Ma
door Marielleboer Jan 25, 2017 om 15:28
Geldzaken & recht

Wel of geen studiefinanciering kopopleiding leraar

Dag allemaal,

Afgelopen zomer ben ik afgestuurd aan de HAN in Nijmegen als Bedrijfskundige MER. Nu wil ik graag in september de kopopleiding tot tweedegraads docent gaan volgen. Op internet is er veel (vooral tegenstrijdige) informatie te vinden over de financiering van deze opleiding. De Hogeschool zelf geeft aan dat ik hoogstwaarschijnlijk recht heb ik op een extra jaar studiefinanciering. Dat is natuurlijk mooi meegenomen maar ik vraag me af of dit een gift of een lening is. Zelf heb ik tijdens mijn studie de studiefinanciering als gift gekregen. Betekent dit dan dat ik de studiefinanciering weer als gift ontvang of (wegens de veranderingen in systeem) nu toch een lening?

Ook vind ik het erg lastig om de kosten van de kopopleiding te kunnen bepalen. Stel ik moet gaan lenen, over hoeveel praten we dan?

Aan een ieder die dit leest en beantwoord, alvast bedankt voor de moeite!

2153 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2017 om 16:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou dan als eerste maar eens informeren bij DUO. Die moeten u zo wijzer kunnen maken over studiefinanciering.

En de hogeschool moet u toch kunnen informeren van die opleiding gaat kosten?

En wat u zou moeten lenen? Dat kan toch een ander niet beoordelen? Woont u thuis, op uzelf, hebt u er nog een baan naast!

di
door difograaf - Jan 25, 2017 om 16:22
32 Antwoorden / 2 Vragen

Afgestudeerd aan de Han in Nijmegen als Bedrijfskundige en toch niet in staat om uit te zoeken hoe één en ander geregeld is???
Ben ik toch benieuwd waar HAN en MER voor staan.

hansje klein
door hansje klein Jan 25, 2017 om 16:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

HAN: Hogeschool Arnhem en Nijmegen en MER: Management Economie Recht

ge
door gewicht Jan 25, 2017 om 16:48
170 Antwoorden / 1 Vragen

Je mag toch wel verwachten dat iemand met die "opleiding" zelf de zaak goed kan onderzoeken.
Een verhaal van " hoogstwaarschijnlijk heb je recht op een extra jaar studiefinanciëring" is natuurlijk zo wie zo boterzacht.
Kan mij de reactie van difograaf heel goed voorstellen.

hansje klein
door hansje klein - Jan 25, 2017 om 16:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inderdaad is er informatie te vinden, maar zonder garantie dat het actuele, komplete of verbintelijke cijfers zijn.

De enige verbintelijke bron m.b.t. de studiekosten is de Hogeschool zèlf........voor het studiejaar 2017/2018

Afspraak maken voor een gesprek zou ik zeggen en navragen wat 'hoogstwaarschijnlijk' voor een waarde is. U kunt zich u ook/beter informeren op de eerstkomende informatieavond bij de aldaar aanwezige leraren en studenten (met ervaring).

Voorwaarden tegemoedkoming leraren

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 25, 2017 om 17:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waarom krijgt de ene student een lening die omgezet is naar een gift en moet de ander lenen en vele jaren terug gaan betalen?
Krom systeem, maar met een opleiding als deze moet je je eigen boontjes toch wel kunnen doppen.
Dus zelf even wat tijd erin stoppen om uw antwoorden te verkrijgen.

hansje klein
door hansje klein Jan 26, 2017 om 13:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

TS heeft hier toch de moeite gedaan om zich aan te melden en vragen te stellen....slim optimaliseren om de juiste weg op zoek naar de laagste studiekosten te kunnen kiezen. Het gaat om een paar duizend Euro krijgen of zelf-betalen. De onduidelijke/snel veranderende regelgeving is tenslotte een typisch hollandse ziekte. Nu er wordt vastgesteld dat er een lerarentekort is/dreigt, wordt er in Den Haag snel een blik subsidie opengetrokken........

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2017 om 12:57
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de uitgebreide info via link van hansje klein@! Is compleet qua info.

hansje klein
door hansje klein - Jan 26, 2017 om 13:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Je kunt hier eindeloos blijven doorlinken en het werpt steeds weer àndere vragen op, zoals:  Deze