St
door Stadskind Apr 9, 2014 om 18:57
Geldzaken & recht

Zorgplicht tussenpersoon hypotheek

L.S. Mijn hypotheektermijn van 30 jaar is verstreken en nu moet ik de hypotheek verlengen. De ASR verwijst voor de verlenging naar de tussenpersoon. Maar deze vraagt nu voor hij verder gaat met het aanvragen 500 euro omdat de hypotheekgever niet meer zou betalen voor kosten. Maar heeft de tussenpersoon niet gewoon zorgplicht het betreft dezelfde hypotheek .Is dit wel juist . Ik hoor graag van iemand

1484 5 Rapporteer

getty
door getty - Apr 9, 2014 om 19:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U zult moeten betalen. Dit is namelijk niet dezelfde hypotheek, deze is na de looptijd van 30 jaar afgelopen zoals u zelf ook aangeeft. Als u nog een restschuld heeft zult u hiervoor een oplossing moeten vinden. Dat kost dus geld.

St
door Stadskind - Apr 9, 2014 om 19:11
22 Antwoorden / 17 Vragen

Hoi Getty, er is sprake van verlenging van dezelfde hypotheek, De ASR zelf zei dat er geen kosten aan verbonden zouden zijn ivm de zorgplicht.

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2014 om 19:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als de ASR dat dan beweert dan hebben ze ook geen tussenpersoon nodig. Het is natuurlijk ook geen verlenging. U moet in principe de hypotheek aflossen.

marcel75
door marcel75 - Apr 9, 2014 om 20:09
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Dit staat helemaal los van zorgplicht. De toenmalige tussenpersoon heeft immers zijn zaken niet verzaakt omdat de looptijd nu verstreken is. Een langere termijn dan 30 jaar is/was niet mogelijk.

De enige mogelijkheid om deze kosten niet voor uw kiezen te krijgen is het aflossen van de hypotheek.

St
door Stadskind - Apr 9, 2014 om 20:21
22 Antwoorden / 17 Vragen

Dank voor de reakties, ik ga het ook bij de ASR nog eens vragen hoe het nu zit. Groet Louise