door 1953 Oct 5, 2015 om 00:42
Huishouden & energie

All-in-1 vaatwastablet

Gebruik al heel lang een all-in-1 vaatwastablet.

Tot voor kort i.c.m. met de zout en de spoelglansmiddel apart nog, de functies van zout en spoelglansmiddel op de vaatwasser uitgeschakeld.

Heb wel het gevoel dat de vaatwas dan toch niet helemaal droog gedroogd is, moet dan toch nog soms nadrogen.

3309 25 Rapporteer

door 1953 - Oct 5, 2015 om 20:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=sjoppie schreef op maandag 5 okt 2015, 07:26]Als de vaat i.c.v. van het zoutmiddel wel droog is dan ligt het daaraan, zout heeft de eigenschap vocht op te nemen.
Vr, gr.

Zout in de vaatwas heeft de functie van waterontharder.

door 1953 - Oct 5, 2015 om 20:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 5 okt 2015, 10:00]Fijn dat je ons dat allemaal meedeelt.
En wat is nu je vraag?
.....Heb wel het gevoel dat de vaatwas dan toch niet helemaal droog gedroogd is, moet dan toch nog soms nadrogen.......
1. Je laat de vaat wat langer in de machine staan voordat je die uitpakt, óf:
2. Je schakelt zout en spoelglansmiddel weer in.

Heb de vaat deze keer iets langer laten staan. Vorige week bleef het uren staan, was reeds afgekoeld, vermoedelijk condensvorming op de vaat geweest.

me
door mein33 - Oct 5, 2015 om 20:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U zult een keuze moeten maken tussen het gebruik van de vaatwastabletten of het gebruik van vaatwaspoeder, spoelglans en onthardingszout. (regenereerzout).
Dubbel gebruik van deze middelen is niet aan te raden en zonde van het geld.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 5, 2015 om 20:06
7210 Antwoorden / 3 Vragen

De link van Tijger 1
[url=http://www.vaatwasser.nl/nieuws/extra-glansspoel-zout-bij-vaatwastablet/] KLIK

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2015 om 20:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees eens hier.

http://www.vaatwasser.nl/nieuws/extra-glansspoel-zout-bij-vaatwastablet/

edrick3
door edrick3 - Oct 5, 2015 om 20:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Fijn dat je ons dat allemaal meedeelt.
En wat is nu je vraag?
.....Heb wel het gevoel dat de vaatwas dan toch niet helemaal droog gedroogd is, moet dan toch nog soms nadrogen.......
1. Je laat de vaat wat langer in de machine staan voordat je die uitpakt, óf:
2. Je schakelt zout en spoelglansmiddel weer in.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 5, 2015 om 20:07
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Als de vaat i.c.v. van het zoutmiddel wel droog is dan ligt het daaraan, zout heeft de eigenschap vocht op te nemen.
Vr, gr.

door 1953 - Oct 5, 2015 om 20:07
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mein33 schreef op maandag 5 okt 2015, 11:01]U zult een keuze moeten maken tussen het gebruik van de vaatwastabletten of het gebruik van vaatwaspoeder, spoelglans en onthardingszout. (regenereerzout).
Dubbel gebruik van deze middelen is niet aan te raden en zonde van het geld.

Gebruikte tot voor kort het dubbelproces.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 6, 2015 om 03:03
7210 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 5 okt 2015, 20:02][quote=sjoppie schreef op maandag 5 okt 2015, 07:26]Als de vaat i.c.v. van het zoutmiddel wel droog is dan ligt het daaraan, zout heeft de eigenschap vocht op te nemen.
Vr, gr.

Zout in de vaatwas heeft de functie van waterontharder.
Begrijp ik maar dacht ook aan een vochtonttrekkende functie.

door 1953 - Oct 7, 2015 om 01:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=f.weele schreef op dinsdag 6 okt 2015, 20:19]Welk merk vaatwastablet gebruik je? Ik gebruik die van Aldi en die drogen net zoals die van de AH (eigen merk) het best in vergelijking met andere merken vaatwastabletten. Zelfs plastic droogt redelijk goed.

m.vr.gr.

Gebruikte die eerst van de Lidl W5 40 stuks, nu dus die van SUN all-in-1 expert en nog wat.

door 1953 - Oct 7, 2015 om 01:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 6 okt 2015, 20:25]@1953,

In aansluiting op bovenstaande: die van de Aldi werken inderdaad goed.
Maar gebruik wél zout ivm hardheid water.

