van buitenlandse I.P. adressen tot uw online Mijn Postbank rekening, raden wij u ten strengste aan, om uw I.P. adres te registreren als primair I.P. adres door de volgende link te volgen. Postbank Online test drive.

ING Bank Plc
Security Advisor
ING Bank PLC.

Al enkele dagen deze "Nigeriaanse" mail in mijn postbus.

Oppassen dus Curious

633 3 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Feb 14, 2010 om 00:52
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag curious,

"Voor restrictie van buitenlandse I.P. adressen tot uw online Mijn Postbank rekening, raden wij u ten strengste aan, om uw I.P. adres te registreren als primair I.P. adres door de volgende link te volgen. Postbank Online test drive."

Dit is, zoals je al opmerkt, inderdaad phishing mail.

Zolang je het bovenstaande vetgedrukte NIET UITVOERT zal er niets gebeuren.

Je zou deze e-mail compleet met uitgebreide berichtkop door kunnen sturen naar ING.

Hardware ERror MAN.

tdehond
door tdehond - Feb 14, 2010 om 07:29
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Daarnaast zou u deze email ook kunnen doorsturen naar uw provider en melden als phishing mail.
Even op de site van provider kijken waar u dit soort berichten kunt melden.

mariegh
door mariegh - Feb 14, 2010 om 11:26
263 Antwoorden / 13 Vragen

Het staat er al: "het heeft ONS verdacht gemaakt". Is natuurlijk gewoon slecht Nederlands, maar ondertussen.