lu
door lubrijaja Oct 14, 2015 om 15:09
Huishouden & energie

AH sponsdoekjes

Albert Heijn let op de kleintjes en de klant is de dupe.
Wogen de AH sponsdoekjes begin van het jaar nog 78 gram per 3 stuks verpakking, nu wegen de AH sponsdoekjes nog maar 48 gram per 3 stuks verpakking.
Mochten de sponsdoekjes begin van het jaar nog gewassen worden, nu is het opeens een wegwerp artikel geworden. Goed voor het milieu Albert Heijn!
Het enige wat vreemd genoeg hetzelfde is gebleven, is het artikel nummer op de verpakking. Zo worden de klanten dus gefopt.
Albert Heijn kan - door de kwaliteit te veranderen - waarschijnlijk honderdduizenden euro’s besparen.
Beide ongeopende verpakkingen zijn in mijn bezit. Ik heb Albert Heijn om opheldering gevraagd en werd zoals altijd verrast met hetzelfde ‘knippen en plakken’ antwoord:
“Alle producten die u bij Albert Heijn koopt, hebben een gegarandeerde kwaliteit. U kunt gebruik maken van de AH Kwaliteitsgarantie. U kunt terecht bij de servicebalie daar krijgt u een nieuwe verpakking mee of het aankoopbedrag retour.”
Is er niet een instantie die aan deze verkapte prijsverhogingen of kwaliteitsverlagingen een einde kan maken?

5378 22 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2015 om 15:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bedoelt u deze klik hier sponsdoekjes?
Staat erop vermeld dat ze niet gewassen kunnen worden?
Als ze nat kunnen worden en verdunde bleek aankunnen dan kunnen ze vast wel gewassen worden.
Ik heb nog nooit sponsdoekjes gewogen, ik zou dat niet eens kunnen bedenken.
U kunt die dingen toch ook ergens anders kopen als de nieuwe versie van AH niet bevalt?
Overal veranderen producten en prijzen dus ook bij AH.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2015 om 15:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koop ze elders als u niet tevreden bent. Vast ook nog veel voordeliger.

Cookies
door Cookies - Oct 14, 2015 om 15:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Is er niet een instantie die aan deze verkapte prijsverhogingen of kwaliteitsverlagingen een einde kan maken?........

Gelukkig niet! Zijn al meer dan genoeg (overheids)instanties die zich met van alles en nog wat bemoeien.

Al rekent AH 20,- euro voor die doekjes, mogen ze helemaal zelf weten.

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2015 om 15:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lubrijaja,

.....Is er niet een instantie die aan deze verkapte prijsverhogingen of kwaliteitsverlagingen een einde kan maken?.....
Geen instantie, maar jijzelf - en andere consumenten - kunnen natuurlijk in kopersstaking gaan. ;-)
Zoek een vergelijkend - beter/goedkoper - product.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Oct 14, 2015 om 16:11
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Is er niet een instantie die aan deze verkapte prijsverhogingen of kwaliteitsverlagingen een einde kan maken? Instantie? nee, Maar als de consumenten het niet meer kopen, dan verdwijnen ze vanzelf (te lage omzet snelheid) uit de schappen ........

lu
door lubrijaja - Oct 14, 2015 om 16:16
2 Antwoorden / 3 Vragen

De oude doekjes mochten op 60 graden gewassen worden en bleven heel lang goed.

De doekjes die nu in het schap liggen vallen na een keer gebruiken al uit elkaar.

Waar het mij om gaat is: Twee totaal verschillende artikelen met hetzelfde artikelnummer en dezelfde prijs.

Albert Heijn kan - door de kwaliteit te veranderen - waarschijnlijk honderdduizenden euro’s besparen.