Dat zout kost ook geen reet, als ik merk dat het zout toevoegen beter is, dan gaat de foutfunctie weer ingesteld worden.

door 1953 - Oct 7, 2015 om 02:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 7 okt 2015, 01:52]GEbruik geen vaatwasmachine doe het gewoon met een sopje in een teiltje zoals vroeger ben veel sneller en goedkoper klaar

De vaatwasser draait slechts 1x per week op de zondagavond, goed gevuld en na 3 uren en 5 minuten is het klaar met ca. 10 liter verbruik. Minder dan het sopje!

f.weele
door f.weele - Oct 7, 2015 om 02:02
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Welk merk vaatwastablet gebruik je? Ik gebruik die van Aldi en die drogen net zoals die van de AH (eigen merk) het best in vergelijking met andere merken vaatwastabletten. Zelfs plastic droogt redelijk goed.

m.vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 7, 2015 om 02:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1953,

In aansluiting op bovenstaande: die van de Aldi werken inderdaad goed.
Maar gebruik wél zout ivm hardheid water.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 7, 2015 om 02:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

GEbruik geen vaatwasmachine doe het gewoon met een sopje in een teiltje zoals vroeger ben veel sneller en goedkoper klaar

sl
door slobberbone - Oct 7, 2015 om 19:14
508 Antwoorden / 2 Vragen

Gebruik hier poeder,zout en spoelglans laatste kan ook schoonmaakazijn.

Door poeder gaat pondje soda, vaat blinkend schoon voor nog geen tientje per jaar :)

me
door mein33 - Oct 7, 2015 om 19:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 7 okt 2015, 01:59]

Dat zout kost ook geen reet, als ik merk dat het zout toevoegen beter is, dan gaat de foutfunctie weer ingesteld worden.

@1953,

Dat zout "heel weinig" ;-)) kost is een gegeven.
Onze ervaring leert dat het gebruik van vaatwaspoeder, spoelglans en onthardingszout een beter resultaat geeft dan het gebruik van vaatwastabletten.
Aangezien de waterhardheid (hoeveelheid kalk in het water) per regio verschillend is, kan een tablet eerder te weinig dan teveel zoutextract bevatten omdat hier gebruik wordt gemaakt van een standaard hoeveelheid die in heel Europa dezelfde is.
Zelf de noodzakelijke hoeveelheden van de middelen in de vaatwasser instellen, afhankelijk van de hardheid van het water ter plaatse, geeft het beste resultaat.
Uiteraard zullen de meningen hierover verschillen, maar wij hebben de vaatwastabletten in de ban gedaan.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2015 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waar is gewoon los poeder nog te koop?

edrick3
door edrick3 - Oct 7, 2015 om 19:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1953,

Ter info:
test vaatwastabletten (oud): klik hier.

edrick3
door edrick3 - Oct 7, 2015 om 19:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 7 okt 2015, 10:13]Maar waar is gewoon los poeder nog te koop?

In de winkel: klik

me
door mein33 - Oct 7, 2015 om 19:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 7 okt 2015, 10:13]Maar waar is gewoon los poeder nog te koop?

Bijvoorbeeld bij AH, deze week toevallig SUN-vaatwaspoeder één plus één gratis.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2015 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=mein33 schreef op woensdag 7 okt 2015, 10:59][quote=tijger1 schreef op woensdag 7 okt 2015, 10:13]Maar waar is gewoon los poeder nog te koop?

Bijvoorbeeld bij AH, deze week toevallig SUN-vaatwaspoeder één plus één gratis.

Mooi, dank.:-)

me
door mein33 - Oct 7, 2015 om 19:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 7 okt 2015, 11:00][quote=mein33 schreef op woensdag 7 okt 2015, 10:59][quote=tijger1 schreef op woensdag 7 okt 2015, 10:13]Maar waar is gewoon los poeder nog te koop?

Bijvoorbeeld bij AH, deze week toevallig SUN-vaatwaspoeder één plus één gratis.

Mooi, dank.:-)

Dat is een supersnelle reactie, dat lijkt ....................... ;-))

edrick3
door edrick3 - Oct 7, 2015 om 19:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mein33,

OT
.....Dat is een supersnelle reactie, dat lijkt ....................... ;-))
Overtoom wel? ;-)
Maar die bestaat niet meer! klik

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 7, 2015 om 19:16
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@1953,
Alleen tussendoor nog de machine poetsen;-)