le
door levier Jun 2, 2015 om 22:03
Geldzaken & recht

Zijn er nog banken die een pas zonder RFID aanbieden?

Zijn er nog banken die nieuwe betaalpassen aanbieden zónder RFID chip, dus zonder contactloos betalen mogelijkheid?

- ABN/AMRO is er eentje maar zijn er meer?

- 'Administratief/online uitzetten van de chip is onzin, dus deze mogelijkheid is uitgesloten als alternatief. Een RFID chip reageert hoe dan ook op signalen van een uitlezer, echter als 'ie online/via de bank is 'uitgezet', worden alleen de gegevens die de bank ermee uitleest niet meer actief verwerkt. Dat betekent dus dat de chip in elk geval gewoon nog uitleesbaar is. Dit heb ik 2 maanden geleden in het buitenland laten testen.

Aangezien ik niet weg ben van dit nieuwe systeem, omdat die 5 sec tijdwinst mij niks waard is, ben ik in staat om over te stappen naar een bank die dit nog wel aanbiedt.

Ik ben benieuwd naar reacties van mensen die een goede eravring hebben op dat gebied met hun bank! ;)

3595 14 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 2, 2015 om 22:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk dat die bank niet bestaat. Dat is net zoiets als een bank kiezen die de papieren acceptgirokaarten in stand wil houden. We moeten mee in de vaart der volkeren.
Er zijn overigens wel aluminium pasjeshouders te koop. Voor een prikkie bij Action. In die houder is hij in ieder geval niet uit te lezen.

mahadma
door mahadma - Jun 2, 2015 om 23:10
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Je kan bij de ASN via je "eigen scherm" eenvoudig het (totaal nutteloze in mijn visie) contactloos betalen uitschakelen, bij de SNS hetzelfde.

tijger1
door tijger1 - Jun 2, 2015 om 23:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de Ts vindt online/administratief uitzetten onzin. Dus dat helpt hem ook niet.

Dus koop maar dat sluiertje bij de Action.

mahadma
door mahadma - Jun 2, 2015 om 23:27
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Een portie aluminium folie hoef je niet eens voor je huis uit. Tig meter nog geen euro.

le
door levier - Jun 2, 2015 om 23:44
9 Antwoorden / 1 Vragen

Dan wordt het een rekening bij ABN. Want die leveren wél gewoon bankpassen zonder RFID chips, alleen moet je er wel even om zeuren. Net als met slimme meters ;)

Ook geen sluiertjes of beschermdoosjes voor pasjes kopen, want ik ga niet een probleem dat door de banken gezamenlijk is gecreëerd zelf oplossen met extra spullen.

sw
door swat1500 - Jun 2, 2015 om 23:44
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Ook de ABN/Amro gaat over op de RFID chip.

mahadma
door mahadma - Jun 2, 2015 om 23:51
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Dan blijft cash betalen over .........

zoekster
door zoekster - Jun 3, 2015 om 00:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 2 jun 2015, 23:51]Dan blijft cash betalen over .........
Dat gaat ook weg.. (geintje)

Ik stond laatst wel paf bij Marqt, jullie kennen die supermarktketen wellicht. Daar kun je alleen met pin betalen.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 3, 2015 om 00:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja hoor ING bank vraagt bij het vervangen of een nieuwe bas of het met of zonder de mogelijkheid moet zijn

le
door levier - Jun 3, 2015 om 20:27
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 3 jun 2015, 00:04]Ja hoor ING bank vraagt bij het vervangen of een nieuwe bas of het met of zonder de mogelijkheid moet zijn

Dat klopt niet helemaal. Men vraagt of de RFID standaard aan of uit moet staan. Maar die chip zit erin hoor. En beter geplaatst dan Amerikaanse pasjes: De ING is niet over 1 nacht ijs gegaan. Hun RFID chip zit in de betaalchip verwerkt. Dat kun je zien als je een LED zaklampje tegen de kaart aanhoudt. Even eruit trekken zoals met pasjes in de VS kan, is niet mogelijk.

Mijn zakelijke is vernieuwd mét anti-privacy chip en ik vroeg of ik hem kan ruilen voor een normale pas. Dat kon niet. De medewerkster vroeg me waarom ik die RFID chip niet wilde. Hij kon toch uitgezet?

'Mevrouw, probeert u eens een RFID chip op afstand uit te zetten. Dat kán niet eens. Een RFID chip beantwoordt áltijd een signaal van een scanner. Met 'uitzetten' bedoelt ING dat het dan op papier niet meer aan staat maar in de praktijk zit het ding in de pas en blijft ie gewoon actief'. Nou dat was een eye opener voor d'r.

Ook het idee dat alles wat signalen uitzendt, informatie prijsgeeft over lokatie, identificatie etc, ongeacht wie er achter de scanner zit, was nieuw voor haar. Maar een andere pas, die kon ik niet krijgen. Iedereen MOET een RFID pasje hebben van de ING.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2015 om 20:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@levier

Er zijn u al oplossingen aangereikt om niets uit te zenden. Simpel.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 3, 2015 om 23:38
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt een RFID-chip onklaar maken door het pasje enkele seconden in de magnetron te leggen.

An sich een aanrader, moe-landers staan te popelen om met het zakkenrollen 2.0 aan de slag te gaan.

le
door levier - Jun 4, 2015 om 00:25
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 3 jun 2015, 20:59]@levier

Er zijn u al oplossingen aangereikt om niets uit te zenden. Simpel.

Toch wat aan je leesvaardigheid gaan doen. Want zoals al eerder gemeld, zijn die oplossingen niet afdoende.

1. Administratief uitzetten is flauwekul dus telt al niet eens als een oplossing
2. Beschermhoesjes zetten de functie ook niet uit
3. De magnetron is geen verstandige keuze aangezien de betaalchip vaak ook meteen gesloopt wordt

Mijn plan blijft ongewijzigd, dan maar naar de ABN.

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2015 om 08:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@levier

Dan maar even lezen want dat komt dus ook bij de ABN.

Enige oplossing, loonzakje van baas en alles contant.;-))