ja
door janssr73 Aug 26, 2010 om 20:13
Geldzaken & recht

Wehkamp

Ik ben bezig met het kopen van het huis en liep te het feit aan dat ik een codering heb gekregen van wehkamp.
Heb hun een verzoek gedaan om deze aan te passen om dat onterecht was ze hadden mijn verhuizing niet verwerkt.

Door deze codering heb ik recht op NHG en scheelt me dat een hoop geld.

Heb nu om uitstel gevraagd om het huis te kopen

Dit kreeg ik als antwoord

Op uw verzoek hebben wij uw registratie bij Bureau Krediet Registratie (BKR) gecontroleerd. Uit onze gegevens is gebleken dat de registratie volledig volgens de standaard BKR-procedure is gedaan.
wehkamp.nl kan hierdoor geen verzoek tot wijziging van uw registratie bij BKR indienen.
Overigens is van enig telefonisch contact niets terug te vinden en hebben wij van u geen adreswijziging ontvangen.
Mocht u het niet eens zijn met uw registratie bij BKR, dan kunt u bezwaar aantekenen bij de geschillencommissie BKR.
Een bijzonderheidsmelding bij uw registratie kan gevolgen hebben voor eventuele kredietverstrekking. wehkamp.nl heeft geen invloed op de beslissing die andere kredietverstrekkers nemen.

Wie heeft zo iets ook meegemaakt en wat heb je daar mee gedaan?

763 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 26, 2010 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

janssr73

Wat ik uit jouw bericht begrijp, is, dat Wehkamp weigert een verzoek tot herziening in te dienen. Dan rest alleen nog eenh beroepsprocedure bij het BKR zelf.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2010 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het wel- of niet verwerken van een verhuizing heeft toch niks te maken met een BKR-codering?
Waar het om gaat, is dat je daar iets hebt gekocht en niet- of te laat betaald.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2010 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u het openstaane bedrag heeft betaald zal de aanpassing wel uitgevoerd worden, lijkt mij.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2010 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een BKR-codering krijg je alleen als je niet of niet-volledig betaald hebt. En dat zul je toch echt zelf moeten/horen te weten. Als er ineens geen rekeningen meer komen, mag je er niet van uit gaan dat je er dus vanaf bent.

Heb je dus iets op afbetaling gekocht bij Wehkamp in het verleden of niet?

ve
door verwijderd - Aug 31, 2010 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik uw contactgegevens naar mij te mailen: fritspieters@wehkamp.nl