gratisrijden
door gratisrijden Mar 8, 2010 om 09:12
Geldzaken & recht

Winnaar Datzouhandigzijn.nl

In het afgelopen jaar is er op dazouhandigzijn.nl een prijzengeld van 20.000 Euro uitgeschreven voor de indiener van het beste idee voor een nieuwe site die overheidsinformatie nuttig zou kunnen inzetten.

Wat ik had ingediend was dit idee:
http://www.overheid20.nl/widgets/edit_entry/ideabox/82

Nu zie ik dus nota bene, dat mijn idee werd genomineerd, maar dat er een andere inzender bij staat, die het idee later nogmaals heeft ingediend. De lijst met alle ingezonden ideën is nergens meer te vinden en ook niet wie nu de winnaar van de prijs geworden is.

Ik vind dit een erg vreemde gang van zaken.

545 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 8, 2010 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u kunt aantonen dat u hetzelfde idee eerder geplaatst heeft zou u een klacht over deze gang van zaken kunnen indienen.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2010 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een prijsvraag verzinnen om ideeën binnen te halen is niet ongebruikelijk. Alleen weten de deelnemers niet dat hun inzending op onduidelijke wijze gebruikt wordt. Ook de wedstrijden om een winnende slagzin te maken zijn m.i. niet helemaal zuiver en dienen om een gebrek aan creativiteit door consumenten op te laten vangen. 't Is een beetje grijs-grauw gerommel.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2010 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zojuist heb ik de lijst toch noch terug gevonden op:
http://www.overheid20.nl/widgets/edit/440
En ja, ik had het idee dus duidelijk ruime tijd eerder ingediend.

Het idee wijkt wel licht af, maar lijkt mij in grove lijnen toch hetzelfde idee te zijn.

Graag zou ik hierover eens een paar meningen willen horen, want misschien heb ik als deelnemer wel een bepaalde 'bril' op.

@tdehond: Bedankt voor de suggestie. Misschien ga ik dat inderdaad wel doen. Op mij komt die hele 'wedstrijd' nogal klungelig over.

Is er misschien ook iemand die kan vertellen wie uiteindelijk de winnaar is geworden?

ve
door verwijderd - Mar 8, 2010 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

gratisrijden

Eerder of later maakt eigenlijk niet uit. Je hebt jou idee nergens laten registreren en dus zal de bewijsvoering dat dit plagiaat is, niet te leveren zijn.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2010 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@bloedkoraal: Bedankt voor het helpen zoeken. Uit een klein stukje uit de PDF maak ik op dat het idee inderdaad een prijs heeft gewonnen

Het
prototype demonstreerde hoe burgers snel
een automatische herinnering via sms
kunnen krijgen welke container aan de
straat gezet kan worden (grijs of groen).
De andere prijswinnaar kreeg een
geldbedrag voor de realisatie van zijn idee
‘wat doet de overheid met mijn
belastinggeld?’.
Toch vind ik dit erg vaag dat dit alles is wat er over de uitslag te vinden is, zeker aangezien dit door de overheid georganiseerd is.

@read: Op deze Pagina staan ze dus keurig vermeld met datum:
http://www.overheid20.nl/widgets/edit/440
Waar gaat mijn belastinggeld naar toe?
Geplaatst door ... op 05 augustus 2009

Meer inzicht in de fanancieën bespaart kosten en brengt meer vertrouwen in de overheid
Geplaatst door ... op 13 juni 2009

ve
door verwijderd - Mar 8, 2010 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gratisrijden,
Heb even gegoogeld op: winnaar DatZouHandigZijn.nl en kom dan een PDF bestand tegen van: terugblik 1 Digitaal Bestuur Congres. Hopelijk is dit wat je bedoeld.