de
door dezekind May 24, 2011 om 13:55
Geldzaken & recht

Weg met de euro

Donkere wolken pakken zich samen boven Europa nu blijkt dat het ene lkand na het andere land in ;problemen komt en wat moet er gedaan worden volgens de overheden wel de landen (lees de falende bankwereld) moet geholpen worden met miljarden.
En degene die aan het begin stonden om de Euro in onze strot te douwen, zeggen ook die landen moeten geld hebben.

Moeten wij ons huishoudboekje niet altijd op; orde hebben en kunnen die landen maar doen en laten wat ze willen want ze worden toch wel geholpen

Kortom wij gaan failliet

465 7 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 24, 2011 om 15:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er isaltijd nog een mogelijk om een land uit de euro te halen, maar of je daar mee opschiet is de vraag. Want euro's lopen door heel europa.
Dus als een land dar voor er uit moet blijft er een enorme schuld achter om dat deze euro.s door het betreffende land vergoed moeten worden in???

de
door dezekind - May 24, 2011 om 15:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet ook niet of je daar wat mij opschiet, aan de andere kant de miljarden vliegen je om de oren om alle banken in Europa te redden van hun wanbeheer van de afgelopen jaren, en nu wordt de rekening bij de burgers gelegd, temeer straks merkbaar vele lasten omhoog gaan, maar hier zaten wij toch niet op te wachten na al die optimitische geluiden van Kok, Zalm en nog wat van die gestreepte pakken

conny2
door conny2 - May 24, 2011 om 15:55
256 Antwoorden / 4 Vragen

Laten wij elkaar niet de put in praten.
Sommige staten in Amerika staan er ook slecht voor, toch is de dollar nog steeds erg gewild, niemand zou de usd om willen ruilen voor een andere munt.
Een keer wisselverlies is meer dan genoeg, laten wij a.u.b. niet meedoen met het gehuil, een andere munt zal ons opnieuw veel geld kosten.

marcel75
door marcel75 - May 24, 2011 om 20:23
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Ach ja, dat krijg je als je Jules Paradijs tot benoemd econoom artikeltjes laat schrijven.

toolboy
door toolboy - May 25, 2011 om 00:12
965 Antwoorden / 40 Vragen

En de veroorzaker van de euro:
Zijn wel alle stemgrechtigden geweest in dit land.
Elke oplettende medelander had dit kunnen zien aankomen.
Helaas er zijn niet zoveel oplettende .
Das het gevolg van.??

T

marcel75
door marcel75 - May 25, 2011 om 08:57
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Oh ja, en wie stemde onder andere in 2000 vóór toetreding door Griekenland tot de Eurozone? Juist, de politicus die de laatste roept dat de Grieken er uit moeten, oftewel: de grote blonde filosoof.

rj
door rjw - May 25, 2011 om 11:48
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Ook zonder de Euro hadden we huidige problemen gehad. Landen zijn immers geen op zich staande eilanden, maar zijn al sinds jaar en dag met elkaar verweven op financieel gebied. Onze staatschuld is immers ook deels door instellingen buiten Nederland gefinancierd en andersom gebeurt dat ook.