amd64
door amd64 Apr 22, 2009 om 23:33
Geldzaken & recht

Wat te doen?

Hallo allemaal,


Ik heb nij de ABN Amro een schuld van €20.000, in de vorm van een doorlopend credit. Door zakelijke moeilijkheden ben ik achter geraakt en nu heeft het dochter bedrijf van ABN AMRO namelijk Solveon zich ontfermt over deze incasso. Ik heb aangeveven dat ik 100% mee wil werken om deze schuld af te lossen, echter is een betalingsregeling onder de €500,- per maand niet bespreekbaar volgens het contactpersoon. Zijn letterlijke woorden zijn " onder de €500,- laat ik het liever via een Duitse deurwaarder lopen" (ik ben woonachtig in Duitsland)  €500,- per maand kan ik gewoon niet betalen, want als ik dat wel kon had ik dit probleem nu niet.


Mijn vraag is nu, wat kan ik heb beste doen? En kan de bank dit op deze wijze van mij ijsen. Ook had hij het over finale kwijting, maar wat houd dat nou eigenlijk in. De beste man wil dat ik vrijdag met een antwoord kom, terwijl ik eigenlijk nog niet zo goed weet wat ik nu moet doen. Ik kan niet meer overleggen met hem want hij is donderdag niet aanwezig dus ik zit een beetje met mijn handen in m'n haar.


Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.


Groet


Edwin

399 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kiran
door kiran - Apr 23, 2009 om 21:30
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@amd64


http://www.encyclo.nl/begrip/Finale%20kwijting


Zou zelf liever een Persoonlijke Lening afsluiten en daarmee dat Doorlopend Krediet mee afbetalen. Maar of dat nu nog lukt? Lijkt me een te hoog bedrag en als je zakelijke moeilijkheden nog aanhouden?


Sowieso kort dag als je morgen al een beslissing moet nemen. Je zegt over de contactpersoon: 'onder de €500,- laat hij het liever via een Duitse deurwaarder lopen'. Liever, dus is misschien toch nog bespreekbaar?


Kan je er verder helaas niet in raden. Denk dat je geen andere keus hebt dan het spel mee te spelen. Bank wil nu eenmaal geld zien. Zou met die contactpersoon de zaak nog eens goed doorspreken, misschien kleine kans dat één en ander nog op een andere manier aangepakt kan worden.

ri
door richard27 - Apr 24, 2009 om 21:49
21 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hallo,


Ook ik had een schuld opgelopen bij de ABN-AMRO bank. Vordering is toen uit handen gegeven aan incassobureau Solveon. Hun kwamen ook met voorstellen die we echter niet konden waarmaken. Bedragen van 400-500 euro per maand. Dit is toen ook weer uit handen gegeven aan gerechtsdeurwaardersgroep Groenewegen&Partners te Utrecht. En nu betaal ik sinds een anderhalf jaar netjes iedere maand 150 euro. Met deze mensen kun je tenminste nog op een fatsoenlijke manier overleggen.


Let wel, het ging hier om een schuld van ongeveer 10.000 euro. Dan zou je dus ongeveer 300 euro per maand moeten, kunnen aflossen bij groenewegen& Partners


 


groet Richard27

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer