ab
door abul Feb 24, 2004 om 17:33
Geldzaken & recht

Wij kunnen de rekeningen niet betalen.

Hallo,

wij hebben schuldhulp bij de volkskredietbank.
Deze moet als het goed zijn in oktober afgelost zijn, we betalen iedere maand netjes af aan de vkb.
Het probleem is dat we nu ook een paar rekeningen van deurwaarders hebben liggen en incasso bureaus, deze hebben wij niet altijd kunnen af betalen en eisen nu alle bedragen op.
Ze komen met een dagvaarding.
Mag je nu je schuldhulp hebt weer een beroep doen op de vkb? Zodat ze dit in ons afbetalingsplan meenemen. We komen er niet uit zo. Wie kan mij helpen.

787 3 Rapporteer

sir.kiekeboe
door sir.kiekeboe - Apr 16, 2004 om 12:50
91 Antwoorden / 0 Vragen

Ga met dit probleem liefst gisteren nog naar de volkskredietbank waar jullie je hulp krijgen.
Zij kunnen jullie het beste helpen met deze aanmaningen. Ik weet verder niet hoe dat het met deze instelling loopt maar weet van de stadsbank dat je geen nieuwe schulden meer mocht opbouwen anders verloor je hun hulp. Werl geld voor deze instelling dat je na 3 jaar netjes aan hun handje te hebben mee gelopen je schuld vrij bent maar ook dat je voor minimaal 10 jaar bij het BKR vermeld blijft staan. Ik hoop dat je zo vlug mogenlijk uit de problemen komt. veel suc6.

ca
door caroline_1 - Apr 16, 2004 om 12:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zover ik weet is het zo dat wanneer je in een schuldhulpbemiddeling zit en of dat nou bij de VKB is of bij het GKB mag je in die periode geen nieuwe schulden maken. Eeen bank kan dan afzien van verdere schuldhulpbemiddeling. Lees het contract wat je met de bank hebt getekend er eens op na of neem kontact op met VKB en vraag daar naar de voorwaarde. Wacht daar niet te lang mee want een deurwaarder is altijd bij machte een loonbeslag te leggen of beslag op de inboedel, en als dat eenmaal het geval is kan de VKB in negen van de tien gevallen geen uitkomst meer bieden. Veel succes en ik hoop voor jullie dat het allemaal goed komt.

no
door nora - Apr 16, 2004 om 12:50
66 Antwoorden / 52 Vragen

Ik weet niet wanneer deze schulden zijn ontstaan. Als die zijn ontstaan tijdens de hulp van de kredietbank dan lijkt het me niet gunstig. Zijn het schulden die voortvloeien uit de tijd van voor het begin van de hulp dan onmiddellijk, het liefst gisteren de zaak op nemen met de kredietbank.