amd64
door amd64 Apr 22, 2009 om 23:33
Geldzaken & recht

Wat te doen?

Hallo allemaal,

Ik heb nij de ABN Amro een schuld van €20.000, in de vorm van een doorlopend credit. Door zakelijke moeilijkheden ben ik achter geraakt en nu heeft het dochter bedrijf van ABN AMRO namelijk Solveon zich ontfermt over deze incasso. Ik heb aangeveven dat ik 100% mee wil werken om deze schuld af te lossen, echter is een betalingsregeling onder de €500,- per maand niet bespreekbaar volgens het contactpersoon. Zijn letterlijke woorden zijn " onder de €500,- laat ik het liever via een Duitse deurwaarder lopen" (ik ben woonachtig in Duitsland)  €500,- per maand kan ik gewoon niet betalen, want als ik dat wel kon had ik dit probleem nu niet.

Mijn vraag is nu, wat kan ik heb beste doen? En kan de bank dit op deze wijze van mij ijsen. Ook had hij het over finale kwijting, maar wat houd dat nou eigenlijk in. De beste man wil dat ik vrijdag met een antwoord kom, terwijl ik eigenlijk nog niet zo goed weet wat ik nu moet doen. Ik kan niet meer overleggen met hem want hij is donderdag niet aanwezig dus ik zit een beetje met mijn handen in m'n haar.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groet

Edwin

399 2 Rapporteer

kiran
door kiran - Apr 23, 2009 om 21:30
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@amd64

http://www.encyclo.nl/begrip/Finale%20kwijting

Zou zelf liever een Persoonlijke Lening afsluiten en daarmee dat Doorlopend Krediet mee afbetalen. Maar of dat nu nog lukt? Lijkt me een te hoog bedrag en als je zakelijke moeilijkheden nog aanhouden?

Sowieso kort dag als je morgen al een beslissing moet nemen. Je zegt over de contactpersoon: 'onder de €500,- laat hij het liever via een Duitse deurwaarder lopen'. Liever, dus is misschien toch nog bespreekbaar?

Kan je er verder helaas niet in raden. Denk dat je geen andere keus hebt dan het spel mee te spelen. Bank wil nu eenmaal geld zien. Zou met die contactpersoon de zaak nog eens goed doorspreken, misschien kleine kans dat één en ander nog op een andere manier aangepakt kan worden.

ri
door richard27 - Apr 24, 2009 om 21:49
21 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Ook ik had een schuld opgelopen bij de ABN-AMRO bank. Vordering is toen uit handen gegeven aan incassobureau Solveon. Hun kwamen ook met voorstellen die we echter niet konden waarmaken. Bedragen van 400-500 euro per maand. Dit is toen ook weer uit handen gegeven aan gerechtsdeurwaardersgroep Groenewegen&Partners te Utrecht. En nu betaal ik sinds een anderhalf jaar netjes iedere maand 150 euro. Met deze mensen kun je tenminste nog op een fatsoenlijke manier overleggen.

Let wel, het ging hier om een schuld van ongeveer 10.000 euro. Dan zou je dus ongeveer 300 euro per maand moeten, kunnen aflossen bij groenewegen& Partners

groet Richard27