Helaas zijn de doekjes bij andere winkels net zo slecht.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2015 om 16:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stap dan over op microvezeldoekjes, kunnen prima in de was.

costnix
door costnix - Oct 14, 2015 om 16:43
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik sluit mij bij @tijger1 aan. Die doekjes gaan jaren mee!

door 1953 - Oct 14, 2015 om 17:20
3725 Antwoorden / 95 Vragen

AH verkoopt blijkbaar graag 'gebakken lucht'!

Plaats het ook als tip bij tips.

pi
door pieterwolters - Oct 14, 2015 om 18:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, laten we nog meer onzinnige regels invoeren. Je kunt toch minstens een paar honderd sponsdoekjescontroleerambtenaren aan het werk houden hiermee. En dan weer lekker klagen over een veel te grote overheid die de belastingen weer moet verhogen omdat ze zo groot is.....

diumenge
door diumenge - Oct 14, 2015 om 18:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=lubrijaja schreef op woensdag 14 okt 2015, 16:16]De oude doekjes mochten op 60 graden gewassen worden en bleven heel lang goed.

De doekjes die nu in het schap liggen vallen na een keer gebruiken al uit elkaar.

Waar het mij om gaat is: Twee totaal verschillende artikelen met hetzelfde artikelnummer en dezelfde prijs.

Albert Heijn kan - door de kwaliteit te veranderen - waarschijnlijk honderdduizenden euro’s besparen.

Helaas zijn de doekjes bij andere winkels net zo slecht.
Honderdduizenden euro's maar liefst, moet je heel wat van die doekjes voor verkopen.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2015 om 18:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou zeggen, bespaar zelf wat en koop ze niet meer.

aurora1
door aurora1 - Oct 15, 2015 om 13:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens bij winkels zoals Wibra, Zeeman, Action voor dergelijke producten. Veel keuze in vaatdoekjes, microvezeldoekjes, sponsdoekjes, wafeldoekjes etc., en nog voordelig ook.

me
door mein33 - Oct 15, 2015 om 13:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=lubrijaja schreef op woensdag 14 okt 2015, 16:16]
De oude doekjes mochten op 60 graden gewassen worden en bleven heel lang goed.
De doekjes die nu in het schap liggen vallen na een keer gebruiken al uit elkaar.

Gebruikers van deze doekjes hebben nog al eens de gewoonte om ze door het toilet te spoelen met alle gevolgen van dien, zoals verstoppingen van de filters, bij de waterzuiveringsinstallatie's.
Daarmee concludeer ik niet dat u dat ook doet.
Het nieuwe doekje is, zoals u zelf al heeft mogen constateren, afbreekbaar en zal de verstoppingen bij de waterzuiveringsinstallatie niet meer veroorzaken.
Het is slecht voor de portemonnee van de consument, maar wel weer heel erg goed voor het milieu en dat is vandaag de dag (op de migranten discussie na) het belangrijkste onderwerp van discussie.

aurora1
door aurora1 - Oct 15, 2015 om 13:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=mein33 schreef op donderdag 15 okt 2015, 13:39][quote=lubrijaja schreef op woensdag 14 okt 2015, 16:16]
De oude doekjes mochten op 60 graden gewassen worden en bleven heel lang goed.
De doekjes die nu in het schap liggen vallen na een keer gebruiken al uit elkaar.

Gebruikers van deze doekjes hebben nog al eens de gewoonte om ze door het toilet te spoelen met alle gevolgen van dien, zoals verstoppingen van de filters, bij de waterzuiveringsinstallatie's.
Daarmee concludeer ik niet dat u dat ook doet.
Het nieuwe doekje is, zoals u zelf al heeft mogen constateren, afbreekbaar en zal de verstoppingen bij de waterzuiveringsinstallatie niet meer veroorzaken.
Het is slecht voor de portemonnee van de consument, maar wel weer heel erg goed voor het milieu en dat is vandaag de dag (op de migranten discussie na) het belangrijkste onderwerp van discussie.

