pl
door plopje2 Jan 22, 2016 om 22:53
Geldzaken & recht

Wie weet of een tandarts deze behandelingen binnen 50min. kan doen

Ik heb een vraag omtrent behandelingen die mijn nieuwe tandarts bij mij gedaan heeft.
Wij hadden namelijk met onze oude tandarts een afspraak dat hij behandelingen die niet direct noodzakelijk waren dat hij deze dan aan het eind van jaar deed, om onze niet in de kosten te brengen, ik heb  AOW dus al die extra dingen kan ik dan niet bekostigen.
Dan behandelde hij tot ons limiet van 500 euro,ik ging trouw twee keer per jaar en ook naar de mondhygiënist, en als er dus geld over was dan deed hij extra dingen.
Nu zou ik november met hem gaan bespreken dat hij mijn afgesleten boventanden (van het knarsen) zou bij gaan werken, tot aan mijn limiet à 500 euro. en dan de rest in het nieuwe jaar verder.
Maar toen ik in november kwam was hij plotseling weg en was er een nieuw tandarts, ik besprak met hem wat ik met onze oude tandarts besproken had en of hij dat ook deed, de tandarts zei dat was goed ( de tandarts spreekt slecht Hollands)
Hij plande voor 12Dec. een afspraak van ongeveer twee tot drie uur, toen ik 12 Dec. kwam was hij binnen 50 min. klaar, en zei dat hij niet zoveel kon doen.
Hij begon over een kroon  en toen heb ik gezegd dat ik dat niet wilde omdat ik dat niet kan betalen.
Toen maakte hij nog een afspraak voor Januari, ik dacht dan gaat hij de rest doen, maar nee, op 20 Dec. kreeg ik een rekening waarvan al 168euro bij de verzekering gedeclareerd was, en moest ik nog 219.68 bij betalen, want die waren boven mijn budget gedeclareerd, ik dacht hij heeft een fout gemaakt en de behandelingen van Januari er per ongeluk bij gedaan, maar nee toen ik belde om te vragen hoe het zat, werd mij verteld dat al de behandelingen die op de rekening staan dat die gedaan waren? Ik zei er was 2 tot 3 uur voor uitgetrokken en ik was binnen 50 min. klaar , en waar is die afspraak in Januari dan voor? die is om te kijken of het geen wat hij in Dec. gedaan heeft nog goed is.
Sorry u begrijpt dat ik verschrikkelijk boos was en ben, en heb een ook een klacht ingediend, ik ben verschillende keren door mensen van het grote tandarts concern terug gebeld en ze hebben het uitgezocht, maar de uitspraak van hun is!  dat er een misverstand is geweest omtrent de afspraak die ik al jaren bij de tandarts en de mondhygiënist heb, maar dat de tandarts wel alles heeft gedaan wat er op de rekening staat, maar die 219.68 mag ik dan wel in termijnen betalen, en hun excuus dat die fout gemaakt is.
Het is een lang verhaal, maar nu zou ik graag willen weten of er iemand is die weet of onderstaande behandelingen binnen 50 min. gedaan kunnen worden.
V91  el. nr 11   Eènvlaksvulling composiet
V92  el. nr. 12  Tweevlaksvulling composiet
V91  el.nr. 13   Eènvlaksvulling composiet
V91  el.nr. 14  Eènvlaksvulling composiet
V91  el.nr. 21  Eènvlaksvulling composiet
V92  el.nr. 22  Tweevlaksvulling composiet
V92  el.nr. 23  Tweevlaksvulling composiet
En dan nog de verdovingen  A 10 Geleidings-en/of infriltratie verdoving 2 keer
Alsjeblieft wie kan mij hier antwoord op geven, ik voel me al in de maling genomen omdat hij zich niet aan zijn afspraak heeft gehouden, maar ik wil nu toch ook wel graag weten is dit mogelijk binnen 50 min.
Want als dit niet zo is, dan kan ik er verder achter aan.
Bijvoorbaat mijn hartelijke dank

3810 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2016 om 23:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U maakt een afspraak bij de tandarts voor behandelingen van twee tot drie uur, die dan ook nog in het restant van het budget van € 500 moeten passen? Ongelofelijk.

Of die behandelingen binnen 50 minuten gedaan kunnen worden? Geen idee.

aurora1
door aurora1 - Jan 22, 2016 om 23:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik begrijp dat u geen offerte heeft gevraagd, dus dat voortaan dan maar wel vooraf doen. Ik heb ook geen idee of zoveel tanden in 50 minuten gedaan kunnen worden, dat zal er dan ook van afhangen of veel geboord e.d. moest worden.
U had dan toch ook zelf aan de tandarts kunnen melden voor hoeveel euro u dit jaar nog behandeld kon/wilde worden? Ik begrijp uit uw verhaal dat dat 168 euro was.Een tandarts hoeft het budget van patiënten niet bij te houden, dat is niet zijn verantwoordelijkheid.
Ik heb nog nooit gehoord van een tandartsafspraak voor vullingen waarvoor 2-3 uur gereserveerd wordt. Ook heb ik nog nooit gehoord van een afspraak die louter en alleen is om te zien of dat wat gedaan is nog wel goed is. Ik zou die afspraak eerst maar eens uitstellen (op tijd doen) tot u alles duidelijk is.
U kunt zelf met een spiegel controleren waar de vullingen geplaatst zijn (meestal laat de tandarts dat zelf wel met een spiegel zien). De tarieven kunt u op internet opzoeken, voor 2016, en 2015 staat er ook bij (daar dan op klikken), alsmede een schema van de nummers van elementen: http://www.tandartstarieven.nl/tandartstarieven/Tandartstarieven_2016.html

Tegen tandenknarsen zijn bitjes te koop dacht ik.

