jo
door jocohelpons May 28, 2013 om 16:38
Geldzaken & recht

Wie betaald?

Ons huis staat al geruime tijd te koop (21/2 jr.) Er zijn vele
kijkers geweest, maar we mochten nog geen bod krijgen.
Dan begin mei, een bod ,Wel laag, maar we wilden ,ook door medische zaken, znel van het huis af.Dus, rekenen en rekenen, we kunnen het betalen.Tot de Rabo bank er een stokje voor steekt.Door de crisis en de ingezakte woningverkoop, brengt het huis € 150.000,=minder op.
Er volgt een gesprek, nou ja gesprek, met de bank en ze houden vast aan hun standpunt.Het huis staat nu leeg en er komen steeds meer gebrekenaan. Toen het goed ging met de woningbranche waren we welkom bij de Rabobank, maar nu krijg je geen enkele medewerking

overr

547 6 Rapporteer

ro
door ron530 - May 28, 2013 om 17:46
4084 Antwoorden / 17 Vragen

€.150.000,-- laten vallen op de waarde van de woning is wel heel erg veel. Dat de bank een gezonde twijfel over het bod heeft is wel te begrijpen. U heeft veel gerekend en volgens u moet die 150 duizend euro verlies wel te af te lossen zijn, ook is er in uw vraag sprake van medische (nood)zaken. Ik kan niet in uw portemonnee kijken maar een restschuld van dit kaliber is voor de gemiddelde Nederlander onoverbrugbaar.

valerius-2
door valerius-2 - May 28, 2013 om 19:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ron530 schreef op dinsdag 28 mei 2013, 17:46]€.150.000,-- laten vallen op de waarde van de woning is wel heel erg veel. Dat de bank een gezonde twijfel over het bod heeft is wel te begrijpen. U heeft veel gerekend en volgens u moet die 150 duizend euro verlies wel te af te lossen zijn, ook is er in uw vraag sprake van medische (nood)zaken. Ik kan niet in uw portemonnee kijken maar een restschuld van dit kaliber is voor de gemiddelde Nederlander onoverbrugbaar.

Inderdaad als u de totale hypotheek niet af kan lossen heefrt de het recht om medewerking te weigeren.

dearagain
door dearagain - May 28, 2013 om 20:07
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*u noemt nu de rabobank, maar de andere banken zijn naar mijn mening geen haar beter

me
door mein33 - May 29, 2013 om 10:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U kunt heel makkelijk van uw hypotheek en daarmee van de (Rabo)bank af.
U verkoopt uw woning en lost de volledige hypotheekschuld af.
E.e.a. loopt dan via de notaris bij de overdracht v.d. woning.

Problemen ontstaan als de hypotheekschuld niet kan worden afgelost.
De woning is nl. het onderpand voor de hypotheekschuld en de bank zal dit bedrag terecht geheel opeisen.
U bent inmiddels elders gaan wonen en zit nu dus met dubbele lasten.
Zolang u de lasten van uw koopwonig kunt blijven betalen is er voor de bank nog geen directe reden tot aktie.
Zodra u die lasten niet meer kunt opbrengen zal de bank beslag leggen en de woning op een veiling verkopen.
U blijft dan waarschijnlijk met een restschuld zitten die u naast de kosten van uw huidige woning ook nog moet gaan aflossen.

Informatie vragen voorafgaand aan deze verhuizing was in deze zeer noodzakelijk geweest en had u veel zorgen en problemen bespaard.

Mocht u nu in een huurhuis wonen kan het misschien een optie zijn om uw koopwoning weer te betrekken.

ja
door janssenjanssen_4863080 - May 29, 2013 om 17:10
10 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u de bank de berekening laten zien hoe u deze 150.000 euro opbrengt? Er zal dan iets in de berekening zitten waardoor ze sterk twijfelen en er een stokje voor steken. Dan zou ik datgene wat niet aan de berekening klopt, kloppend maken... Als uw banksaldo voldoende is of u heeft al een bevestiging van een evt. lening in handen dan zullen ze geen probleem maken. Hun zorg is dat de schuld wordt betaald. Als iemand anders garant staat voor de schuld, of een gedeelte ervan, zal die moeten kunnen aantonen dat zijn of haar saldo toereikend is.

di
door diemenees - Jun 3, 2013 om 16:45
196 Antwoorden / 15 Vragen

naast dit alles staat dat vanwege alle paniek en de golven van allerlei emoties de laatste tijd, de bank een zorgplicht heeft-hoe ze die ook interpreteren en wat mogelijk kan meespelen, is dat ze een steekspel met zwart geld vermoeden, om witwassen o.i.d
Bij mij in de buurt staan 4 flatbloks-allemaal hetzelfde, en 1 appartmt. ervan is verleden jaar zo'n 20.000 onder de normale vraagprijs verkocht-maar dat was een overduidelijke ''opknapper'' waar 30 jaar vrijwel niets aan was gedaan.
Verder is veel van wat hierboven staat specuialtie, omdat de vaagsteller niet duidelijk meldde, waarom de beschuldigde rabobank ''dwars'lag.