wolf59
door wolf59 Jan 21, 2016 om 21:30
Geldzaken & recht

Wie heeft er ervaring met MegaPrices

Ik zit op net mijn betaal rekening na te kijken en zie dat er een incasso opstaan van Mkbusiness. Deze wil €49,95 van mijn rekening afschrijven ten bate van Megaprices.Ik ken het bedrijf niet en heb ook nooit een machtiging afgegeven. Inmiddels laten blokeren maar ik vraag mij af wie zijn dat en hoe kunnen ze zomaar geld afschrijven zonder dat ik een machtiging heb afgegeven. Zijn er meer nmensen die dit is overkomen?

2343 9 Rapporteer

getty
door getty - Jan 21, 2016 om 21:44
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Geen ervaring maar als je ze googelt dan zie meer van dit soort klachten. Goed om te blokkeren inderdaad

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2016 om 21:45
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Het is een incassobureau. Tenzij u ook nooit iets van Megaprices hebt afgenomen, gewoon negeren en inderdaad het bedrag storneren. Is me niet bij deze mensen overkomen maar wel bij een ander incassobureau. Als het "goed" is hoort u ook niet meer van hen. Ze zijn kennelijk wat lui om echt werk te verrichten voor inkomsten en zo lukt het ook, voor mensen die de afschrijvingen niet op tijd bekijken. Gelukkig dat ook u uw afschrijvingen regelmatig checkt. Er zit heel veel kaf onder het koren.

getty
door getty - Jan 21, 2016 om 21:47
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Misschien een keer een proefpakketje van iets besteld? Bv een puzzelboekje of dieetpillen? Het kan dat je daardoor ongemerkt aan een abonnement vast zit.

gerbera
door gerbera - Jan 21, 2016 om 21:48
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Lees even hier en het zal u duidelijk zijn dat u hier mogelijk met oplichters te maken kan hebben.  http://www.klacht.nl/ook-benaderd-door-megaprices/   MKBusinness schijnt een incassobureau te zijn die namens megaprices meent geld van u te goed te hebben.

hutch
door hutch - Jan 22, 2016 om 08:43
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Ook een incassobureau mag geen geld van uw rekening halen, zelfs niet als de nota (van de schuldeiser) terecht is. Doet een incassobureau dat wel, is dit een hoogst malafide 'bedrijfje', dat overal de lak aan heeft. Dit zijn de 'cowboys' (in de meest negatieve zin) onder de incasso-ondernemingen.
Alleen een rechter kan beslissen of er verdere maatregelen genomen mogen worden. Tot die tijd kan een incassobureau alleen dreigen en bluffen.

MKBusiness is niet aangesloten bij een vereniging van incasso-ondernemingen zoals de NVI. Een incassobureau dat hierbij is aangesloten, dient zich te houden strikte regels.

Het verhaal wordt anders als er al een gerechtelijke procedure is geweest en u heeft, al dan niet moedwillig, nergens op gereageerd.

hutch
door hutch - Jan 22, 2016 om 09:22
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Over negatief gesproken m.b.t. MKBusiness, klik eens * HIER *. Er staat welgeteld één positieve reactie tussen en die is ook nog eens van een ondernemer.

Li
door Lise49 - Jan 25, 2016 om 11:26
2 Antwoorden / Vragen

Hallo Wolf 59 en de rest , bij mij stond er ook een incasso klaar van 49,95 van MKBusiness m.b.t. Megaprices. Deze heb ik direct geweigerd.
Ik heb klacht.nl ingeschakeld, en kreeg dit bericht terug van Megaprices.

Nieuwe reactie op je bericht "Ook benaderd door Megaprices" Auteur: megaprices01 (IP: 195.175.108.54,
195.175.108.54.static.turktelekom.com.tr) E-mailadres: klantenservice@megaprices.eu URL: Reactie:
Geachte heer/mevrouw, Het spijt ons dat u aanleiding heeft om een
klacht in te dienen. Wij hebben uw klachtonderzocht en kunnen het volgende meededelen. U kunt ons benaderen op telefoonnummer: 0857325694 ( NL ) of 028083963 ( BE ) zodat we het intern kunnen uitzoeken om te kijken of we het kunnen rechtzetten voor u.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groeten, Ria Visser

Het spijt ze helemaal niet.

De reactie die Klacht.nl namens Megaprices doorstuurd aan mijn jullie namens Megaprices komt van bijgaand IP adres.
Auteur: megaprices01 (IP: 195.175.108.54, 195.175.108.54.static.turktelekom.com.tr

Als ik megaprices nu bel op het NL nummer krijg je een bandje dat ze om 13:00 te bereiken zijn en anders per e-mail, kijk wat er gebeurt als je ze een  e-mail stuurt
: Zie onderstaand bericht.HET EMAIL ADRES BESTAAT NIET.

Delivery to the following recipient failed permanently:
klantenservice@megaprices.eu
Technical details of permanent failure:
DNS Error: Address resolution of megaprices.eu. failed: Domain name not found

Vervolgens het nummer in BE geprobeert, wat denk je : DIT BESTAAT NIET.

Wel doet MKBusiness een poging om geld van mijn rekening te halen. Dit heb ik geweigert.

MKBusiness heb ik ook gemaild, maar reageert nergens op.
Dus massaal de incasso`s weigeren en de politie en bank inlichten.

Li
door Lise49 - Jan 25, 2016 om 11:49
2 Antwoorden / Vragen

http://www.incassobureau-gids.nl/mkbusiness-incasso-zwolle/24110445404110

Waarom doet de politie hier niets aan.
Er zijn zoveel gedupeerde en dit bedrijf gaat gewoon door. Ik heb ook aangifte gedaan.

Cookies
door Cookies - Jan 25, 2016 om 11:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom de politie daar niks aan doet? Als ze zich hiermee bezig moeten gaan houden, hebben ze er een dagtaak aan. Lijkt mij dat er veel belangrijker zaken zijn waar de politie zich mee bezig moet houden.

Als mensen nu eens hun verstand gaan gebruiken en o.a. eens kappen met al die prachtige 'gratis' proefpakketten bestellen, ben je al een eind verder. Dit bedrijf is niet uit zich zelf aan de bankgegevens gekomen, die moeten toch echt door de mensen zelf gegeven zijn.

DOOR LISE49 - 25 JAN 2016 OM 11:49
ANTWOORDEN / VRAGEN

http://www.incassobureau-gids.nl/mkbusiness-incasso-zwolle/24110445404110

Waarom doet de politie hier niets aan.
Er zijn zoveel gedupeerde en dit bedrijf gaat gewoon door. Ik heb ook aangifte gedaan.