to
door toytoy Jun 20, 2011 om 10:25
Geldzaken & recht

Woningstichting Portaal Waardeloos

Woningbouw Portaal laat nogal veel steken vallen. Vanochtend werd mijn vriend gebeld door zijn zus, die had al vanaf vrijdagavond lekkage in de leiding naar de stortbak in de wc .

Vanochtend belde zij met Portaal , ze heeft gezien het feit dat portaal nogal laks is het gesprek opgenomen, en jawel hoor weer dat portaal weigert te komen, pas eventueel donderdag maar dan moet er de hele dag iemand thuis zijn, het wordt niet eens gevraagd maar geeist.

Een lekkage die al vanaf afgelopen vrijdag is, zou eventueel dus pas komende donderdag verholpen worden.
Dit kan en mag toch niet? Dit soort zaken lopen al heel vaak zo bij Portaal aangezien ze de woningen zodra die leeg komen voor 800 euro willen en ook gaan verhuren , de mensen die er nog zitten die betalen iets van 450 euro.

Er zijn al zo vaak gebreken aan dit soort huizen gemeld waar portaal dus niks mee doet, mijn schoonzus is niet de enigste met dit soort gedoe.

Mijn vriend heeft nu gezegd , ja wat moet je anders...maak er foto's van en laat de boel maar barsten , dan kost het portaal meer geld dan dat ze een lek maken, of het de oplossing is geen idee , zo heeft ze ook al een keer de kelder blank gehad ,deed portaal ook niks aan.

Mensen die in haar wijk tegen de 60 gaan lopen krijgen een briefje thuis van portaal , eigenlijk is het meer een oprot brief , of ze niet ergens anders willen gaan wonen. Tja die mensen betalen net als mijn schoonzus nog de oude prijs. Echt een aso woningbouw.

4795 8 Rapporteer

to
door toytoy - Jun 20, 2011 om 12:03
24 Antwoorden / 2 Vragen

Oh , nog wat blijkt dat als je een relatie met iemand van de woningstichting hebt gehad, dan wordt wel de klacht serieus genomen? raar

f.weele
door f.weele - Jun 20, 2011 om 13:11
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste toytoy, ga na of er een bewoners-of huurderscommisie(vereniging) is.
Zo ja, deponeer daar je klacht over Portaal. Kijk ook in het huurcontract
wat er staat vermeldt m.b.t. reparatieklachten. Mocht je op deze wijze
geen resultaat boeken, dan raad ik je aan naar de sociaal raadsman
van de gemeente te stappen om te kijken of er op een andere manier
wat aan gedaan kan worden. De meeste woningcorporaties hebben voor
de avonduren of weekenden een noodhulpdienst die je kan bellen als
er dringende klachten zijn.
m.vr.gr.

to
door toytoy - Jun 20, 2011 om 13:20
24 Antwoorden / 2 Vragen

f.weele , dank je wel voor je antwoord, alleen is het vervelende , het is al een keer voorgekomen dat de kelder blank stond , en ook toen kwam Portaal niet.

ik zal het advies door geven voor een raadsman want ze maken het wel erg bont bij portaal , .

f.weele
door f.weele - Jun 20, 2011 om 13:41
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste toytoy, bedankt voor het terugmelden. Neem, als er met de soc. raadsman
een gesprek plaatsvindt, de kwestie mee van geleden (water-) schade. Alhoewel
de meeste mensen daar voor verzekerd zijn, kan bij een claim de verzekering
misschien de schade verhalen op Portaal. Misschien dat er dan in de toekomst
adequater gereageerd zal gaan worden. Mocht de wateroverlast op een gegeven
moment zo groot zijn dat er niets meer aan te doen is, dan rest alleen nog het
inschakelen van de brandweer om de boel leeg te pompen. Ook die kosten
kunnen dan voor rekening van Portaal komen indien is aan te tonen dat ze
nalatig zijn geweest.
m.vr.gr.

to
door toytoy - Jun 20, 2011 om 13:45
24 Antwoorden / 2 Vragen

dank je wel f.weele, ik heb al een mail gestuurd naar een raadsman , dus moet effe afwachten.

to
door toytoy - Jun 20, 2011 om 14:15
24 Antwoorden / 2 Vragen

De meeste woningcorporaties hebben voor
de avonduren of weekenden een noodhulpdienst die je kan bellen als
er dringende klachten zijn.

effe een quote van je gedaan f.weele. Portaal heeft ook een weekenddienst , daar hoor ik veel klachten over , ze komen namelijk gewoon niet in het weekend.

f.weele
door f.weele - Jun 20, 2011 om 15:37
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@toytoy, tijd dat er dan aktie wordt ondernomen. De meeste woningcorporaties
besteden dat ook uit aan derden en over het algemeen gaat dit
redelijk tot goed. Portaal zal hier dan wel de negatieve uitzondering
op zijn.
m.vr.gr.

to
door toytoy - Jun 20, 2011 om 16:42
24 Antwoorden / 2 Vragen

zal ik doorgeven f.weele , het is inderdaad tijd voor actie want het schijnt dat je eerst portaal in het weekend moet bellen en dan pas gekeken wordt of ze wel of niet komen, wat dus niet is.