as
door asl_1 Nov 20, 2011 om 12:32
Geldzaken & recht

Woekerpolis

Het is misschien wel een beetje laat.
Maar ik wil graag iets aan mijn Delta Lloyd-woekerpolis doen.
In 1999 heb ik een bijspijkerpensioenpolis afgesloten via Questor Breda. Deze firma is inmiddels failliet verklaard.
Hoe kan ik iets aan deze woekerpolis doen als ik geen tussenpersoon meer heb?

746 4 Rapporteer

jo
door john1957 - Nov 20, 2011 om 14:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Er zijn wel mogelijkheden.
Neem even contact op via de mail johnvanpelt@planet.nl, dan heb ik wel een adviseur voor je.

Gr.

ni
door nico w. - Nov 20, 2011 om 14:45
142 Antwoorden / 4 Vragen

Om iets aan je woekerpolis te doen, moet je eerst snappen waar de woekerpolis-affaire over gaat. Die gaat over de gebrekkige informatie van verzekeraars over de kosteninhoudingen. Feitelijk gaat de affaire niet zozeer of de hoogte van de kosteninhoudingen maar meer over het feit DAT verzekeraars hun klanten niet of gebrekkig informeerde over de kosteninhoudingen. Bij de meeste woekerpolissen zijn die kosten al snel zo'n 25 tot 30% van iedere ingelegde euro aan premie. Maar ook het zg. inteer- en hefboom-effect speelt een rol. Op het forum ''woekerpolis'' van Tros Radar is veel méér informatie te vinden.
Juridische kan een polisbezitter die destijds niet of onvolledig is geinformeerd over de kosteninhoudingen zich op het standpunt stellen dat hij/zij de polis is aangegaan onder invloed van dwaling (de verzekeraar is dan de dwalingveroorzaker). Maar je kunt dit ook misleiding of een zorgplchtschending noemen. De veroorzaakte schadeclaimen kan men via een klachtprocedure bij het KIFID. Zie de website www.kifid.nl.

ni
door nico w. - Nov 20, 2011 om 14:49
142 Antwoorden / 4 Vragen

In aanvulling op mijn vorige reactie. Begin er mee om een zg. stuitingsbrief naar je verzekeraar te sturen. Dat voorkomt dat je schadeclaim kan verjaren. Daarvan zal vermoedeliijk nu nog geen sprake zijn, maar stilzitten kan wel tot verjaring leiden. Verzekeraars zijn immers in 2007 begonnen om hun klachten achteraf wel te informeren over kosteninhoudingen, Bij schadeclaims geldt een verjaringstermijn van 5 jaar, vanaf het moment van bekendheid met de schade. Door een stuitingsbriefje te sturen begint die verjaringstermijn van voren af aan voor een nieuwe periode van 5 jaar.

Succes ermee.

de
door deltalloyd - Nov 23, 2011 om 16:50
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=asl schreef op zondag 20 nov 2011, 12:32]Het is misschien wel een beetje laat.
Maar ik wil graag iets aan mijn Delta Lloyd-woekerpolis doen.
In 1999 heb ik een bijspijkerpensioenpolis afgesloten via Questor Breda. Deze firma is inmiddels failliet verklaard.
Hoe kan ik iets aan deze woekerpolis doen als ik geen tussenpersoon meer heb?

Geachte heer/mevrouw,

Als medewerker van Delta Lloyd lees ik uw bericht.
Om eea door te nemen willen wij graag contact met u opnemen.
Mocht u dat willen, dan kunt u uw gegevens doorgeven aan het volgende e-mail adres: webcare@deltalloyd.nl

Met vriendelijke groet,

Webcare Delta Lloyd