aa
door aaldrik Jun 25, 2010 om 14:42
Geldzaken & recht

Zorgverzekeraar / Schulden

Beste .....

Heb maar 1 vraagje.

Ik heb een schuld bij een zorgverzekeraar , is nu een deurwaarders kwestie.

Ben hier goed ziek van , en daarom wil ik graag overstappen , naar eeen andere zorgverzekeraar.
Volgens mn huidige zorgverzekeraar is dit NIET mogelijk.

Kan ik toch gewoon overstappen ??

Gr Aaldrik

7011 9 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Jun 25, 2010 om 14:52
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Voor zover ik geïnformeerd ben kan men alleen per 1 januari overstappen. Welk argument geeft de verzekering hierbij?

tdehond
door tdehond - Jun 25, 2010 om 14:59
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Wanbetalers zorgverzekering mogen niet meer overstappen

Mensen die hun zorgpremie niet hebben betaald, mogen niet meer overstappen naar een andere verzekeraar. Om te voorkomen dat mensen bij de ene na de andere verzekeraar schulden opbouwen, is het na 21 december 2007 niet meer mogelijk om van verzekeraar te veranderen wanneer je niet alle verschuldigde premie betaald hebt.

Bron: klik

druifje01
door druifje01 - Jun 25, 2010 om 15:09
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Uw wens om over te stappen mag nooit gemotiveerd zijn om schulden te ontlopen. U zult eerst Uw schulden moeten af betalen.

aa
door aaldrik - Jun 25, 2010 om 15:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn Zorgverzekeraar geeft als argument , dat ik mn schuld eerst moet betalen.
Op deze manier word ik verplicht om verzekerd te zijn bij mn huidige zorgverzekeraar.

Tevens heeft desbetreffende zorgverzekeraar , mijn schuld uitbesteed , aan een deurwaarder , die beslag op mn uitkering heeft gelegd.
In principe word het dus afbetaald .

en omdat de deurwaarder LOS staat van mijn huidige zorgverzekeraar , moet ik toch gewoon over kunnen stappen!

een wanbetalen ben ik zeker NIET , door omstandigheden , was ik domweg niet in staat om mn premie te betalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

va
door vanderwerk - Jun 25, 2010 om 15:15
10 Antwoorden / 0 Vragen

.
Weet je wat een deurwaarder kost? Zou maar gauw betalen.

ma
door maxdamage - Jun 25, 2010 om 15:25
60 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aaldrik schreef op vrijdag 25 jun 2010, 15:12]Mijn Zorgverzekeraar geeft als argument , dat ik mn schuld eerst moet betalen.
Op deze manier word ik verplicht om verzekerd te zijn bij mn huidige zorgverzekeraar.Klopt, zie reactie tdehond

[quote]Tevens heeft desbetreffende zorgverzekeraar , mijn schuld uitbesteed , aan een deurwaarder , die beslag op mn uitkering heeft gelegd.
In principe word het dus afbetaald .Klopt ook. Een polis kom je overeen voor een jaar. Als door middel van het beslag de achterstand op tijd is afgelost kun je bij de aankomende jaarwisseling overstappen.

[quote]en omdat de deurwaarder LOS staat van mijn huidige zorgverzekeraar , moet ik toch gewoon over kunnen stappen!De deurwaarder probeert de schuld te incasseren. Je hebt het dus tot een loonbeslag laten komen. Dit betekent niet dat de schuld er ineens niet meer is.

[quote]een wanbetalen ben ik zeker NIET , door omstandigheden , was ik domweg niet in staat om mn premie te betalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Wat de reden ook is, als je niet betaald ben je een wanbetaler.

geld_wolf
door geld_wolf - Jul 13, 2011 om 22:10
90 Antwoorden / 0 Vragen

er wordt nog niet gesproken over het CVZ, dan is er maximaal 6 maanden achterstand. Snel voldoen en de lopende premie betalen, Dan kan je in januari 2012 overstappen.

birdies
door birdies - Jul 13, 2011 om 22:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=geld_wolf schreef op woensdag 13 jul 2011, 22:10]er wordt nog niet gesproken over het CVZ, dan is er maximaal 6 maanden achterstand. Snel voldoen en de lopende premie betalen, Dan kan je in januari 2012 overstappen.

We zijn een jaar! verder.

aa
door aaldrik - Nov 19, 2013 om 00:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

.
Zodra een Zorgverzekeraar , de schulden van zijn client uit handen geeft aan een Deurwaarder
heeft client in principe geen enkele schuld meer bij die Zorgverzekeraar , maar bij de Deurwaarder.
Ook vervalt het recht van die zorgverzekeraar om client aan te melden , of nog langer aangemeld te
zijn bij het CVZ !

Ben inmiddels overgestapt naar een andere zorgverzekeraar !