U kunt deze vraag nog eens voorleggen op het tandarsforum: http://www.tandarts.nl/forum/forum/active

ph
door philip36 - Jan 23, 2016 om 00:16
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U had, toen de afspraak werd gemaakt, toch wel kunnen bedenken dat een behandeling van 2 uur iets meer zou gaan kosten dan 168 euro.

marita567
door marita567 - Jan 23, 2016 om 06:53
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo plopje 2 ,

De behandelingen die u beschrijft heb ik ook gehad en nog wel meer gebitsreiniging e.d en dit in 1 uur .
Het belangrijkste voor u is dat u zelf controleert wat nog over is van die € 500,- en niet de tijd .
Vraag de volgende keer een kopie van de factuur , of een kopie van de patientenkaart daar staan ook de prijzen op zodat u weet wat u moet betalen , en wat uw al betaald heeft.
De bedragen die u moet betalen van de behandelingen die u hier vermeld zijn wel erg aan de hoge kant , controleer de tarieven , en kijk hoeveel % u zelf moet betalen , op het totale bedrag .
Zie hier de tandartstarieven 2016/2015 , scroll naar beneden .

http://vergelijkmondzorg.nl/tandartstarieven/tandartstarieven-2016/

pl
door plopje2 - Jan 23, 2016 om 09:41
12 Antwoorden / 9 Vragen

Denkt u nu echt dat ik niet gevraagd heb zolang!Tandarts zegt dat de tijd niet meegerekend word, alleen de behandeling.En deze behandeling was op voorstel van mijn oude tandarts hè! Want deze hield door 1 klik op de knop mijn limiet bij, dit was een arts voor de patiënt.
Jaren geld over gehouden van zorgverzekeraar voor gebit, nu had ik een afspraak om het geen op te maken wat ik over had. En op het moment dat de tandarts of assistent je naam intoets word je rest bedrag zichtbaar,is mij duidelijk verteld door de administratie.En ik ben 68 dus een bitje helpt niet meer,maar ik heb nog mijn eigen tanden.

Cookies
door Cookies - Jan 23, 2016 om 11:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Tandarts zegt dat de tijd niet meegerekend word, alleen de behandeling......

Dat klopt, maar als je dat weet waarom vraag je dan of de behandeling in 50 minuten kan? Dat is dan toch helemaal niet belangrijk? De nieuwe tandarts heeft de behandeling gedaan die blijkbaar nodig was (en ook al door je oude tandarts was aangegeven).

gerbera
door gerbera - Jan 23, 2016 om 11:52
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Als u het niet vertrouwd gaat u toch even naar een andere tandarts om te zien of alles is gedaan. Mij zal het niet lukken in 50 minuten, maar ja ben ook geen tandarts. Maar als ik zie dat alles op een rijtje zit is het makkelijker vullen.

pl
door plopje2 - Jan 23, 2016 om 12:14
12 Antwoorden / 9 Vragen

Sorry ik denk niet dat iedereen het begrijpt, maar de afspraak was dat hij in 2015 binnen het limiet zou blijven,en de rest in 2016 zou doen. Dit was de afspraak. En ik dacht dat dit zo zou zijn. Tot ik de rekening kreeg. En wat betreft de tijd,hij had een afspraak gepland tussen de 2 en 3 uur en was binnen 50 min klaar! En hij had een afspraak voor januari gemaakt,ik dacht dan doet hij de rest,maar na navraag bleek dit een controle te zijn voor het geen wat hij in dec.heeft gedaan.

marita567
door marita567 - Jan 23, 2016 om 12:24
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@plopje2 ,

Een afspraak bij een tandarts voor 2 - 3 uur heb ik nog nooit gehoord .
De behandelingen wat u hier vermeld zijn wel degelijk te doen binnen 1 uur

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 23, 2016 om 14:24
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ik had een afspraak met mijn tandarts om behandeling te spreiden over een paar jaar om reden van verzekeringsbudget. Is goed nagekomen.
Een vulling kost ca 20 min tijd.

Cookies
door Cookies Jan 23, 2016 om 16:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Paar jaar wachten met het vullen van een gaatje, lijkt me niet bepaald een optie.

ma
door mar60 - Apr 6, 2016 om 14:24
15 Antwoorden / 6 Vragen

Als u duidelijk de afspraak heeft met de tamdarts dat deze behandelingen doet binnen het verzekerde budget dan moet u er achteraan gaan.
De genoemde behandelingen en de tijd die daarvoor genomen is lijkt mij krap en zit ik al 16 jaar in het vak !