Waaruit concludeert u dat deze doekjes afbreekbaar zijn? Dat valt niet af te leiden uit de omschrijving, integendeel zelfs.
Niet door de wc spoelen dus.

tijger1
door tijger1 - Oct 15, 2015 om 14:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De wc is voor fecaliën en wc papier en niets anders.

hereistom
door hereistom - Oct 15, 2015 om 21:16
743 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lubrijaja schreef op woensdag 14 okt 2015, 15:09]
Is er niet een instantie die aan deze verkapte prijsverhogingen of kwaliteitsverlagingen een einde kan maken?

Ja die is er en dat bent uzelf!
Gewoon geen boodschappen meer doen bij AH!
Er zijn winkels zoals bijv. de Lidl die betere kwaliteit levert voor een lagere prijs.

audb
door audb - Oct 16, 2015 om 16:49
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Dat ze lichter zijn kan door het gebruik van andere materialen die gewoon lichter zijn echter zou ik daar mee niet de aanrechtblad er mee willen schoonmaken als dit soort doekjes al langer dan een dag er liggen.
Zelf gebruiken wij katoenen doekjes en een spuitfles met verdunde chloor (Lidl 2 liter voor 69 cent)
Maar zelfs dan gaan ze nog om de dag de was in.

tolsma1945
door tolsma1945 - Oct 16, 2015 om 17:10
229 Antwoorden / 6 Vragen

Helaas is dat niet alleen bij Albert, alle supermarkten en ga zo maar door maken zich er schuldig aan, net als met de prijzen van artikelen met de prijs van voor.Er is niets aan te doen,u moet zich niet laten foppen, en altijd opletten voor u koopt.
U word eigenlijk misleid, maar op het product staat alles vermeld, het is aan u.

ru
door ruitenboer - Oct 16, 2015 om 17:15
64 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat natuurlijk om meer dan deze doekjes die ikzelf overigens niet gebruik.

De vraag is of het leveren van eenzelfde product onder dezelfde naam en hetzelfde typenummer geen volksverlakkerij is. Natuurlijk krijg je dan als antwoord dat je het product terug kan brengen.
Maar op internet zo'n bestelling wordt toch iets anders. Als de bestelling op bestelnummer een totaal ander (naar mijn ervaring altijd een minder) product is.

BV
Laptop voeding van 90 watt geleverd onder hetzelfde bestelnummer 60 watt wat pas blijkt als je hem hebt overbelast tijdens gebruik.

Ledlampen die 20% meer blijken te verbruiken en niet voorzien blijken van koelribben dan uit een eerdere levering met hetzelfde bestelnummer.

Een experimenteerpakket microcomputer , waarbij een ander pakket geleverd werd met hetzelfde leveranciers artikelnummer, waar nog niet de helft inzit van wat er op de website beloofd wordt en wat elders voor 30€ goedkoper wordt aangeboden.

Dus TS heeft een punt als het op bedrog aankomt wat betreft het artikelnummer.

Toch is dit nog maar een aanloopje naar wat ons te wachten staat als het vrijhandels verdrag met de VS (ik hoop van nooit) aangenomen wordt.

Dan mogen we dit niet eens meer schrijven zonder meteen een aanklacht wegens smaad aan onze broek te krijgen.

tolsma1945
door tolsma1945 - Oct 16, 2015 om 17:21
229 Antwoorden / 6 Vragen

Voor Hereistom
Is er niet een instantie die aan deze verkapte prijsverhogingen of kwaliteitsverlagingen een einde kan maken?

Ja die is er en dat bent uzelf!
Gewoon geen boodschappen meer doen bij AH!
Er zijn winkels zoals bijv. de Lidl die betere kwaliteit levert voor een lagere prijs.

Wel een lagere prijs, maar geen betere kwaliteit, gewoon een goed product voor een prima prijs.

hansje klein
door hansje klein - Oct 16, 2015 om 17:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien moesten we de ontwikkelaars van vergelijkingssites zoals voor energie, zorgverzekeringen of telefonie eens vragen om een onafhankelijke vergelijkingssite voor sponsdoekjes in te richten.......??